Macro Skrevet 8 timer siden #21 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Herregud. NEI, jeg er absolutt ikke interessert i å du skal tømme deg til meg selv om jeg viser omtanke. Traumadumping kan du gjøre til psykologen din. Anonymkode: 3476b...8a8 Bevare meg vel. At folk har det hektisk på jobb for tiden feks er ikke traumadumping😅 og spør eller kommenterer man må man håndtere et relevant svar. Kanskje du skal snakke med en profesjonell om kommunikasjon? 1 2
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #22 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Herregud. NEI, jeg er absolutt ikke interessert i å du skal tømme deg til meg selv om jeg viser omtanke. Traumadumping kan du gjøre til psykologen din. Anonymkode: 3476b...8a8 Hvorfor sier du slik da? For meg er det et tydelig tegn. Er det bare en tom frase du lurer av deg for høflighet? For sånne ting gidder ikke jeg, spør du så får du svar. Ikke noe "alt er bra" fra meg. Anonymkode: 17a9a...8ea 1 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #23 Skrevet 7 timer siden Da svarer jeg «jaha?» og lar det henge så de skal føle seg forlegne. Har man ikke sosiale antenner så får man lære på den harde måten. Anonymkode: 7b2a5...211 1 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #24 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Herregud. NEI, jeg er absolutt ikke interessert i å du skal tømme deg til meg selv om jeg viser omtanke. Traumadumping kan du gjøre til psykologen din. Anonymkode: 3476b...8a8 Kanskje tenke litt over hva du sier til folk da. Hvorfor sier du sånt til folk du ikke ønsker at skal åpne seg? Da er det jo ikke fordi du er omsorgsfull, bare idiot. Anonymkode: 2d803...a06 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #25 Skrevet 6 timer siden Tenker at «du ser sliten ut» lett kan erstattes av «hvordan har du det?» om det kommer av omtanke. Eller å bare gjøre små gester for å avlaste, uten å si så mye om det. Er mer omtanke i det enn å påpeke at noen ser sliten ut. Anonymkode: f5b52...968 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #26 Skrevet 4 timer siden Macro skrev (4 timer siden): Sånne kommentarer får man jo ofte av folk som bryr seg og som ser det de virkelig ser, ikke bare det de ønsker å se. Enten det er svigermor eller en kollega som kommenterer sånn så vet jeg det er fordi de lurer på om de kan hjelpe eller bare lurer på om det er mye om dagen. Tar meg aldri nær av slikt. Det er lov å se sliten ut og det er lov at andre ser det. Mulig du har rett i motivene, men resultatet troe jeg stort sett bare er å gjøre dagen til noen enda tyngre. Finn smoothere måter å tilby støtte på, sier nå jeg. Det er lov å ikke være så blunt også. Anonymkode: a6232...7d8
Macro Skrevet 4 timer siden #27 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mulig du har rett i motivene, men resultatet troe jeg stort sett bare er å gjøre dagen til noen enda tyngre. Finn smoothere måter å tilby støtte på, sier nå jeg. Det er lov å ikke være så blunt også. Anonymkode: a6232...7d8 Jeg blir ikke mer sliten av at folk spør om jeg er sliten? Så skjør er jeg ikke. Om noen sier jeg ser sliten ut og jeg ikke er det svarer jeg bare:" Ikke si det da, jeg har faktisk en bra dag😅".
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #28 Skrevet 4 timer siden Macro skrev (2 minutter siden): Jeg blir ikke mer sliten av at folk spør om jeg er sliten? Så skjør er jeg ikke. Om noen sier jeg ser sliten ut og jeg ikke er det svarer jeg bare:" Ikke si det da, jeg har faktisk en bra dag😅". Jeg er ikke tjukk. Hvis noen spurte om jeg var gravid, hadde jeg ikke hatt noen problemer med å la det prelle av. Men jeg synes jo ikke av den grunn det er en god idé å spørre tilfeldige damer om tilstanden deres, selv når det er godt ment og kommer fra omsorg og alt det der. At ganske mange blir lei seg hvis du bommer, synes jeg er mer enn nok til at hovedregelen gir seg selv: drit i å spørre om det. Anonymkode: a6232...7d8
Macro Skrevet 4 timer siden #29 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er ikke tjukk. Hvis noen spurte om jeg var gravid, hadde jeg ikke hatt noen problemer med å la det prelle av. Men jeg synes jo ikke av den grunn det er en god idé å spørre tilfeldige damer om tilstanden deres, selv når det er godt ment og kommer fra omsorg og alt det der. At ganske mange blir lei seg hvis du bommer, synes jeg er mer enn nok til at hovedregelen gir seg selv: drit i å spørre om det. Anonymkode: a6232...7d8 Å spørre om folk er tjukke eller gravide er jo i en litt annen sjanger føler jeg. Tror ikke det er så vanlig å spørre om heller. 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #30 Skrevet 3 timer siden Macro skrev (2 minutter siden): Å spørre om folk er tjukke eller gravide er jo i en litt annen sjanger føler jeg. Tror ikke det er så vanlig å spørre om heller. Det er en grunn til at det ikke er så vanlig Ellers synes jeg det virker som du baserer deg ganske mye på at de fleste er som deg, og det tror jeg er en fellesnevner for de som bare synes dette er en grei og nøytral kommentar. Anonymkode: a6232...7d8
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #31 Skrevet 3 timer siden Jeg er sliten og jeg ser sliten ut. Om noen hadde kommentert det hadde jeg bare tenkt at det er fint folk har plass til å se andre enn bare seg selv. Anonymkode: 735f4...44b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå