AnonymBruker Skrevet 20. juni #21 Skrevet 20. juni Jeg er litt yngre, men liker også COS. &Other Stories sine dressbukser med vide bein er min favoritt, har de i flere farger. Holder seg bra, gode å gå i, ser klassiske ut og kan brukes både til hverdag og fest. Sammen med en T-skjorte eller tynn genser er det en enkelt hverdagsstil! Anonymkode: bacf0...d01 1
mann97 Skrevet 20. juni #22 Skrevet 20. juni Dere som dette angår, dere er garantert helt fantastiske uansett, dette kommer dere glatt inn i igjen👍😄🥰 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #23 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (47 minutter siden): I våre dager er resirkulert og brukt mye viktigere for miljøet en hva "kjerringstil" eller ikke måtte være. Anonymkode: 01781...aa8 Resirkulert polyester slipper ut enda mer mikro plast enn ny polyester. Dette problemet har man ikke dersom man kjøper bomull, lin eller silke. https://www.nrk.no/rogaland/resirkulert-polyester-kan-vaere-helse--og-miljofarlig_-_-brukes-som-gronnvasking-1.17713930 Anonymkode: 391d8...148 6 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #24 Skrevet 20. juni Jeg kjøper en god base garderobe over alt sånn sett. Jeg ser etter hva klærne inneholder. Viktig for meg naturlige materialer. Carma.no og vakrevene.no kjøper jeg en del klær i. Og jeg prøver å tenke hva jeg trenger slik at jeg får til å velge mange antrekk fra det jeg har. Men tenker alltid god base for da har jeg alltid noe å ha på meg. Anonymkode: 5c127...3d2 1
Perelandra Skrevet 20. juni #26 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dessuten er vel zavanna stormote og ts har jo slanket seg masse. Eller er det zizzi som er stormote? Blander de to Zavanna er ikke stormote, men går litt høyere opp i størrelse enn en del andre butikker. Zizzi er en egen kjede som er spesialisert på store størrelser. Jeg er selv 55, og kan godt handle på Zavanna. De er en av få butikker som faktisk har klær i farger, og ikke bare beige, grått og hvitt. 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #27 Skrevet 20. juni Perelandra skrev (34 minutter siden): Zavanna er ikke stormote, men går litt høyere opp i størrelse enn en del andre butikker. Zizzi er en egen kjede som er spesialisert på store størrelser. Jeg er selv 55, og kan godt handle på Zavanna. De er en av få butikker som faktisk har klær i farger, og ikke bare beige, grått og hvitt. Jeg er 50, og veldig glad i farger, og naturmaterialer. Så mine favoritt merker er missmaya og Indiska. Har der fått meg fargerike flotte kler i naturmaterialer, og fin passform. Anonymkode: 0b3f7...655 1
Perelandra Skrevet 20. juni #28 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg er 50, og veldig glad i farger, og naturmaterialer. Så mine favoritt merker er missmaya og Indiska. Har der fått meg fargerike flotte kler i naturmaterialer, og fin passform. Anonymkode: 0b3f7...655 Er enig i at Zavanna har en del klær i dårlige syntetiske materialer, så det er også mye der jeg ikke ville ha kjøpt. Sammenlignet med de fleste fysiske butikker her jeg bor, er det likevel den butikken jeg finner mest plagg som jeg liker siden de har mer farger enn for eksempel Cubus, HM og Lindex. Jeg er særlig fornøyd med buksene fra Zavanna. Kjoler og overdeler er ofte i dårligere stoffkvalitet. Indiska er jeg godt kjent med. Da de hadde fysiske butikker i Norge handlet jeg mye hos dem, og jeg har fortsatt en del plagg derfra hengende i skapet. Etter at de kun ble tilgjengelige på nett, har jeg handlet mye mindre derfra. Miss Maya har jeg aldri handlet fra, men ser også at de har en del plagg i fine farger.
