AnonymBruker Skrevet 7. juli #21 Skrevet 7. juli Jeg har gått i gruppeterapi i ett år nå, må si jeg helt ærlig ikke forstår vitsen helt, iallefall ikke med den gruppa jeg går i. Forskning og en psykiater jeg snakket med sier at gruppeterapi skal ha så god effekt og være sååå bra. Joda det er kjekt med ufiltrerte tilbakemeldinger på hvordan du kommuniserer osv. men jeg føler jeg har sittet og måtte ta ansvar for andre sine følelser hele veien. Det kræsjer helt med hva en annen psykolog sa til meg: jeg skal ta mer hensyn til meg selv, finne ut hvem JEG er og hva JEG vil. Øke selvtilliten min osv. Det å måtte jobbe med å være ydmyk for andre sine følelser blir jo helt kræsj med det. Og i gruppeterapien får jeg veldig lite tid til å jobbe med traumene mine når det sitter 6 andre der som også sprenger på med egne traumer. Jeg skulle nok helst hatt en gruppe på maksimalt 4 personer og individualterapi i tillegg. Og så skulle det vært en gruppe for folk med traumer eller relasjonsvansker men uten diagnoser, for jeg merker jeg ikke finner noen retning sammen med folk som har div personlighetsforstyrrelser osv, når jeg ikke har det selv. Finnes det en oversikt over slike mindre grupper? Anonymkode: 6eb1c...cde
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå