Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har dere sett den? Sjeldent jeg blir sjokkert av dokumentarer, men denne var grusom!

En kvinne later som hun er gravid og dreper en annen gravid kvinne og skjærer ut babyen. Det er ikke noen grusomme bilder i dokumentaren (noen få blodige bilder av åstedet). Men hele historien er forferdelig.

Taylor Parker het morderen, hun fikk dødstraff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så den nettopp. Sykt

Skrevet

Han kjæresten, Wade, han må være ganske treig? Altså, mindre intelligent for å si det mildt?

• Liker 7
Skrevet

Så den igår. Helt sykt! 

Skrevet (endret)
MalloryK skrev (1 time siden):

Han kjæresten, Wade, han må være ganske treig? Altså, mindre intelligent for å si det mildt?

Ja det må han være. 
Dette var noe av det verste jeg har sett. Og å greie å fremstille seg på en så positiv måte… skremmende

Tenk bare på å greie å gjennomføre en slik… prosedyre. Ufattelig. Trodde hun at hun skulle komme unna med det, eller hva? 
Må jo være tung psykiatri

Endret av Bacteria
Skrevet

Jeg  så den i dag, det var sjokkerende! 

han kjæresten… han hadde aldri hatt kjæreste og var ukysset frem til han møtte Taylor. Foreldrene hans sa at han bare var sammen med Taylor pga pengene hun sa at hun i fremtiden skulle arve, og at hun gjorde alt i sin makt for å gjøre ham lykkelig, Wade sin lykke var hennes prioritet: Wade sa selv «uansett hva jeg ba henne om, så gjorde hun det. Uansett hva». Som om hun nesten var han slave, at hun følte at hennes verdi var knyttet opp mot at han elsket henne og verdsetter henne. Han (Wade) avslutter intervjuet med å si noe slikt som

«jeg tror hun gjorde det for at jeg skulle si at jeg elsker henne. Hun sa hele tiden at hun elsket meg, men jeg sa det aldri til henne. Jeg sa det ikke fordi jeg ikke elsket henne. Jeg elsket henne aldri».

Foreldrene snakker mye om pengene hun påsto hun hadde/skulle få og alt hun kjøpte til de, og at det var grunnen for at Wade var sammen med henne. 

Jeg forsvarer PÅ INGEN MÅTE  det hun gjorde. Jeg prøver bare å si at han er helt skrudd i hodet. Han sier dette og tror at det renvasker han, at han fremstiller seg selv positivt (typ: hun elsket meg så høyt, men jeg gjengjeldte det aldri fordi jeg visste hun var gal hele tiden) ved å si dette, mens sannheten er at det bidrar til å fremstille ham som en idiot.

videre snakker foreldrene om at de mistenkte at hun ikke var gravid, men de gjorde på ingen måte nok for å komme til bunns i det. Det er litt som om de sier «hun lurte aldri oss». 

Det som likevel er mest sjokkerende er helsepersonell som visste med sikkerhet at hun ikke var gravid, men som aldri meldte til myndighetene, legene hennes, eller andre. de burde adressert dette direkte med henne. De snakket om det på jobb, og lurte på hvordan Taylor skulle komme seg ut av denne «floka», men gjorde aldri noe, selv ikke da de snakket om at det var for sent å fake en abort. De burde ha meldt fra til psykiatrisk avdeling eller noe. Taushetsplikt er ikke til hinder for meldeplikt, selv ikke i USA. 

det er så mange aspekter i denne saken som er sjokkerende utover hva Taylor gjorde. Jeg synesndødsstraffen her er på sin plass. 

• Liker 3
Skrevet
Alice Ra skrev (4 minutter siden):

Jeg  så den i dag, det var sjokkerende! 

han kjæresten… han hadde aldri hatt kjæreste og var ukysset frem til han møtte Taylor. Foreldrene hans sa at han bare var sammen med Taylor pga pengene hun sa at hun i fremtiden skulle arve, og at hun gjorde alt i sin makt for å gjøre ham lykkelig, Wade sin lykke var hennes prioritet: Wade sa selv «uansett hva jeg ba henne om, så gjorde hun det. Uansett hva». Som om hun nesten var han slave, at hun følte at hennes verdi var knyttet opp mot at han elsket henne og verdsetter henne. Han (Wade) avslutter intervjuet med å si noe slikt som

«jeg tror hun gjorde det for at jeg skulle si at jeg elsker henne. Hun sa hele tiden at hun elsket meg, men jeg sa det aldri til henne. Jeg sa det ikke fordi jeg ikke elsket henne. Jeg elsket henne aldri».

Foreldrene snakker mye om pengene hun påsto hun hadde/skulle få og alt hun kjøpte til de, og at det var grunnen for at Wade var sammen med henne. 

Jeg forsvarer PÅ INGEN MÅTE  det hun gjorde. Jeg prøver bare å si at han er helt skrudd i hodet. Han sier dette og tror at det renvasker han, at han fremstiller seg selv positivt (typ: hun elsket meg så høyt, men jeg gjengjeldte det aldri fordi jeg visste hun var gal hele tiden) ved å si dette, mens sannheten er at det bidrar til å fremstille ham som en idiot.

videre snakker foreldrene om at de mistenkte at hun ikke var gravid, men de gjorde på ingen måte nok for å komme til bunns i det. Det er litt som om de sier «hun lurte aldri oss». 

Det som likevel er mest sjokkerende er helsepersonell som visste med sikkerhet at hun ikke var gravid, men som aldri meldte til myndighetene, legene hennes, eller andre. de burde adressert dette direkte med henne. De snakket om det på jobb, og lurte på hvordan Taylor skulle komme seg ut av denne «floka», men gjorde aldri noe, selv ikke da de snakket om at det var for sent å fake en abort. De burde ha meldt fra til psykiatrisk avdeling eller noe. Taushetsplikt er ikke til hinder for meldeplikt, selv ikke i USA. 

det er så mange aspekter i denne saken som er sjokkerende utover hva Taylor gjorde. Jeg synesndødsstraffen her er på sin plass. 

Akkurat her er dødsstraff på sin plass ja; med en viktig forutsetning; at hun var tilregnelig. Noe det tydeligvis er avgjort at det er. 
Jeg har litt erfaring med folk i psykose, og jeg tviler litt på at hun var tilregnelig faktisk. Mye som tyder på realitetsbrist her, bla det faktum at hun åpenbart kom til å bli avslørt og tatt for dette. 
Det som ikke tyder på psykose/realitetsbrist er jo det omfattende systemet av scam og bedrageri som det skal noe til å opprettholde. 
Enig med det du sier om Wade. 
Er lett å se i ettertid at helsepersonell som visste om dette burde tatt affære ja. Men de trodde hun kunne finne på å stjele et nyfødt barn, er vanskelig å se for seg at hun skulle gjøre det hun endte med å gjøre. 
Stakkars Reagan…!

Skrevet
Bacteria skrev (17 minutter siden):

Akkurat her er dødsstraff på sin plass ja; med en viktig forutsetning; at hun var tilregnelig. Noe det tydeligvis er avgjort at det er. 
Jeg har litt erfaring med folk i psykose, og jeg tviler litt på at hun var tilregnelig faktisk. Mye som tyder på realitetsbrist her, bla det faktum at hun åpenbart kom til å bli avslørt og tatt for dette. 
Det som ikke tyder på psykose/realitetsbrist er jo det omfattende systemet av scam og bedrageri som det skal noe til å opprettholde. 
Enig med det du sier om Wade. 
Er lett å se i ettertid at helsepersonell som visste om dette burde tatt affære ja. Men de trodde hun kunne finne på å stjele et nyfødt barn, er vanskelig å se for seg at hun skulle gjøre det hun endte med å gjøre. 
Stakkars Reagan…!

Det er vanskelig å få tak i hele hennes historie og personlighet. Det er mye som tyder på både psykose og langvarig personlighetsforstyrrelse, samtidig som handlingene hennes under «svangerskapet» er tydelige og kalkulerte. 

vi har kun fått innblikk i en bitteliten del av henne, fremstilt av tidligere venner, partner og svigerforeldre. Det er ensidig fremstilt og gir nok ikke den hele og fulle sannheten. 

ingenting forsvarer hennes handlinger, men jeg kan tenke meg at hun hadde svært lav selvtillit grunnet en vanskelig barndom med mye avvisning og antagelig manglende farsfigur. Hun har antagelig målt egen verdi i hva hun kan tilby andre (antagelig sex basert på hvor opptatt hun var av utseende), og har gjennom årene gjort desperate ting for å få oppmerksomhet. Oppmerksomheten hun har fått blir mistolket som kjærlighet. 

Wade beskriver seg selv som avvisende i forhold til henne (hun elsker ham, hun gjør alt for ham, han elsket henne aldri, han var kun sammen med henne pga pengene hun lovet). Antagelig har han vært ufin med Taylor som har ført til at hun blir mer desperat etter bekreftelse på at han elsker henne. Hun tenker da at en baby vil fange ham i et forhold med henne når han innser at pengene uteblir og at en baby vil tvinge ham til å elske henne. 

Antagelig har hun målt egen verdi utifra hvordan menn ser på henne hele livet. Så mye at hun har mistet omsorg for hennes to barn. Denne følelsen kan være så dyp at det blir en personlighetsforstyrrelse, og kjærlighetssorg er også den vanligste utløsende faktoren for psykose (som selvfølgelig må ligge latent fra før).

jeg er usikker på min mening om hennes tilregnelighet, men det er så mye med denne historien som burde kommet bedre frem. Pr nå ble dokumentaren litt sånn «jeg visste hun var gal i hodet, hun lurte meg aldri, men jeg kan likevel ikke tro at dette kunne skje». 

• Nyttig 2
Skrevet (endret)

slettet

Endret av MalloryK
Skrevet
MalloryK skrev (1 time siden):

Hvorfor er det så masse AI svar her?

Helt enig. Det vises bare så altfor godt. Om man ikke klarer å formulere et eget svar så burde man bare la være. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

slettet

Endret av MalloryK
  • Liker 2
Skrevet
Linazer skrev (27 minutter siden):

Helt enig. Det vises bare så altfor godt. Om man ikke klarer å formulere et eget svar så burde man bare la være. 

Hvem mener du bruker AI her da? Ikke meg, håper jeg 😝

Skrevet
MalloryK skrev (15 timer siden):

Hvorfor er det så masse AI svar her?

Hvilke svar er AI svar? Jeg har Skrevet to lange svar fordi jeg er engasjert og satt igjen med mange tanker etter jeg så Dokumentaren som jeg ønsker Å lufte her. Er det meg du sikter til?

Skrevet
Linazer skrev (14 timer siden):

Ernest meg du mener? Hvorfor mener du i så fall jeg høres ut som AI? Jeg blir seriøst bekymret, for i min jobb skriver jeg lange avhandlinger og rapporter, drøfter saker og konkluderer/tilråder/anbefaler. Jeg samler informasjon og sammenfatter det. Litt som jeg gjør her, bare innenfor et fagfelt (som også handler om menneskers psykiske helse). Dersom du oppfatter meg som AI så ville jeg satt pris på om du kunne forklare hva som gjør at du mistenker det. Jeg ble bekymret for at jeg kan bli beskyldt for å bruke AI i jobbsammenheng også. 

når det er sagt så er dette mine refleksjoner rundt en dokumentar som engasjerte meg på flere plan som jeg veldig gjerne vil diskutere videre. Det var mange aspekter her her følte kunne blitt belyst bedre. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Alice Ra skrev (1 time siden):

Ernest meg du mener? Hvorfor mener du i så fall jeg høres ut som AI? Jeg blir seriøst bekymret, for i min jobb skriver jeg lange avhandlinger og rapporter, drøfter saker og konkluderer/tilråder/anbefaler. Jeg samler informasjon og sammenfatter det. Litt som jeg gjør her, bare innenfor et fagfelt (som også handler om menneskers psykiske helse). Dersom du oppfatter meg som AI så ville jeg satt pris på om du kunne forklare hva som gjør at du mistenker det. Jeg ble bekymret for at jeg kan bli beskyldt for å bruke AI i jobbsammenheng også. 

når det er sagt så er dette mine refleksjoner rundt en dokumentar som engasjerte meg på flere plan som jeg veldig gjerne vil diskutere videre. Det var mange aspekter her her følte kunne blitt belyst bedre. 

Skjønner heller ikke hvorfor noen tror det er  AI svar her. Fordi om noen skriver velformulert er det ikke nødvendigvis AI. 
Noen av oss jobber også med ting relatert til alvorlig psykisk uhelse, og har derfor automatisk lært oss terminologi. 

Når det er sagt er det mye rundt saken som kunne vært nevnt. Folk på Reddit tenker det godt kunne vært en serie. 
Der sier også noen at opplegget hennes kunne fungert bare barnet ikke hadde vært livløst. Hun ble jo tatt idet hun utførte HLR på babyen mens hun kjørte. Iført sykehusklær(!)

