AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Hei 💜 Etter en periode i fjor med kraftig angst, panikkanfall og utbrenthet, der jeg hadde nesten daglige panikkanfall i flere måneder, våknet jeg plutselig en dag med en “elektrisk” tinnitus. Den har nå vart i ca. 6 måneder. Den varierer i styrke – noen dager er den ganske lav, andre dager mer tydelig. Heldigvis klarer jeg å sove med den, fordi den roer seg i stillhet om natten. Jeg føler meg ellers mye bedre nå psykisk, mer stabil og mer tilbake til meg selv. Men tinnitusen er fortsatt der, og det er det som er vanskelig. Jeg forstår at dette sannsynligvis er stress-/somatisk tinnitus og at nervesystemet spiller en stor rolle. Jeg skriver egentlig bare fordi jeg lurer på om noen her inne har opplevd noe lignende – og om noen har en solskinnshistorie? Ble det bedre med tiden, eller forsvant det? Det hadde betydd mye å høre fra dere som har vært gjennom det 💜 Anonymkode: b06e4...c2a
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Har en sånn tinnitus men det er ikke pga «angst». Det er nervesystemet og utmattelse og adrenalin pga ME for meg. Er bedre i bedre perioder men alltid der dessverre. Vanskelig bli bedre når den er så stressende og hindrer søvn også Anonymkode: 766d8...09b
Frk.Fjonga Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Uff da. Jeg har jo ikke ME, men jeg har vært kraftig utbrent to ganger, og hver gang har jeg jo kollapset. Og da har jeg ikke tålt lyder eller noen ting. Jeg fikk sånn hyperakusis, men det har jo roet seg veldig nå. Og jeg hører egentlig bare min når jeg ser på TV og når det blir litt stille. Noen ganger så hører jeg den over bilmotor. Den fluktuerer veldig, veldig mye. Hvor lenge har du hatt din?
AnonymBruker Skrevet 44 minutter siden #4 Skrevet 44 minutter siden Fikk tinnitus etter en stressende periode i livet for ca 3 - 4 år siden og har det fremdeles og lever helt greit med det nå. Heldigvis ca like intens på lavere siden fremdeles, kanskje litt verre på kvelden etter en lang og slitsom dag. Hjelper mye for min del å være rundt ting som motvirker lyden. For min del hjalp det med hund og være mer med folk og eventuelt bo med andre mennesker rundt meg som lager lyd med at de er der å gjør sitt. Hadde også mye hjelp med å snakke med audiopedagog og egentlig bare få en bedre forståelse for tinnitus og refleksjon rundt det. Anonymkode: c7e41...6b6
AnonymBruker Skrevet 34 minutter siden #5 Skrevet 34 minutter siden Skjønner. Men har du pipelyd eller elektrisk tinnitus? Jeg er så heldig at min forsvinner jo når jeg legger meg. Så jeg håper jo at den forsvinner etter hvert. Anonymkode: b06e4...c2a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå