Gå til innhold

Fjerne føflekker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en del føflekker på magen, jeg gjerne vil ha fjernet.

De er ikke så store, så jeg er redd for at arrene blir større enn hva føflekken var.

Hvordan kan jeg få dem fjernet uten at det blir arr/store arr?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har fjernet flere føflekker, de fleste med kutt, men en er skrapet av. Denne ene har ikke noe arr, det er helt umulig å se at det en gang var en føflekk der. De som er skåret vekk har arr. Men det er avhengig av type føflekk om den kan skrapes, så der må du høre med legen som skal fjerne dem.

Skrevet

Ok, takk for svar.

Jeg har fjernet to på ryggen, som ble skjært av, og arrene er ikke særlig pene.

Jeg vil ha bort føflekkene! :tristbla:

Skrevet

Jeg har fjernet en føflekk bak på nakken, og arret er en stor klump! værre en føflekken var!

Har spurt legen om hvorfor arret ble så stort, fikk til svar at dette hadde noe med antistoffene i KROPPEN. Altså, det hadde ingenting med hvordan føflekken ble fjernet, men at kroppen min "lagde" det store arret selv.

Legen sa at dersom de skulle ta bort arret, var det 50/50 sjanse for at kroppen IGJEN lagde en større arrdannelse.... Så jeg lar mitt stygge arr være!

Skrevet

hadde en stor føflekk på ryggen, folk mente det så ut som en klump med bæsj :S og mora mi var redd og tvang meg til legen for å få den skjært ut. fikk et tykt arr med 3-4 sting... kan de ikke fjerne føflekker arrfritt med laser?

Gjest gjest1
Skrevet

Vet noen om det er forskjell på hvilke typer føflekker som kan fjernes med laser?

Skrevet

dessuten så får man ikke lenger fjernet føflekker bare fordi man har lyst eller bare fordi de er store etter hva jeg har forstått.

nå har de teknikker til å sjekke om de er farlige uten å skjære dem vekk, og da tror jeg man må betale for å skjære dem vekk uten å få dekket noe.

unntaket er selvsagt dersom det er noen hudlegen mener kan være farlige eller dersom de er utstående eller under bh-stroppen eller annet sted hvor det kan være i veien.

har selv flere føflekker jeg kunne tenke meg og fjerne, men kun en jeg får fjernet uten andre kostnader en egenandelen, og det er en som er i hårfestet i nakken og står ut, slik at den faktisk er i veien og ofte blir gredd og slikt.

Skrevet

Jeg har en utstående føflekk i pannen, den er ikke stor, men den er stygg. Går det an å fjerne den? Er redd for å få et hakk i pannen etter på...

Skrevet

Sambo har også lett for å danne arr, og det fikk han merke da han fjernet en føflekk midt på brystet. Han har et stort ujevnt og ruglete arr som er mye større enn hva føflekken var. :( Han er glad at han har såpass mye hår på brystet at det dekker arret.

Så det har mye med hvordan kroppen reagerer. Noen danner fine arr, andre får skjemmende arr.

Skrevet
Jeg har fjernet en føflekk bak på nakken, og arret er en stor klump! værre en føflekken var!

Har spurt legen om hvorfor arret ble så stort, fikk til svar at dette hadde noe med antistoffene i KROPPEN. Altså, det hadde ingenting med hvordan føflekken ble fjernet, men at kroppen min "lagde" det store arret selv.

Legen sa at dersom de skulle ta bort arret, var det 50/50 sjanse for at kroppen IGJEN lagde en større arrdannelse.... Så jeg lar mitt stygge arr være!

Mhm. Jeg har også noen sånne keloid arr etter en operasjon i benet. J#¤"¤#g stygt.

Skrevet
Jeg har en utstående føflekk i pannen, den er ikke stor, men den er stygg. Går det an å fjerne den? Er redd for å få et hakk i pannen etter på...

Jeg vil tro du får dekket det, siden det er i ansiktet. Tror også det beste er å fjerne det med laser.

Gjest gjest1
Skrevet

:klø: Får man ikke lenger fjernet de? Nr kom den loven eller hva det er?

Skrevet
:klø: Får man ikke lenger fjernet de? Nr kom den loven eller hva det er?

man kan helt sikkert få fjernet dem fremdeles, men før ble de fjernet uten at man betalte mer en egenandel fordi de gjerne måtte ta dem for å sjekke dem for celledeling etc, det trenger de visst ikke lenger, ergo er det ikke en nødvendig prosedyre og fjerne dem, det gjør igjen at man ikke får det på statens regning men må betale for det selv, dersom de ikke er sånn at de er i veien på en eller annen måte.

det var ihvertfall det legen min sa til meg nå for en mnd siden, hvor lenge siden det ble sånn vet jeg ikke.

og skal ikke si sikkert at det er slik, men det var ihvertfall det legen min sa.

Gjest gjest1
Skrevet
man kan helt sikkert få fjernet dem fremdeles, men før ble de fjernet uten at man betalte mer en egenandel fordi de gjerne måtte ta dem for å sjekke dem for celledeling etc, det trenger de visst ikke lenger, ergo er det ikke en nødvendig prosedyre og fjerne dem, det gjør igjen at man ikke får det på statens regning men må betale for det selv, dersom de ikke er sånn at de er i veien på en eller annen måte.

det var ihvertfall det legen min sa til meg nå for en mnd siden, hvor lenge siden det ble sånn vet jeg ikke.

og skal ikke si sikkert at det er slik, men det var ihvertfall det legen min sa.

Hvor mye koster det nå da?

Skrevet

Jeg har en føflekk midt på halsen , et godt stykke under haken, den er stygg og er i veien! Har noen her arr på halsen, bli synlig på så tynn hud, tro?

Skrevet
Hvor mye koster det nå da?

det vet jeg ikke, så aner ikke om det er dyrt eller ikke uten den støtten det hadde før.

er ikke sikkert det koster masse altså.

jeg får ta den ene som er viktigst for meg, på kun egenandel, fordi den ligger slik til at jeg grer den støtt og stadig, og da er den en plage og den blir irritert og sår. aner ikke hvor mye det koster heller... lenge siden jeg tok den ene jeg har tatt tidligere, så aner ikke pris verken med eller uten deal.

Skrevet

jeg fjernet føflekker på magen, de var heller ikke store, og legen min fjernet de med et slags rør som var like stort. Husker ikke hva hun kalte det, men resultatet ble bare et lite sting, og arrene er ikke store i det hele tatt. synes nesten ikke.

lykke til

Skrevet

Jeg hadde 3 stk utstående føflekker som jeg var fryktelig plaget av, fikk brent dem vekk med laser og betalte egenandel på 245 kr. Ikke arr i det hele tatt etter 2 av dem, men etter den ene ble det et arr som ser ut som en svak føflekk, men den er i det minste ikke utstående og arret er veldig, veldig svakt. Sannsynligvis ble det arr fordi den gikk dypere inn i huden, og derfor måtte vært skåret vekk for å få fjernet fargen helt, men da ville jeg sikkert fått et mindre pent arr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...