Og ble tatt av en politimann som var nærmest likegyldig til babyens tilstand. 

Et slikt åsted som hjemmet til Reagan var etter drapet, komplett med blodige fotavtrykk og DNA ville fått henne tatt uansett. Så hun kan ikke ha tenkt så godt gjennom dette. 

Forundrer meg også hvor unge disse folkene er når de stifter familie og skaffer barn. Spesiell kultur.

Og forundrer meg over Wade. Han virker mindre utrustet kognitivt. 

Endret av Bacteria
Skrevet

Har det vært lignende saker i Norge?

Skrevet
MalloryK skrev (2 minutter siden):

Har det vært lignende saker i Norge?

Ikke som jeg har hørt om hvertfall. 

Skrevet
Bacteria skrev (5 timer siden):

Skjønner heller ikke hvorfor noen tror det er  AI svar her. Fordi om noen skriver velformulert er det ikke nødvendigvis AI. 
Noen av oss jobber også med ting relatert til alvorlig psykisk uhelse, og har derfor automatisk lært oss terminologi. 

Når det er sagt er det mye rundt saken som kunne vært nevnt. Folk på Reddit tenker det godt kunne vært en serie. 
Der sier også noen at opplegget hennes kunne fungert bare barnet ikke hadde vært livløst. Hun ble jo tatt idet hun utførte HLR på babyen mens hun kjørte. Iført sykehusklær(!)

Og ble tatt av en politimann som var nærmest likegyldig til babyens tilstand. 

Et slikt åsted som hjemmet til Reagan var etter drapet, komplett med blodige fotavtrykk og DNA ville fått henne tatt uansett. Så hun kan ikke ha tenkt så godt gjennom dette. 

Forundrer meg også hvor unge disse folkene er når de stifter familie og skaffer barn. Spesiell kultur.

Og forundrer meg over Wade. Han virker mindre utrustet kognitivt. 

Takk for at du forstår jeg ikke er AI😃 og ja, jeg jobber innen psykisk helse og er sakkyndig.  

Jeg tenkte ikke over at hun satt i sykehusklær da hun kjørte og ble stoppet. Heller ikke at politiet ikke virket interessert i å redde babyen. Hele historien er så spesiell sett fra så mange ulike vinkler at jeg gjerne skulle lest/ sett mer om denne saken. 

Skrevet

Var jo veldig med berøringsangst på han politien. Gjorde ikke jobben sin imo. 
Hun hadde kjørt på en fugl, som lå klistra under bilen for å gjøre det enda mer bisart.

Han Wade… herregud. 

Har vært borti folk som opererer med mye løgn, men dette var ekstremt. Som den tidligere sjefen hennes sa, hun måtte hatt en perm for å holde orden på alt. Flere mobiler, ting og tang. 
Er ikke ekspert, men tenker veldig personlighetsforstyrrelse. Munchhausen(??)

Hun var jo typen som sjekket inn på sykehus med i hovedsak ikke-sykdommer, la selvfølgelig alle besøkene ut på SoMe. 

Selve drapshandlingen tenker jeg er utført av en person i psykose. Går det i det hele tatt an å utføre noe slikt uten?!

Og stakkars lille jenta som var i huset. Herregud 💔

Skrevet

Jeg reagerte også veldig på politimannens manglende initiativ til å gi førstehjelp på et livløst barn. Det krever umiddelbar respons, og jeg kan ikke begripe at en first responder med HLR-opplæring ikke griper inn.

Ellers så var jo hele saken dypt rystende. Har lest litt fra rapporten fra åsted og obduksjon. Reagan kjempet sin livs kamp. Blant annet ble en av Reagans løsnegler funnet i morkaka/livmoren... Det tyder på at hun kjempet til det siste for barnet sitt, selv etter Taylor hadde åpnet buken. Umulig å forestille seg lidelsene hun gikk gjennom.

En annen detalj som gjorde sterkt inntrykk på meg fra åstedet, var at de fant en barnebleie full av urin som lå oppå på blodpølen i stua. Det ble også funnet kroppsvæsker i sofaen, som antas å være fra 3-åringen. Det tyder jo på at hun har vært i stua etter moren var drept.

Det jeg ikke helt forstår, er hvordan hun trodde hun skulle komme unna med dette. Hun må ha hatt et veldig forvrengt virkelighetssyn.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...