Gå til innhold

Date en venninnes tidligere date?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Siden du spør her inne antar jeg at dine følelser for denne fyren ikke er helt avklarte. Hvis ikke hadde du vel gitt f***?

Jeg hadde selv et års langt forhold, hvor en venninne ble sammen med min eks et par år etter at det ble slutt mellom han og meg. Hun spurte om det var greit for meg, og det var det. Det er tross alt ikke JEG som får en kjæreste som jevnlig har pult venninna mi 🙃 

Anonymkode: 602bb...f9f

Fælt så mange som snakker om dette "har pult vennen/meg før". 

En pikk og en fitte blir ikke ødelagte av å ha sex med andre. Og de tenker ikke på deg når de har sex. Folk som tenker for høyt om seg selv tenker som deg. Vanlige folk gjør ikke det.

Det er som å si at "noen andre plukker opp søpla mi" når eksen får ny kjæreste. 

Pikken til typen min ble ikke ødelagt fordi han hadde sex med eksen sin (som jeg synes er et horribelt menneske) og fitta mi ble ikke ødelagt av å ha sex med eksene mine. 

Dere KG-folk er rare. Jeg ser ikke på meg selv som en av dere.

Anonymkode: 1b46e...8f0

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fælt så mange som snakker om dette "har pult vennen/meg før". 

En pikk og en fitte blir ikke ødelagte av å ha sex med andre. Og de tenker ikke på deg når de har sex. Folk som tenker for høyt om seg selv tenker som deg. Vanlige folk gjør ikke det.

Det er som å si at "noen andre plukker opp søpla mi" når eksen får ny kjæreste. 

Pikken til typen min ble ikke ødelagt fordi han hadde sex med eksen sin (som jeg synes er et horribelt menneske) og fitta mi ble ikke ødelagt av å ha sex med eksene mine. 

Dere KG-folk er rare. Jeg ser ikke på meg selv som en av dere.

Poenget er at det alltid er stort fokus på at det kan potensielt være vondt for eksdama at en venninne blir sammen med eksen.

For min del hadde det vært mer problematisk å være på den andre siden av denne problemstillingen.

Jeg er tross alt ikke "ferdig" med min nåværende kjæreste. Vi har en pågående relasjon, hvilket jeg ikke har til eksen. Så han sexlivet hans er jeg likegyldig til.

Anonymkode: 602bb...f9f

AnonymBruker
Skrevet

For voksne mennesker bør ikke dette være et problem. Veldig tenåringsdrama at «å nei, kan ikke bli sammen med eksen til en jeg kjenner»! 

Anonymkode: b6c03...d96

• Liker 2
Skrevet

Man eier ikke andres lykke.

Skrevet (endret)

Spørsmål med mange svar, en venninne kan være en du drikker sporadisk kaffe med eller en som vet alt om deg og du hadde tatt ei kule for, og en eks kan være en du data litt for hundre år siden eller faren til dine barn som du aldri har kommet over. I utgangspunktet tenker jeg at ekser er fritt vilt, man eier ikke andre mennesker og det som har vært, har vært. Så må man godta at andre kan bli sure og kanskje ikke vil fortsette et vennskap, og vurdere om akkurat denne personen er verdt det.

Synes ikke så mye om «girl-code» bare fordi. Ei heller ser jeg på mennesker som andres rester.

I din konkrete situasjon ts så kan jeg ikke skjønne hva som skulle være galt med å date en som noen andre data i et par mnd.

Endret av Bimbo
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kleint bare kleint 

Anonymkode: 139f7...359

AnonymBruker
Skrevet

Nå må dere bli voksne. Er det slutt så må du sette dine egne (egoistiske) følelser til side og være glad for at venninna fikk seg en kjæreste som hun er glad i.. 

Det eneste som ikke er ok er om ekskjæresten har vært voldelig i en eller annen form. Men igjen, om det var et dysfunksjonelt forhold hvor dere begge fikk ut det jævligste hos hverandre så må du la det slippe.. 

Tydelig mange her på kvinneguiden som ikke er tørr bak ørene enda. 

