AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Skrevet 5 timer siden Jeg har eneansvar for barnet vårt, og får har null kontakt, får får beskjed om jeg skifter etternavn? Anonymkode: 29061...430 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Skrevet 5 timer siden Ikke dersom du har foreldreansvaret alene, nei. Anonymkode: 738dd...37b
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden Hvis han har foreldreansvar: nei. (Da må han samtykke i altinn). Hvis han ikke har foreldreansvar: ja. Anonymkode: ec388...38f
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Skrevet 4 timer siden Om du mener at du har eneansvaret for barnet i hverdagen mens far har fortsatt foreldreansvar på papiret så må han nok samtykke til navneskifte. Om far har fraskrevet foreldreansvar så trenger du ikke samtykke fra han. Anonymkode: 9962a...a5a 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden Jeg har foreldreansvaret alene, så har byttet etternavn, men får nå meldinger av familien til faren om navneskiftet. Anonymkode: 29061...430
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har foreldreansvaret alene, så har byttet etternavn, men får nå meldinger av familien til faren om navneskiftet. Anonymkode: 29061...430 Om du føler for å svare, så svar noe diplomatisk men som også setter skapet på plass. «Ja, nå har hen mitt navn, som er mest naturlig siden situasjonen er som den er» Anonymkode: 2f9ee...fbf 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Om du føler for å svare, så svar noe diplomatisk men som også setter skapet på plass. «Ja, nå har hen mitt navn, som er mest naturlig siden situasjonen er som den er» Anonymkode: 2f9ee...fbf Jeg tenker at jeg ikke vil svare, men det bekymrer meg at de vet og hvorfor. Ingen på den siden er registrert i Norge, inklusiv faren. Anonymkode: 29061...430
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden Mitt barns far hadde ikke foreldreansvar (vi bodde ikke sammen da barnet ble født og var ikke sammen før det heller). Far bor i Sverige (og er svensk) og fikk kopi av navneendringen, det gjorde meg ikke noe, men hadde ikke tenkt over om han fikk eller ikke. Anonymkode: 62348...837
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg tenker at jeg ikke vil svare, men det bekymrer meg at de vet og hvorfor. Ingen på den siden er registrert i Norge, inklusiv faren. Anonymkode: 29061...430 Er vel noen av dine nærme som har sladret da Anonymkode: d40f1...cd7
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mitt barns far hadde ikke foreldreansvar (vi bodde ikke sammen da barnet ble født og var ikke sammen før det heller). Far bor i Sverige (og er svensk) og fikk kopi av navneendringen, det gjorde meg ikke noe, men hadde ikke tenkt over om han fikk eller ikke. Anonymkode: 62348...837 Men dette er ikke lovlig, så hvordan kunne det skje? Anonymkode: 29061...430
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er vel noen av dine nærme som har sladret da Anonymkode: d40f1...cd7 Nei, 100% ikke. Bare de aller nermeste som vi stoler på vet dette. Anonymkode: 29061...430
blue0rchid Skrevet 3 timer siden #12 Skrevet 3 timer siden Etter barneloven har foreldre uten foreldreansvar rett på opplysninger om barnet, med mindre det foreligger en taushetsplikt. Du kan lese mer her: https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/prop.-161-l-20152016/id2512104/?ch=5#:~:text=Barneloven § 47 gir foreldre,ikke taushetsplikt gjelder overfor foreldrene. 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå