AnonymBruker Skrevet 15. juni #21 Skrevet 15. juni Han reagerer vel på noe av det han spiser. Snakk med han om det, og legg vekk uvanen med å prompe i nærheten av hverandre. Jeg kan ikke fatte at folk syns sånt er greit, her går vi på do når vi må få ut luft. Hadde vi hatt så mye luft at vi ikke kunne gå dit for å få det ut, så hadde jeg endret kostholdet. Hadde gubben fiset i tide og utide så hadde jeg ikke orket å bo sammen med han. Greit at han kan miste en når han sovner, det er noe annet, men han fiser ikke med vilje i nærheten av andre. Jeg håper jeg har klart å lære opp min sønn til å ha noenlunde folkeskikk på dette. Anonymkode: 77e81...ec3
AnonymBruker Skrevet 15. juni #22 Skrevet 15. juni Dette er jo opplagt han der "prompe/bæsje-fyren". La være å svare på de gjentagende trådene hans, som handler om stort sett samme tema. (Ja, jeg vet at jeg svarer selv, men gjør det for å gjøre andre oppmerksomme på fyren). Anonymkode: d849f...2a4 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #23 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Dette er jo opplagt han der "prompe/bæsje-fyren". La være å svare på de gjentagende trådene hans, som handler om stort sett samme tema. (Ja, jeg vet at jeg svarer selv, men gjør det for å gjøre andre oppmerksomme på fyren). Anonymkode: d849f...2a4 Jeg har ikke fått med meg prompe/bæsje-fyren. Er det en person med sånn fetisj eller noe? Nei takk. TS Anonymkode: ba57b...944
AnonymBruker Skrevet 15. juni #24 Skrevet 15. juni TS her. Det var mange svar her, så prøver å feie alle under en kam. Jeg tror absolutt han spiser noe han ikke tåler, men han vil ikke lytte til det og er "typisk mann" som ikke har vært hos legen på 20 år og har ingen planer om det heller 🙄 Han har ikke endret kosthold heller tror jeg, så litt rart. Det er ikke bare promping i samme rom. Det er IKKE sånn. Det er promping OVERALT i huset! Jeg hører det hvor enn jeg/han er, og jeg synes det er ekkelt. Nå synes jeg all hans promp er ekkel nå. Selv når det skjer på do. Det er problemet. Han kan jo ikke gå noe som helst sted lenger for jeg synes det er ekkelt uansett. Prompinga er ekkel! Dette er noe JEG må få snudd på, det er mine følelser rundt dette her. Jeg kan ikke være i en annen etasje, høre promp, og så gremmes. Da gjør han det ikke i samme rom som meg, ikke engang i samme etasje, likevel er det ekkelt. JEG er problemet her! Joda, han gasser enormt, men la oss si at det aldri skjer i samme rom som meg... og så synes jeg fremdeles det er ekkelt. Dere skjønner jo også at dette er mitt problem. Han må jo få lov å slippe det ut. Kanskje eneste muligheten er at JEG stikker ut hver gang han må prompe. Anonymkode: ba57b...944
Coachshinny Skrevet 15. juni #25 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (30 minutter siden): TS her. Det var mange svar her, så prøver å feie alle under en kam. Jeg tror absolutt han spiser noe han ikke tåler, men han vil ikke lytte til det og er "typisk mann" som ikke har vært hos legen på 20 år og har ingen planer om det heller 🙄 Han har ikke endret kosthold heller tror jeg, så litt rart. Det er ikke bare promping i samme rom. Det er IKKE sånn. Det er promping OVERALT i huset! Jeg hører det hvor enn jeg/han er, og jeg synes det er ekkelt. Nå synes jeg all hans promp er ekkel nå. Selv når det skjer på do. Det er problemet. Han kan jo ikke gå noe som helst sted lenger for jeg synes det er ekkelt uansett. Prompinga er ekkel! Dette er noe JEG må få snudd på, det er mine følelser rundt dette her. Jeg kan ikke være i en annen etasje, høre promp, og så gremmes. Da gjør han det ikke i samme rom som meg, ikke engang i samme etasje, likevel er det ekkelt. JEG er problemet her! Joda, han gasser enormt, men la oss si at det aldri skjer i samme rom som meg... og så synes jeg fremdeles det er ekkelt. Dere skjønner jo også at dette er mitt problem. Han må jo få lov å slippe det ut. Kanskje eneste muligheten er at JEG stikker ut hver gang han må prompe. Anonymkode: ba57b...944 Du må snakke med han om dette. Har du gjort det? Du må si fra hvor ekkelt dette er, ja kanskje han må gå ut for å prompe. Han kan dessverre ikke stanse prompinga, lufta må ut, eller så revner han. Han må gjøre noe med denne prompinga, det finnes noe som heter Imodium mener jeg, som reduserer gassdannelsen i tarmene.
AnonymBruker Skrevet 15. juni #26 Skrevet 15. juni Coachshinny skrev (3 timer siden): Du må snakke med han om dette. Har du gjort det? Du må si fra hvor ekkelt dette er, ja kanskje han må gå ut for å prompe. Han kan dessverre ikke stanse prompinga, lufta må ut, eller så revner han. Han må gjøre noe med denne prompinga, det finnes noe som heter Imodium mener jeg, som reduserer gassdannelsen i tarmene. Nja. Jeg har nevnt "grøss og gru"- uttalelser av ulike slag når han driver på, men jeg har ikke nevnt noe om at det tærer på tenninga. Jeg føler det blir galt å nevne det, blant annet fordi jeg tror det vil føre til at han blir ukomfortabel i eget hjem, og at han vil føle at han generelt er ekkel. Jeg tror jeg ville følt det litt sånn om noen sa sånt, selv om det ikke var ment dårlig. Hadde det vært en enkel sak å ta opp med ham, ville jeg ikke skrevet her. Jeg skal søke opp Imodium/andre preparater og se om det finnes noe som kan prøves. Takk for tips! TS Anonymkode: ba57b...944
AnonymBruker Skrevet 15. juni #27 Skrevet 15. juni Hvis han gasser så mye er det jo noe han spiser som han ikke tåler. Kan dere bytte til laktosefrie melkeprodukter for å se om det kan hjelpe på? Laktoseintoleranse gir mye gass ved vanlige melkeprodukter og laktosefrie produkter finnes det heldigvis mye mer av nå. Det kan også være lurt å sjekke for cøliaki, ca 75% av de som har det vet ikke selv. Cøliaki kan gi mye gass, diaré, forstoppelse, halsbrann osv osv. Anonymkode: 4179c...1d4
AnonymBruker Skrevet 15. juni #28 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvis han gasser så mye er det jo noe han spiser som han ikke tåler. Kan dere bytte til laktosefrie melkeprodukter for å se om det kan hjelpe på? Laktoseintoleranse gir mye gass ved vanlige melkeprodukter og laktosefrie produkter finnes det heldigvis mye mer av nå. Det kan også være lurt å sjekke for cøliaki, ca 75% av de som har det vet ikke selv. Cøliaki kan gi mye gass, diaré, forstoppelse, halsbrann osv osv. Anonymkode: 4179c...1d4 Kan virkelig cøliaki forårsake det? Det visste jeg ikke. Broren hans fikk det påvist for noen år tilbake, i voksen alder. Usikker på symptomene hans, annet enn magevondt og diarè. Mannen har mye halsbrann, men vet ikke med avføringa, annet enn at det lukter død og fordervelse gjennom to lag med dører, enda vinduet står på vidt gap der inne. Han får ikke i seg så mye laktose i hverdagen, men vi kan jo se over innholdsfortegnelsene. Kanskje er det noen skjulte laktosebomber her og der. Gluten er det mye av i dette huset. Anonymkode: ba57b...944
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå