Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sa en gang hei da jeg møtte noen på ei bro. Hun stoppet meg og spurte om vi kjente hverandre, og var helt forfjamset over at jeg hilste på en fremmed. Jeg trodde det var normal folkeskikk når man gikk forbi hverandre, ikke bare i fjellet😅 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var voldsomt. 
jeg er vant til å si hei til folk , feks på bussen, på tur, i butikken osv. bodd i Oslo hele livet. Så flyttet jeg til en mindre by, og her er folk potte sure. Jeg fortsetter å hilse , og ca 10% smiler og hilser tilbake. Sikkert meg du møtte. 

Anonymkode: 61caa...0bd

• Liker 1
Skrevet

Haha.

Husker jeg smilte og sa "hei" til en kunde i butikken jeg jobber i (jeg ekspederte ikke i kassen, jeg fylte på varer i den samme hyllen som han stod og kikket i), og han skvatt nærmest og stirret på meg med store øyne: "Øhh.. Kjenner jeg deg..?"

Kanskje han hadde fylleangst og trodde jeg var en dame han har ligget med på fest eller noe sånt..mulig jeg ligner på et av hans tidligere one night stands, eller så var han kanskje generelt paranoid😆

Eventuelt var han bare en typisk asosial nordmann som blir "vettaskremt" når noen hilser😉

Anonymkode: 4072d...b45

• Liker 4
Skrevet

Er det ikke bare å si hei tilbake da? Eller bare gå videre og ikke tenke mer på det.

Det er nok ikke helt normalt å gjøre det i Norge, men av og til er det folk som sier hei. Nå mener jeg ikke på fjellet eller på tur, for da er det ganske normalt å si hei.

Det kan hende at de tar feil også, men jeg pleier stort sett å si hei tilbake. 

Anonymkode: 1c13e...549

• Liker 2
Skrevet

Shit, det kan har vært meg, beklager! Av og til mister jeg helt kontroll og hilser og smiler til ukjente. Dårlig gjort, skjønner jeg.  Jeg er ikke klar over hva dette utløser i enkelte.

• Liker 7
Skrevet
Hedonborealis skrev (1 minutt siden):

Shit, det kan har vært meg, beklager! Av og til mister jeg helt kontroll og hilser og smiler til ukjente. Dårlig gjort, skjønner jeg.  Jeg er ikke klar over hva dette utløser i enkelte.

Da er vi to.. Ikke visste jeg utløste slik reaksjon heller. Får håpe vi ikke utløste noen psykotiske paranoia tilfeller av å bare være hyggelig og høflig. 

Skjerpings! til oss begge. 

Anonymkode: 64d61...6e8

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Da er vi to.. Ikke visste jeg utløste slik reaksjon heller. Får håpe vi ikke utløste noen psykotiske paranoia tilfeller av å bare være hyggelig og høflig. 

Skjerpings! til oss begge. 

Anonymkode: 64d61...6e8

Skal ta det til meg og skjele sjenert til siden, neste gang jeg møter noen. 🫣 

Skrevet

Det er trist at noe så inngripende begynner å normaliseres i dette landet. 

Anonymkode: 27e9c...281

• Liker 2
Skrevet

Og nå regner jeg med at du har anmeldt vedkommende som creepy stalker, og låst deg inne med angstanfall? 

Anonymkode: f1103...f50

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Dårlig gjort av fremed.

Skulle det skje igjen får du gi tilbakemelding om at du ikke liker at folk er blide. 

Anonymkode: cdffc...ac5

• Liker 3
Skrevet

Jeg sier hei til fremmede, og noen kjører forbi meg når jeg går tur på småveier så løfter jeg hånden å hilser. Jeg er helt spinnvill.

Anonymkode: 86102...f22

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Normalt?

Anonymkode: 3dcf5...3b3

Ja, det er normalt hvor jeg bor i det minste.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er trist at noe så inngripende begynner å normaliseres i dette landet. 

Anonymkode: 27e9c...281

Før du vet ordet av det begynner folk å smile til deg og.  Skummel utvikling i dette landet, mistenker at støre har skylda. 

Skrevet

Mange som sier hei til meg. Regner med det et fordi jeg har truffet de før eller at de har tatt feil av meg og en annen 😅 Jeg er svært utadvendt, så det mest sannsynlige er at de har møtt meg før.

Anonymkode: 61487...0b0

Skrevet

Jeg smiler daglig til fremmede folk jeg ser. Er det skumlere enn å si hei, eller bare like skummelt?

Anonymkode: 43779...4e5

Skrevet

Jeg gjør det ofte! Sier hei og smiler! Jeg bodde lenge i Australia der det er rart å ikke hilse på folk man møter. 

Anonymkode: 45811...2bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg smiler daglig til fremmede folk jeg ser. Er det skumlere enn å si hei, eller bare like skummelt?

Anonymkode: 43779...4e5

Enda skumlere;)

Anonymkode: 4072d...b45

• Liker 1
Skrevet

Det hender jeg sier hei til fremmede. Ofte er det fordi de ligner på noen jeg kjenner, og så innser jeg ikke at det ikke er dem før jeg allerede har sagt hei. Da trekker jeg ikke akkurat hei'et tilbake.

Anonymkode: 10134...b55

Skrevet
Lidhun skrev (13 timer siden):

Jeg sier stadig vekk hei til folk jeg ikke kjenner jeg. 😊 Noen få svarer ikke, eller ser litt rart på meg. De fleste smiler tilbake og sier hei. Og noen stopper så vi slår av en prat. 

På den måten har jeg fått noen nye "venner" der vi alltid slår av en prat når vi treffes, og fått mange "hilsevenner". Og mange ser jeg jo aldri igjen. 

Spesielt eldre er jeg veldig bevisst på å si hei til. Vet jo ikke hvor mange de treffer i løpet av dagen, så hvorfor ikke gjøre dagen litt koseligere? Og det har til nå aldri vært en eldre som ikke har smilt og sagt hei tilbake. 😊

Så flott

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dette var voldsomt. 
jeg er vant til å si hei til folk , feks på bussen, på tur, i butikken osv. bodd i Oslo hele livet. Så flyttet jeg til en mindre by, og her er folk potte sure. Jeg fortsetter å hilse , og ca 10% smiler og hilser tilbake. Sikkert meg du møtte. 

Min erfaring også. I Oslo sier man hei til de man passerer på gaten, i mindre byer ikke. 

Anonymkode: 97ecd...052

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...