Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har langt hår og liker langt på hele hodet.

Har funnet ut at jeg har litt høy panne og etter fylte 40 har det riktig nok blitt noen rynker også. Lurer litt på om jeg skal gå for lugg? En såkalt gardinlugg eller fransk lugg. Har klipt lugg før og angret og er litt redd det samme skjer nå.

Yrs or no?

Anonymkode: e6221...4d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Redigerer: like langt hår på hodet. Altså klipt rett av.

Anonymkode: e6221...4d8

AnonymBruker
Skrevet

Mann 40+. 
Nei til pannelugg. Det er bare… kjipt. Kanskje det er fordi store forskjeller i hårlengde fra et sted til et annet på hodet ser rart ut. Er det samme på menn. Langt hår bak, kort foran = hockey = stygt. Symmetri er penere. 

Anonymkode: e42d6...19d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier nei hver gang. Pannelugg krever ofte stell og styling for å se bra ut, og langt hår med gardinlugg (curtain bangs) ser ofte ut som to hårfrisyrer i ett. Den luggen lever liksom sitt eget liv, mens det lange håret lever et annet. For at dette skal bli vellykket må gjerne mye mer av håret klippes opp og graderes (det som heter layering i sosiale medier). 

Anonymkode: fe944...b4b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier ja, synes det er SÅ fint! Men ikke curtain bangs, mer den gamle gode. 

Anonymkode: 823dc...c79

Skrevet

Jeg er ikke fan av pannelugg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier også JA 

Anonymkode: 08c5a...970

• Liker 1
Skrevet

Pannelugg kan være veldig fint og kledelig, så kjør på :) Det er bare hår, det vokser ut igjen om du skulle angre deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Neeeei!

Har aldri sett noen som ser bedre ut med pannelugg enn uten.

Anonymkode: 43b88...35a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Pannelugg er så fint, og trives du ikke med det så er det ikke verre enn at håret gror ut igjen. 😊 

Anonymkode: af94d...17d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Generelt synes jeg ikke pannelugg er så pent, men det finnes mange som kler pannelugg mye bedre enn når håret er like langt overalt. 

om man har sideskill er pannelugg mer flatterende enn med midtskill (min mening), og pannelugg er ofte penere når man har frisyrer der håret stopper over skuldrene (igjen; min mening).

dersom du har hår med mye volum vil ikke en pannelugg kreve like mye arbeid, men dersom du har veldig «flatt» hår med lite liv, kan panneluggen kreve mye styling (tips: sov med hårbøyle som trekker panneluggen bakover, ta i hårskum før du tar på hårbøylen)

har du forsøkt sideskill? En sideskill med god styling kan skjule høy panne/høyt hårfeste (se bilde). Jeg ville forsøkt gradert pannelugg før jeg evt klippet en rett pannelugg. Og for all del; gjør det hos frisøren, ikke hjemme

IMG_6450.jpeg

Anonymkode: d383f...f04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk pannelugg for å gi meg selv en mer feminin ansiktsform.

I ettertid har jeg også sett yngre ut, blir oftere spurt om legitimasjon igjen. Anbefales.

Anonymkode: bae91...b00

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes fransk lugg er veldig pent på de som kler det.

Anonymkode: f7f4d...b5f

Skrevet

Når man har blitt såpass voksen så synes jeg ofte det er penere med en skrånet lugg enn lang lugg som henger rett ned på sidene. Jeg er eldre enn deg og har langt hår. Blir det for langt og tungt på sidene, synes jeg det drar ned hele ansiktet og man ser eldre ut. Derfor har jeg begynt å klippe litt lugg. Ingen markant, rett og hard lugg, men en litt lett, fjonete gradering.

Noe à la dette. Ulempen er at det blir fort nok langt igjen, så trenger litt mer vedlikehold. 

image.thumb.png.15c5afafa5fcf36a1761038b7aeae365.pngimage.png.9e5f420cf47510717510ced98ad6bd7b.png

AnonymBruker
Skrevet

Ja til pannelugg.

Screenshot_20260611_135223_SamsungBrowser.thumb.jpg.117cdc1534cc727bb6f164baeaf3b1de.jpg

Anonymkode: 67b5b...2df

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje du kan kjøpe en clip-inn lugg og se om det ser bra ut?

Skrevet

Curtain bangs er dritfint, men da må du gidde å style det! Jeg orker ikke å bruke så mye tid på håret mitt, så jeg kan ikke ha det.

Anonymkode: b6ac3...eb9

Skrevet

Hvis du har typisk nordisk hår så er det ingenting som funker uansett, da bør man bare barbere hodet egentlig.... (fra hu som alltid, med god grunn, har hatet håret sitt og gjør det fremdeles)

Anonymkode: 85fac...b25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...