enkefru Skrevet 20. juni #29 Skrevet 20. juni (endret) Beneath the Moon skrev (13 timer siden): Zavanna har klær som passe for 50+ Jeg er 57 og synes Zavanna sjelden jeg finner noe der… for eldre damer mest der. Av og til finner jeg noe. Handler selv mest på Vic, Match og diverse enkeltstående butikker, men også Kappahl, Cubus etc. Jeg er forøvrig en jeans-dame, går nesten alltid i jeans til hverdags Endret 20. juni av enkefru 1 1
blvck Skrevet 20. juni #30 Skrevet 20. juni Gratulerer mye med vektnedgang! Det er så deilig å føle at man kan vrake og velge i "vanlige" klær! 🥳🥳 Det jeg har gjort er å bruke pinterest en del for å finne ut hva jeg liker. Lager tavler der, og da ser jeg et mønster i hva som føles som meg. Og da er det veldig mye lettere å gjøre gode kjøp som faktisk følels riktig! Kos deg med masse deilig mote og inspirasjon 🤗
AnonymBruker Skrevet 20. juni #31 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (På 18.6.2026 den 18.33): Hun her er yngre enn deg da, men tenkte på henne når du sa klassisk, laid back: https://www.instagram.com/useless_dk/ Anonymkode: 475b0...157 Dette må være noe av det styggeste jeg har sett i hele år. Anonymkode: 71b43...916
AnonymBruker Skrevet 20. juni #32 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Dette må være noe av det styggeste jeg har sett i hele år. Anonymkode: 71b43...916 Da har du ikke gått mye utenfor døra, hun har jo bare vanlige klær på? Anonymkode: 391d8...148 6
AnonymBruker Skrevet 20. juni #33 Skrevet 20. juni enkefru skrev (1 time siden): Jeg er 57 og synes Zavanna sjelden jeg finner noe der… for eldre damer mest der. Av og til finner jeg noe. Handler selv mest på Vic, Match og diverse enkeltstående butikker, men også Kappahl, Cubus etc. Jeg er forøvrig en jeans-dame, går nesten alltid i jeans til hverdags Hvilken alder definerer du som "eldre"? Eller "gammel"? Anonymkode: 01781...aa8
enkefru Skrevet 20. juni #34 Skrevet 20. juni (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvilken alder definerer du som "eldre"? Eller "gammel"? Anonymkode: 01781...aa8 70 + Endret 20. juni av enkefru
AnonymBruker Skrevet 20. juni #35 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): I våre dager er resirkulert og brukt mye viktigere for miljøet en hva "kjerringstil" eller ikke måtte være. Anonymkode: 01781...aa8 Hva med å unngå å kjøpe klær i tilnærmet 100 prosent polyester i det hele tatt? Jeg kjøper gjerne brukt, men aldri klær i syntetiske materialer. Anonymkode: 845f9...59b 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #36 Skrevet 20. juni Beneath the Moon skrev (20 timer siden): Zavanna har klær som passe for 50+ Jeg er 55 og handler ikke hos Zavanna fordi jeg føler meg for ung for klærne der. Anonymkode: 52c99...033 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni #37 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette må være noe av det styggeste jeg har sett i hele år. Anonymkode: 71b43...916 Da har du ikke sett mye i år skjenner jeg, er jo veldig vanlig skandi stil for 30+ det hun viser Anonymkode: 0ea3f...6af 4
AnonymBruker Skrevet 20. juni #38 Skrevet 20. juni enkefru skrev (7 timer siden): 70 + O.K. Definerer deg selv som ung du da? Vet om damer rundt 30 som sier 55+ er eldre... Anonymkode: 01781...aa8
enkefru Skrevet 20. juni #39 Skrevet 20. juni (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): O.K. Definerer deg selv som ung du da? Vet om damer rundt 30 som sier 55+ er eldre... Anonymkode: 01781...aa8 Que? 🙄 Det syntes nok jeg og da jeg var rundt 30. TS etterspør klær for 55-åring Endret 20. juni av enkefru 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #40 Skrevet 20. juni AnonymBruker skrev (17 timer siden): Takk. Jeg jobber på kontor og skifter alltid når jeg kommer hjem. Da er det type koseklær som jeg kan lage mat, kose med unger og hund og jobbe litt i. Og så skifter jeg igjen til turklær for å lufte hunden, men de har jeg kontroll på. Ikke for denne 55 åringen, dessverre. Det er virkelig kjerringstil. Mamma på 85 handler litt der. ts Anonymkode: 3ded9...3d5 Hei igjen! jeg er K48 og jobber også på kontor. Jeg trives veldig godt i dressbukser fra Filippa K (cool wool) med topper/bluser/cashmir til. Bruker belte som pynter litt opp og enten ballerinas eller sneakers alt ettersom. På jobb bruker jeg også «pene» olabukser med bluse til. Bruker også skjørt i A-form eller midi. Dressbuksene (en sort og en blå) har jeg hatt i mange år, og har brukt de flere dager per uke over fire år. Veldig god kvalitet. Må renses da, ikke vaskemaskin. Nå begynner de å bli tynnslitt, så har planer om å kjøpe nye til høsten. Det er lett å kombinere dressbukser av god kvalitet med ulike jakker, topper, bluser, gensere. Må ikke ha full drakt. Hvis du av og til er på seminar med middag på kvelden, så er det lurt å kjøpe en fin kveldskjole som du kan bruke mange ganger med passende sko til. Lurt å ha sko som er gode på for man (i alle fall jeg) blir ofte litt sliten etter en lang seminar-dag). For min del har jeg en sort kjole og et sort skjørt. Har tenkt å kjøpe en blå kjole. Anonymkode: a26a7...337 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå