Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min er så upraktisk, og han er så uengasjert i alle praktiske ting med hus og hage. Vi har ikke råd til å leie inn arbeidskraft for hver minste lille ting som skal gjøres (feste en taklampe, montere en veggventil, bygge en hageport), og det irriterer meg så veldig at han bare melder seg ut sånn at jeg må gjøre alt selv. Er ikke så praktisk jeg heller, men gidder i det minste å prøve å finne ut hvordan vi skal gjøre ting.

For ordens skyld:

-Jeg jobber mest og tjener mest

-Jeg vil bo i enebolig med hage, det er livskvalitet for meg. 

Hva kan jeg gjøre med denne upraktiske mannen?

Anonymkode: 0d90e...a2a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sakt til han? Gjør han noe hjemme? Som hus arbeidet

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mannen min er så upraktisk, og han er så uengasjert i alle praktiske ting med hus og hage. Vi har ikke råd til å leie inn arbeidskraft for hver minste lille ting som skal gjøres (feste en taklampe, montere en veggventil, bygge en hageport), og det irriterer meg så veldig at han bare melder seg ut sånn at jeg må gjøre alt selv. Er ikke så praktisk jeg heller, men gidder i det minste å prøve å finne ut hvordan vi skal gjøre ting.

For ordens skyld:

Jeg er forøvrig veldig liberal med kjønnsroller, det plager meg ikke en centimeter at han tjener mindre enn meg, og om han hadde ønsket å bruke kjole, så hadde det vært null problem. Synes bare den tafattheten i forhold til livets praktiske sider er så innmari usexy. Voksne folk klarer vel å bygge en føkkings hageport? Jeg klarer, men jeg har aldri tid.

• Liker 1
Skrevet

gi han bitte små oppgaver i starten og skryt masse (og det som ikke blir 100%) trolig må han bare få selvtillit på at han fikser det

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (Akkurat nå):

Har du sakt til han? Gjør han noe hjemme? Som hus arbeidet

Han lager mat og støvsuger i blant.

AnonymBruker
Skrevet

Det  er mye jobb med enebolig. Det minnet jeg min veldig flittige og handy'e mann om da han ønsket det. Jeg er veldig lite handy så det er mye han må lære meg underveis. Jeg tenker egentlig at den som absolutt vil ha enebolig må tåle at den lunkne er lunken til alt merarbeidet. For min drl kunne vi fortsatt å bodd i vår lettstelte tomsnnsbolig.

Hva du skal gjøre med han? Om han ikke ville ha enebolig og heller ikke har interesse av veflikehold så må du nesten holde drømmen din gående selv.

Anonymkode: f488b...f70

• Liker 1
Skrevet

Han lager mat og støvsuger i blant.

Så du gjøre alt?

Hva med å la vær? Oh si..nå må han gjør noe 

AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden):

gi han bitte små oppgaver i starten og skryt masse (og det som ikke blir 100%) trolig må han bare få selvtillit på at han fikser det

TS er ikke mora hans, og han er ikke fem år. 

Anonymkode: ac8ca...68c

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

For ordens skyld:

Han endrer seg aldri. Jeg har prøvd med 2 forskjellige. Funka aldri. 

Anonymkode: 85965...868

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det  er mye jobb med enebolig. Det minnet jeg min veldig flittige og handy'e mann om da han ønsket det. Jeg er veldig lite handy så det er mye han må lære meg underveis. Jeg tenker egentlig at den som absolutt vil ha enebolig må tåle at den lunkne er lunken til alt merarbeidet. For min drl kunne vi fortsatt å bodd i vår lettstelte tomsnnsbolig.

Hva du skal gjøre med han? Om han ikke ville ha enebolig og heller ikke har interesse av veflikehold så må du nesten holde drømmen din gående selv.

Det er ikke spesielt mye arbeid med enebolig hvis man er normalt praktisk anlagt. Er man det ikke, kan man lære.

Jeg hadde dødd uten blomsterhage, poteter og plommetre, så det er ikke for meg. Kvitter meg heller med mannen enn med eneboligen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han endrer seg aldri. Jeg har prøvd med 2 forskjellige. Funka aldri. 

Hva skjedde? Har du fremdeles et liv som krever litt praktisk innsats? Jeg føler jeg er for ung til sånn tilrettelagt liv i blokk, altså. Det er ikke for meg de neste 20 åra.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke spesielt mye arbeid med enebolig hvis man er normalt praktisk anlagt. Er man det ikke, kan man lære.

