Gå til innhold

Elektrisk tinnitus og angst

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Som oftest henger jo utbrenthet og angst i en eller annen form litt sammen. Men min elektriske tinnitus forsvinner når det blir stille. Den er til stede noen ganger når jeg våkner om natten, men den er veldig rolig om morgenen, og så blir den verre utover dagen. Så jeg bare krysser fingrene for at den går bort etter hvert. Takk for svaret, alle sammen.💜

Anonymkode: b06e4...c2a

Ja nettopp, det er det jeg prøvde å si litt til andre her som foreslår mer lyd for å dempe den. Det funker ikke når man har det utløst pga stress og utmattelse . Da trenger man mer ro 

Anonymkode: 766d8...09b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det virker ikke som du kan noe om ME og utmattelse og sånn :) 

Jeg tror kanskje du misforstår hva en audiopedagog gjør og at du derfor tror det ikke vil hjelpe deg pga. at du har utmattelse. Det stemmer ikke, heldigvis.

Anonymkode: 4090a...a82

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan egentlig dele tinnitus inn i flere ulike typer og årsaker. Noen får tinnitus som følge av hørselskade eller støybelastning, andre har vaskulær tinnitus, og noen har somatisk tinnitus som kan henge sammen med blant annet tanngnissing, stiv nakke eller spente skuldre.

I mitt tilfelle virker tinnitusen å være tett knyttet til et overbelastet nervesystem etter langvarig stress, utbrenthet, panikkanfall og angst. Den elektriske lyden varierer mye gjennom dagen, og det gir mening for meg at hjernen og nervesystemets evne til å filtrere bort unødvendige signaler kan være påvirket.

Jeg tror derfor at en audiopedagog først og fremst vil hjelpe meg med å roe ned nervesystemet og redusere fokuset og frykten rundt lyden – gjennom blant annet avspenning, pusteteknikker, meditasjon og habituering. Målet er jo at hjernen etter hvert skal slutte å behandle lyden som noe farlig.

Og jeg håper virkelig at når livet blir roligere og nervesystemet får hentet seg inn igjen, så vil tinnitusen gradvis dempe seg eller kanskje forsvinne helt. Så igjen – takk for all hjelp 💜

Anonymkode: b06e4...c2a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg tror kanskje du misforstår hva en audiopedagog gjør og at du derfor tror det ikke vil hjelpe deg pga. at du har utmattelse. Det stemmer ikke, heldigvis.

Anonymkode: 4090a...a82

Jeg har vært hos audiopedagog , det er jo noe annet å få denne elektriske lyden i hodet pga utmattelse. Den blir bedre av ro og det kan ikke bedres ved mindre fokus 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...