Gå til innhold

barnehageplasser, ja takk?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg spør deg tilbake; mener du det er det beste for barnet å være i barnehage 5 dager i uka, 8/9 timer hver dag når det fins et alternativ?

Ja, hvis mor (eller far for den saks skyld) ikke trives i rollen som hjemmeværende, er jeg overbevist om at det er bedre for barnet å gå fulle dager i barnehagen enn å være hjemme med en umotivert og utilfreds omsorgsperson.

Jeg kunne aldri vært hjemmeværende. Jeg har all mulig respekt for dem som tar dette valget, men for meg hadde det vært helt feil. Det samme gjelder en tilværelse som deltidsarbeidende. Det er ikke noe for meg. Og det er kanskje like greit, for å jobbe deltid er mer eller mindre uforenelig med den stillinga og de arbeidsoppgavene jeg har i dag.

Jeg stortrives i jobben min. Det samme gjør mannen. Og barna våre trives heldigvis kjempegodt der de er mellom 8 og 16 mandag til fredag, nemlig i barnehagen. Er ikke dette flott da? At hverdagen funker så bra for oss? Hvorfor skal du og andre som har valgt som deg dømme oss og andre for det valget vi har tatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du sier så mye forskjellig, jeg. Virker som du jenker deg for hvert innlegg du får mot deg.

Skrevet
Syns du sier så mye forskjellig, jeg. Virker som du jenker deg for hvert innlegg du får mot deg.

Har ment fra 1. innlegg jeg at barn har godt av å være sammen med mamma eller pappa. Men jeg må jo forklare meg veldig her da. Har aldri sagt at barnehage er noe tull og at mamma skal være hjemme med barnet hver dag.

Hvis jeg skal oppsummere:

Når man har mulighet og ikke har et liten babyen hjemme med kronisk sykdom eller kolikk så syns jeg at det er best for barna og ha noen dager i uka hjemme.

Var det oppklarende og greit?

Skrevet (endret)

De dagene kan for eksempel hete lørdag og søndag.

Endret av tuji
Skrevet
De dagene kan for eksempel hete lørdag og søndag.

Veldig veldig godt poeng :klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...