AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Skrevet 19 timer siden Jeg synes det er så utrolig rart når folk starter samtaler med folk på denne måtem. Og at det er så mange som gjør det! Hvis jeg strekker meg utrolig langt kan jeg jo tenke meg at det er utrykk for noe empati av et slag, men det skal jo ikke så mye til å regne ut at de fleste bare blir lei seg eller utilpass av å få påpekt at man ser sliten ut likevel. Er det noen som helt genuint synes at dette er en ok kommentar å komme med eller få? Anonymkode: a6232...7d8 4 1 1
Mezzosoprena Skrevet 18 timer siden #2 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes det er så utrolig rart når folk starter samtaler med folk på denne måtem. Og at det er så mange som gjør det! Hvis jeg strekker meg utrolig langt kan jeg jo tenke meg at det er utrykk for noe empati av et slag, men det skal jo ikke så mye til å regne ut at de fleste bare blir lei seg eller utilpass av å få påpekt at man ser sliten ut likevel. Er det noen som helt genuint synes at dette er en ok kommentar å komme med eller få? Anonymkode: a6232...7d8 Jeg har aldri tatt meg nær av det - det er sjelden folk som ikke kjenner meg sier det, og de som kjenner meg har rett i kommentaren når de bruker den. Jeg mottar det som omsorg og sympati. 3
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Skrevet 17 timer siden Mezzosoprena skrev (1 time siden): Jeg har aldri tatt meg nær av det - det er sjelden folk som ikke kjenner meg sier det, og de som kjenner meg har rett i kommentaren når de bruker den. Jeg mottar det som omsorg og sympati. Must be nice 😅 Nå er det for så vidt ikke bare når det skjer meg at jeg reagerer. Jeg ser ofte folk som krymper seg eller blir irriterte når kollegaer eller bekjente finner det for godt å dele vurderingen sin på denne måten. Det absolutt rareste, synes jeg, er når det er noen de ikke har sett på lenge. Hva skal man si? "Neida, jeg har bare tapt meg!" Og så er det selvfølgelig, som du sier, iblant bare en kommentar blant venner, og det treffer ganske annerledes. Men selv da driter jeg stort sett i å si det, altså. Jeg tror liksom ikke den slitne venninna mi er så interessert i å få det bekrefta hvor godt det synes heller. Anonymkode: a6232...7d8 1 1
Mezzosoprena Skrevet 17 timer siden #4 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Must be nice 😅 Nå er det for så vidt ikke bare når det skjer meg at jeg reagerer. Jeg ser ofte folk som krymper seg eller blir irriterte når kollegaer eller bekjente finner det for godt å dele vurderingen sin på denne måten. Det absolutt rareste, synes jeg, er når det er noen de ikke har sett på lenge. Hva skal man si? "Neida, jeg har bare tapt meg!" Og så er det selvfølgelig, som du sier, iblant bare en kommentar blant venner, og det treffer ganske annerledes. Men selv da driter jeg stort sett i å si det, altså. Jeg tror liksom ikke den slitne venninna mi er så interessert i å få det bekrefta hvor godt det synes heller. Anonymkode: a6232...7d8 Ja, nå svarte jeg nå egentlig bare på spørsmålet ditt da 😉 1
Daria Skrevet 17 timer siden #5 Skrevet 17 timer siden For min del stemmer det som regel, og på en måte kan det være litt befriende at de sier det - da trenger jeg ikke anstrenge meg for å skjule det og late som om alt er greit. (Standardkommentaren til fysio når jeg sier at jeg tror det er nok trening for i dag er "Ja, det ser sånn ut..."). Men jeg skjemmes fortsatt, mer enn 20 år senere, for å ha sagt det til en nynakt tvillingmor... Det jeg mente var at det måtte være en slitsom ny tilværelse, med lite søvn og mye å gjøre og setter seg inn i, men det kom litt feil ut... De fleste tråkker i salaten innimellom, det er som regel ikke så vondt ment (bare litt korttenkt...). 4 2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #6 Skrevet 17 timer siden Mezzosoprena skrev (8 minutter siden): Ja, nå svarte jeg nå egentlig bare på spørsmålet ditt da 😉 Fair, jeg bare stussa videre likevel. Anonymkode: a6232...7d8
