Gå til innhold

Navnet Saga


Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Har aldri hørt om en hund som kalles Luna, og jeg kjenner mange hundefolk. Har heller ikke hørt Saga brukt som hundenavn, men jeg har hørt begge navn brukt på hester.

Anonymkode: c305b...a6c

Topp 20 hundenavn 2025:

Tispe:

Luna

Nala

Saga

Wilma

Bella

Kira

Lykke

Molly

Ellie

Nova

Mira

Selma

Stella

Frida

Frøya

Ronja

Nelly

Ella

Lilly

Millie

  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker navn fra Norrøn mytologi, så her er det tommel opp :hjerte:

Anonymkode: 3fbec...3bf

Skrevet

Forbinder det med hund, møtt mange hunder som heter Saga 😅

Anonymkode: be975...f78

Skrevet

Synes det er kjempefint.

Anonymkode: 62f23...c39

Skrevet
Elle Melle skrev (17 minutter siden):

Topp 20 hundenavn 2025:

Tispe:

Luna

Nala

Saga

Wilma

Bella

Kira

Lykke

Molly

Ellie

Nova

Mira

Selma

Stella

Frida

Frøya

Ronja

Nelly

Ella

Lilly

Millie

Greit nok det, ser at dette er i 2025. Påsto aldri at mitt svar var "vitenskapelig basert", det var basert på alle de jeg kjenner til.

Mange av de navnene som står her har jeg aldri hørt brukt på hunder.

 

Anonymkode: c305b...a6c

Skrevet

Jeg liker navnet, men jeg kjenner til veldig mange med det. (Både mennesker og hunder). Hadde derfor ikke brukt det selv. 

Skrevet

Kjempefint, 😊. Populært navn i barnehagen, har hatt mange Saga i løpet av mine 20 år 😊

Anonymkode: 16fc4...c9e

Skrevet

Veldig fint navn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei det er Luna 

Anonymkode: 5e94c...a7f

Linatic

Anonymkode: 287da...d06

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har aldri hørt om en hund som kalles Luna, og jeg kjenner mange hundefolk. Har heller ikke hørt Saga brukt som hundenavn, men jeg har hørt begge navn brukt på hester.

Anonymkode: c305b...a6c

Jobber med ei som har en datter som heter Luna,hun sa selv jeg har valgt hundenavn på dattra mi😅Eksen hadde en hund som het Luna

Anonymkode: 74fc1...756

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hund 🐶

Anonymkode: 5cae2...a52

Kjenner ein hund som heter Einar, og ein hund som heter Bjarte. 

Så hundenavn kan vere så mangt. 

 

Anonymkode: 6b089...c03

  • Nyttig 1
Skrevet

Er jo et ganske populært navn for tiden, ikke spesielt spennende. 

Anonymkode: 32ee2...ade

Skrevet

Jeg kjenner ingen som heter Saga, så jeg forbinder det kun med Saga fra Broen. Tror jeg må se den om igjen snart.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har aldri hørt om en hund som kalles Luna, og jeg kjenner mange hundefolk. Har heller ikke hørt Saga brukt som hundenavn, men jeg har hørt begge navn brukt på hester.

Anonymkode: c305b...a6c

Har kjent to hunder som het Luna…

Anonymkode: 9c1a4...2ef

Skrevet

Nydelig navn. Hunden min heter det 😅 Bor i et annet land og visste ikke det var vanlig hundenavn i Norge, men det passer jo veldig greit. Lett å rope i parken liksom.

Anonymkode: 7f7aa...7e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...