Jeg hadde dødd uten blomsterhage, poteter og plommetre, så det er ikke for meg. Kvitter meg heller med mannen enn med eneboligen.

Ja og det er jo ditt valg. TS får gi beskjed om at mannen ryker til fordel for boligen da om han ikke skiller opp.

Det er svært mange som velger bort enebolig for å spare seg arbeidet. Andre liker at det alltid er noe å gjøre. Er ikke noe galt med verken mannen eller TS slik jeg ser det, de er bare ulike.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja og det er jo ditt valg. TS får gi beskjed om at mannen ryker til fordel for boligen da om han ikke skiller opp.

Det er svært mange som velger bort enebolig for å spare seg arbeidet. Andre liker at det alltid er noe å gjøre. Er ikke noe galt med verken mannen eller TS slik jeg ser det, de er bare ulike.

Åja. Så nå at du er TS😅

Skrevet

Mannen min ville absolutt ha enebolig, med alt det innebar. Han var så lite praktisk og teknisk anlagt at jeg visste dette ikke ville gå bra. Han prøvde selvsagt, men ting så helt jævlig ut, skeivt og ubrukelig. Av og til faktisk farlig for små barn. Og jeg fikk streng beskjed om å holde meg unna. For jeg kvinne hadde ikke peiling. Siden det var han som ville ha denne eneboligen, så fikk han ta ansvaret også. Jeg meldte meg ut av hele greia. Litt lik deg ts, for min manns holdning, at huset var viktigere enn meg og barna, så endte han opp med huset helt for seg selv. Håper det var verdt det, men hører han klager mye på at han er alene og det er mye arbeid. Men som man reder ligger man, han la jo opp til det selv. Så, er huset viktigere enn mannen ts ? Da er det nok ikke mye kjærlighet der. Hvorfor er du gift med han i utgangspunktet ? 

Anonymkode: 359f6...ed7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hva skjedde? Har du fremdeles et liv som krever litt praktisk innsats? Jeg føler jeg er for ung til sånn tilrettelagt liv i blokk, altså. Det er ikke for meg de neste 20 åra.

Jeg flyttet. Jeg forlot siste eks som var ubrukelig. 

Bor alene. Men har fått en fantastisk kjæreste som er helt ekstremt handy. Han kan og klarer alt. Så han hjelper meg med alt av handyman-arbeid. Jeg er veldig heldig. Vi bor ikke sammen men vi hjelper hverandre i våre hjem. 

Hadde jeg ikke møtt han måtte jeg spurt venner eller lært selv. eller betalt profesjonelle for det som ikke vi hadde hatt verktøy til (noe han har). 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg må bare si at jeg synes det er så innmari usexy å være helt praktisk inkompetent. Helt greit at menn ikke tjener så mye, men det å ikke fikse praktiske ting....Eller å ikke være interessert i å lære seg grunnleggende praktiske greier, det er diskvalifiserende på samlivsfronten.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For ordens skyld:

Om man er praktisk anlagt eller ei er noe du i stor grad er født med og det er ikke så lett å lære seg om man har ti tommeltotter.
På en måte er det jo bra at han innser sine begrensninger, kjedelig å miste et øye eller en finger bare fordi man skal prøve å gjøre noe man ikke har evner til..
Du får hjelpe han med å finne hvor hans komfort nivå for disse tingene, sånn at dere finner ut hva som er mulig å gjøre selv og hva dere må ha profesjonelle folk for. 
Selv er jeg super handy og det har alltid kommet lett for meg, men moren min hun klarer ikke å åpne en tube kaviar engang, så det illustrer hvor random det kan være.

• Nyttig 1
Skrevet

Ønsker han å bo i denne eneboligen, eller er det ditt ønske, og han bare føyer seg?

Anonymkode: 0b171...d9e

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ønsker han å bo i denne eneboligen, eller er det ditt ønske, og han bare føyer seg?

Anonymkode: 0b171...d9e

Det vet ikke jeg. Antar mannen vil bo med meg, og da følger enebolig og poteter og plommetre på kjøpet, det et en del av pakka. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS er ikke mora hans, og han er ikke fem år. 

Anonymkode: ac8ca...68c

Vet at han neppe er 5 og at TS ikke er mammaen hans men det betyr ikke at hun ikke kan bygge han opp til mer selvtillit på feltet

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...