Gå til innhold

Skifte av navn på barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har eneansvar for barnet vårt, og får har null kontakt, får får beskjed om jeg skifter etternavn? 

Anonymkode: 29061...430

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke dersom du har foreldreansvaret alene, nei.

Anonymkode: 738dd...37b

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han har foreldreansvar: nei. (Da må han samtykke i altinn). Hvis han ikke har foreldreansvar: ja.

Anonymkode: ec388...38f

AnonymBruker
Skrevet

Om du mener at du har eneansvaret for barnet i hverdagen mens far har fortsatt foreldreansvar på papiret så må han nok samtykke til navneskifte. Om far har fraskrevet foreldreansvar så trenger du ikke samtykke fra han. 

Anonymkode: 9962a...a5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har foreldreansvaret alene, så har byttet etternavn, men får nå meldinger av familien til faren om navneskiftet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg har foreldreansvaret alene, så har byttet etternavn, men får nå meldinger av familien til faren om navneskiftet. 

Om du føler for å svare, så svar noe diplomatisk men som også setter skapet på plass. 
«Ja, nå har hen mitt navn, som er mest naturlig siden situasjonen er som den er»

Anonymkode: 2f9ee...fbf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om du føler for å svare, så svar noe diplomatisk men som også setter skapet på plass. 
«Ja, nå har hen mitt navn, som er mest naturlig siden situasjonen er som den er»

Anonymkode: 2f9ee...fbf

Jeg tenker at jeg ikke vil svare, men det bekymrer meg at de vet og hvorfor. Ingen på den siden er registrert i Norge, inklusiv faren. 

AnonymBruker
Skrevet

Mitt barns far hadde ikke foreldreansvar (vi bodde ikke sammen da barnet ble født og var ikke sammen før det heller). Far bor i Sverige (og er svensk) og fikk kopi av navneendringen, det gjorde meg ikke noe, men hadde ikke tenkt over om han fikk eller ikke. 

Anonymkode: 62348...837

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker at jeg ikke vil svare, men det bekymrer meg at de vet og hvorfor. Ingen på den siden er registrert i Norge, inklusiv faren. 

Er vel noen av dine nærme som har sladret da

Anonymkode: d40f1...cd7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mitt barns far hadde ikke foreldreansvar (vi bodde ikke sammen da barnet ble født og var ikke sammen før det heller). Far bor i Sverige (og er svensk) og fikk kopi av navneendringen, det gjorde meg ikke noe, men hadde ikke tenkt over om han fikk eller ikke. 

Anonymkode: 62348...837

Men dette er ikke lovlig, så hvordan kunne det skje? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er vel noen av dine nærme som har sladret da

Anonymkode: d40f1...cd7

Nei, 100% ikke. Bare de aller nermeste som vi stoler på vet dette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...