Anonymkode: c9149...ebd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Altså jeg hadde ikke hatt problem om noen datet en av mine tidligere dater, så lenge det ikke er en man har noen form for følelser for. Hadde likevel satt pris på å få spørsmål om det var ok. Selv hadde nok ikke jeg datet en venninnen min hadde datet.

Anonymkode: bde6f...d23

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at «det er greit» og «naturlig å spørre først» ikke trenger å utelukke hverandre.

Man gjør ikke noe galt, ingen eier noen fordi de en gang har datet dem.

Samtidig kan det jo, for noen, skape kjipe følelser. Av normal omsorg for vennen sin ønsker man vel å unngå å forårsake det, særlig når det kan forebygges ved bare å ta en kort prat. 

Anonymkode: d97d4...1d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2026 den 15.19):

Har du et problem med det?

Mer rart at dere driver å dater innad i vennegjengen.

Anonymkode: d72c9...955

Hvor rart er det at det kan oppstå følelser mellom folk som allerede kjenner hverandre, og er trygge på hverandre?  Det er jo velkjent at kvinner sjelden slipper noen ut av vennefella, men det kan jo skje. 

Å se hvordan folk oppfører seg i et forhold, gjør ofte at man tenker: "han/hun der hadde jeg passet bedre sammen med".

Anonymkode: 5e187...9fc

AnonymBruker
Skrevet

Hadde hatt null problemer med det.

Men når jeg er ferdig med ekser er de ute av livet mitt. For mye historie jeg ikke orker å forholde meg til.

Så hadde nok ikke hengt noe mer med venninnen nettopp fordi hun blir en del av en fortid jeg er ferdig med.

Anonymkode: 1dab4...a42

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2026 den 8.12):

Ja. Man eier ingen. Man skal ikke unngå å møte sin livs kjærlighet bare fordi de datet eller var sammen med noen andre som man kjenner tidligere.

Jeg ble sammen med bestevennen til eksen min. Hvis det var slik at man ikke kunne det, så hadde jeg gått glipp av min store kjærlighet.

Hvis din eks ikke likte dette, må jeg si både du og din livs kjærlighet er psykopater. Fortjener hverandre. Grøss.

Anonymkode: f4301...2be

AnonymBruker
Skrevet

I min venninnegjeng er dette no go. Vi dater ikke venniners exer eller tidligere "flørter" uansett hvor hyggelig og kjekk han er.

Anonymkode: e0304...3d5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2026 den 8.19):

Da må man være ykmyk og spørre venninnen først. 

Anonymkode: d2f5a...4e8

Nei herregud. Det er fjortis. Hun eier ikke en type hun har datet et par måneder. Så man trenger verken å ydmyke seg eller spørre om lov 🤦‍♀️

Anonymkode: 1cb5e...6cf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hvis din eks ikke likte dette, må jeg si både du og din livs kjærlighet er psykopater. Fortjener hverandre. Grøss.

Anonymkode: f4301...2be

Hvem sa at eksen ikke likte det? Han ble veldig glad på våre vegne. Men vi har ikke kontakt lenger. Det hadde vært slutt i 20 år. 

AnonymBruker
Skrevet

Forstår det er trist og sårt. I en ideell verden kanskje det ikke har vært nødvendig. Men så er det jo sånn at du vet jo ikke hvem du kommer til å elske eller bare tenne på, noen av oss *kremt* føler ikke det så ofte. Og selv om det er mange i verden er det ikke nødvendigvis lett å finne kjærligheten. 

Som yngre ville jeg sakt nei ikke gjør det, i dag i 30 årene sier jeg, er det riktig ta en sjans. Men selvsagt er det noen kjempe triste omstendigheter rundt det er det ikke noe snillt. Så trå varsomt? Jeg kan ikke okkupere dem jeg har hatt før og har heller ikke lyst, livet går videre og jeg vil gå videre jeg også. Ting er så komplisert fra før av. Men forstår at om noen her har mange muligheter og fort blir forelsket så går det greit å la en mann gå, men vi alle lever ikke det livet. 😭😅

Anonymkode: d9966...4b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...