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Skrevet 16 timer siden TS du høres sliten ut Anonymkode: 65345...d6f 1
Mangosalsa Skrevet 16 timer siden #8 Skrevet 16 timer siden Som regel betyr det bare "Det er uvant å se deg uten mascara.". 2 4
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TS du høres sliten ut Anonymkode: 65345...d6f Haha! Anonymkode: a6232...7d8
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #10 Skrevet 16 timer siden Jeg har faktisk blitt litt fornærmet på andres vegne når jeg har vært vitne til at noen har sagt det til andre. Men jeg har ikke blitt lei meg av det når noen har påpekt det til meg🤣 Sikkert fordi at da har de helt rett Anonymkode: 89195...466 1
tånegla Skrevet 16 timer siden #11 Skrevet 16 timer siden Jeg sier TAKK SKAL DU FAEN MEG HA! Om jeg er sliten er det siste jeg trenger at folk påpeker det. 5 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #12 Skrevet 16 timer siden tånegla skrev (19 minutter siden): Jeg sier TAKK SKAL DU FAEN MEG HA! Om jeg er sliten er det siste jeg trenger at folk påpeker det. Jeg synes faktisk det er en helt rimelig respons 😅 Anonymkode: a6232...7d8
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #13 Skrevet 7 timer siden For meg ligger det omtanke i det. Og som regel stemmer det. Jeg oppfatter det og som en invit til å "tømme seg"/betro seg. Anonymkode: 17a9a...8ea 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): For meg ligger det omtanke i det. Og som regel stemmer det. Jeg oppfatter det og som en invit til å "tømme seg"/betro seg. Anonymkode: 17a9a...8ea Herregud. NEI, jeg er absolutt ikke interessert i å du skal tømme deg til meg selv om jeg viser omtanke. Traumadumping kan du gjøre til psykologen din. Anonymkode: 3476b...8a8
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #15 Skrevet 6 timer siden mitt go to er alltid "hva får deg til å tro det?" og så stillhet og venting mens de snor seg, enten kommer det et genuint svar eller så kommer det noe svada, på den måten outer de sin egen intensjon.. Anonymkode: 5fa99...01c 1 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #16 Skrevet 6 timer siden Jeg har tunge øyelokk som hviler oppå vippene. Dette hater jeg og det gjør det ikke noe bedre når jeg får høre "Så trøtt du ser ut" Har lært ungene at de kan tenke akkurat hva de vil, men de trenger ikke si alt de tenker. At ikke voksne mennesker kan lære det også. Anonymkode: 18533...2a3 4 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #17 Skrevet 6 timer siden Fått den kommentaren noen ganger ja. Jeg både er og ser sliten ut. Anonymkode: 0272d...f0b 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #18 Skrevet 6 timer siden Den tiden jeg brukte maskara så og sk hver dag kunne jeg høre det når jeg ikke hadde maskara på. Og det stemte jo, har lyse vipper, så gå fra synlige til usynlige vipper gjør noe med utseende. Traff mannen min når jeg var sminkeløs, han har alltid synes jeg ser rar ut med sminke. Nå farger jeg de 1 gang i mnd. Anonymkode: 301a4...392
Macro Skrevet 6 timer siden #19 Skrevet 6 timer siden Sånne kommentarer får man jo ofte av folk som bryr seg og som ser det de virkelig ser, ikke bare det de ønsker å se. Enten det er svigermor eller en kollega som kommenterer sånn så vet jeg det er fordi de lurer på om de kan hjelpe eller bare lurer på om det er mye om dagen. Tar meg aldri nær av slikt. Det er lov å se sliten ut og det er lov at andre ser det. 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #20 Skrevet 6 timer siden Litt kjipt å få den der på dager hvor man føler seg opplagt og i fin form, og føler seg fresh. Anonymkode: 74bea...349 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå