AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #21 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ok skjønner. Å det er du også sikker på? Regner med at denne informasjonen kommer fra sikre kilder og ikke fra far. Årsaken til at jeg spør er fordi dette er noe min eks kunne funnet på å sagt. Som for øvrig er helt på viddene.. Han trakasserte meg og barna så mye at det fredeligste var å gi han hovedomsorgen for barnet vi hadde sammen. Jeg har fortsatt hovedomsorg for dette barnets søsken, siden de har forskjellig far. Det at dette barnet ikke bor fast hos meg handler derfor ikke om min omsorgsevne eller hans for den del. Han er ikke noen bedre forelder enn meg, tvert imot. Men hadde barnet blitt boende hos meg, å far fikk fortsette i dette sporet, ville han endt opp med å bli en bedre forelder på lang sikt, basert på at jeg ville vært utslitt, langtids sykemeldt og i verstefall uføretrygdet som en følge av det han utsatte meg for. Som igjen ville gått utover barna, ikke bare det barnet vi har sammen. Anonymkode: 69a15...dfc Akkurat samme som hos meg. Har de to yngste omtrent 90% alene, følger opp veldig godt! Jobber 80%, leier en flott enebolig, har virkelig alt på stell. Men jeg ble psykisk nedbrutt av far til eldste gjennom 5 år. Det tok kaka da han meldte meg til barnevernet for vold mens jeg gikk hjemme i mammaperm med nummer to. Da begynte jeg virkelig å bli redd for hva han kunne finne på i lengden. Til da var det "bare" oppsøke meg hele tiden, sette ut rykter, ødelegge ting utenfor hjemmet mitt ved henting/levering, stjele/beholde alle klær jeg leverte til bhg. Så det ble en rettssak jeg ikke turte å vinne, men sikret meg best mulig løsning. Vi sender sms maks 1 gang i mnd, ellers er det null samarbeid. Henting og levering utenom skole har jeg forsøkt mange ganger, men han gjør det han kan for å være vanskelig. Blant annet nekte å møte opp til avtalt sted og tid, forvente at jeg skal følge hans meninger rundt det og de endrer seg hver gang. Det har blitt til at mine foreldre tar seg av den delen for å slippe konflikt. Det har faktisk gått rykter om at jeg er fratatt omsorgen, sikkert noe han har satt ut. Anonymkode: 2962c...d26
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #22 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ok skjønner. Å det er du også sikker på? Regner med at denne informasjonen kommer fra sikre kilder og ikke fra far. Årsaken til at jeg spør er fordi dette er noe min eks kunne funnet på å sagt. Som for øvrig er helt på viddene.. Han trakasserte meg og barna så mye at det fredeligste var å gi han hovedomsorgen for barnet vi hadde sammen. Jeg har fortsatt hovedomsorg for dette barnets søsken, siden de har forskjellig far. Det at dette barnet ikke bor fast hos meg handler derfor ikke om min omsorgsevne eller hans for den del. Han er ikke noen bedre forelder enn meg, tvert imot. Men hadde barnet blitt boende hos meg, å far fikk fortsette i dette sporet, ville han endt opp med å bli en bedre forelder på lang sikt, basert på at jeg ville vært utslitt, langtids sykemeldt og i verstefall uføretrygdet som en følge av det han utsatte meg for. Som igjen ville gått utover barna, ikke bare det barnet vi har sammen. Anonymkode: 69a15...dfc Ja, jeg er helt sikker. Leit å høre om din situasjon. Anonymkode: 62e57...a38
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå