Tullsjur Skrevet 15. juni #1 Skrevet 15. juni Tok ut spiralen i desember 2024. Har ikke prøvd aktivt alle syklusene, men sjansen har vært der. Vi gikk inn i det med tanken om at "skjer det så skjer det", og hadde en måned vi så for oss som den perfekte måneden, der vi gikk all in. Men tiden har gått, og vi har prøvd aktivt i hvertfall 7-8 sykluser nå, med el-test og det hele. Var hos legen for noen måneder siden og tok blodprøver. Alt ser fint ut hos meg, ikke testet mannen. Vi ønsket å prøve litt til selv, før vi tar steget om å få hjelp. Dette fordi jeg har uregelmessig syklus, og har tenkt at så lenge vi klarer å treffe eggløsning så burde det gå. Vi har et barn fra før på 3,5år og det blir vondere og vondere at vi ikke klarer å få nr 2. Nå har jeg bestilt legetime i slutten av juni, for å komme i gang med prosessen med å få hjelp. Noen andre som står i samme situasjon, og vil fortelle litt om hva vi kan forvente framover? Vil jeg kunne begynne med el-sprøyter ganske fort, eller må jeg til sykehuset først?
AnonymBruker Skrevet 15. juni #2 Skrevet 15. juni Sannsynligvis vil de teste mannen og før man går videre. Ikke gitt det er deg det er noe galt med. Anonymkode: 22279...103 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #3 Skrevet 15. juni Mitt råd er å starte med en fertilitetsutredning hos gynekolog. Da får de tatt en ultralyd på deg og sædprøve av mannen. Vi gikk til privat gynekolog, ingen ventetid og vi betalte vel rundt 3000. Vi ble anbefalt IVF p.g.a. resultatene og alder, og gjør IVF gjennom offentlig sykehus. Når dere har forsøkt så lenge ville jeg raskt mulig tatt fertilitetstest og blitt henvist til behandling om det er det som blir anbefalt. Ting tar utrolig lang tid i denne verden. Det er så mange steg man skal gjennom, vanskelig å fatte før man er i det. Lykke til! Det er kjipt å være prøver så lenge, vit at vi er flere ❤️ Anonymkode: acd02...f66
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå