Gå til innhold

Hundepass lønn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal passe 3mindre hunder når mammas venninne skal bort flere ganger i sommer. Jeg er 17år og jeg bor hos henne når jeg skal passe hundene. Det er bare 1 hund som trenger tur. De 2 andre er syke, og gamle ( må også gi medisiner dag og kveld. Hun bor ca 25min med moped hjemme i dra /butikk. Langt! Jeg kan ha kjæreste og venninne på besøk , og kan forlate huset opp til flere timer ( hundene er vanne med være alene i arbeidstid) Hvor mye hadde dere betalt meg? Hun ville gi 400kr dagen.Syntes det er vanskelig å vite . Hva er « normalt? Pappa synes det var alt for billig, og mente i hverfall 800

Anonymkode: 4a2ca...0f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1200

Anonymkode: 83876...292

Skrevet

HUNDER ER SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ kule

Anonymkode: 33249...2b4

Skrevet (endret)

Jeg synes 800 kr dagen høres billig ut. Du har jo ansvar for tre hunder og må gi medisiner. Jeg ville forventet nærmere 1200–1500 kr dagen.

Endret av Flammen12
Skrevet

Det er vel bare å begynne å regne ca. timer delt på lønn. + omkostninger til bensin og bryderi hvis det pøsregner og du skal kjøre totalt en time i det været og lufte hunder i det været osv. 

Anonymkode: c15d4...f0a

• Liker 1
Skrevet

Synes 400kr dagen er mer enn greit nok.

Anonymkode: 854f2...291

• Liker 3
Skrevet

Forvebtes det at du bruker de 400kr dagen på egen mat mens du er der, eller står hun for mat? Dersom du får 400, og må handle middag og andre måltider selv så står du igjen med svært lite. 

Vi har fast hundevakt, som har hunden vår hjemme hos seg, og ville betalt 2000 fra fredag ettermiddag til sen søndag kveld. Vi betaler mer timesmesdig for kortere pass, typ 400kr for 4-5 timer lørdags formiddag. Dette er skattefrie kroner, rett i lomma på noen som passer fordi de ikke kan ha hund selv men ønsker det.

Anonymkode: 1b044...715

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

1200

Anonymkode: 83876...292

Flammen12 skrev (3 timer siden):

Jeg synes 800 kr dagen høres billig ut. Du har jo ansvar for tre hunder og må gi medisiner. Jeg ville forventet nærmere 1200–1500 kr dagen.

Ærlig talt, så 10 dager er 15.000 kr da, dyrere enn luksuskennel men for all del.

Ts er 17 år, hundene eies av en venninne av moren, hun bor der, får sikkert av maten (litt ekstra eventuelt da), men det blir likevel en slags tjeneste og ikke fullt arbeid. 

Anonymkode: 29f72...eb4

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Du bruker din dyrbare tid på 3 hunder. Krev halve feriebudsjettet. Regner med at du har utgifter. 1200 kr dagen som er nevnt. 

Anonymkode: a9c67...f3b

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ærlig talt, så 10 dager er 15.000 kr da, dyrere enn luksuskennel men for all del.

Ts er 17 år, hundene eies av en venninne av moren, hun bor der, får sikkert av maten (litt ekstra eventuelt da), men det blir likevel en slags tjeneste og ikke fullt arbeid. 

Sammenligningen med kennel blir litt rar. På kennel har de ansatte, rutiner og mange hunder samtidig. Her er det én person som binder opp 10 dager av sommeren sin og har ansvaret alene.

Skrevet
Flammen12 skrev (2 minutter siden):

Sammenligningen med kennel blir litt rar. På kennel har de ansatte, rutiner og mange hunder samtidig. Her er det én person som binder opp 10 dager av sommeren sin og har ansvaret alene.

Og? Det er en 17 åring som tjener seg litt ekstra penger på å hjelpe. Det er helt sykt hvordan enkle ting som barnepass og sånt tenåringer driver med blir sett på her, som lønnet skattbart arbeid omtrent. Hvis en skal betale tenåringer 1200kr dagen for dette så blir det ikke jobber igjen for noen. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og? Det er en 17 åring som tjener seg litt ekstra penger på å hjelpe. Det er helt sykt hvordan enkle ting som barnepass og sånt tenåringer driver med blir sett på her, som lønnet skattbart arbeid omtrent. Hvis en skal betale tenåringer 1200kr dagen for dette så blir det ikke jobber igjen for noen. 

Ingen har sagt at det må være 1200 kr dagen. Poenget er bare at 400 kr dagen høres litt lite ut når hun skal bo der, gi medisiner og ha ansvaret for tre hunder i 10 dager.

Skrevet
Flammen12 skrev (2 minutter siden):

Ingen har sagt at det må være 1200 kr dagen. Poenget er bare at 400 kr dagen høres litt lite ut når hun skal bo der, gi medisiner og ha ansvaret for tre hunder i 10 dager.

Du sa jo det, 1200 eller mer, hvilket er verre. 

Det er bare den ene som trenger tur, de to andre ligger jo bare der og skal ha medisiner. Du misser poenget, poenget er at når en er tenåring så kan en tjene seg ekstra lommepenger på sånt, ikke forvente lønn som en lønnet jobb. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er bare den ene som trenger tur, de to andre ligger jo bare der og skal ha medisiner. Du misser poenget, poenget er at når en er tenåring så kan en tjene seg ekstra lommepenger på sånt, ikke forvente lønn som en lønnet jobb. 

Jeg skjønner poenget ditt, men jeg synes fortsatt ansvaret er mer relevant enn alderen hennes når man skal vurdere betaling.

Skrevet
Flammen12 skrev (17 minutter siden):

Jeg skjønner poenget ditt, men jeg synes fortsatt ansvaret er mer relevant enn alderen hennes når man skal vurdere betaling.

I stede for 400kr dagen hadde det vært bedre å si fast sum for de dagene, feks 6000 eller noe, men fortsatt ikke 12-15000. Så mye ansvar er det ikke

Skrevet

Jeg er enig med din far. Minst 800 kr per dag. 

Skrevet

Sinnsyke priser dere kommer med 🙈 jeg har hund, og følger litt med på priser. 250 kr dagen er billig. 350-450 kr dagen er vanlig, og 600 kr dyrt. Dette er da private som tilbyr hundepass hjemme hos seg.

TS er 17 år, og da jeg var ung så var det å få bo hjemme hos noen andre på den alderen en ekstra bonus. Man fikk huset for seg selv, og slapp å bo med foreldre/søsken.

Det som er mest pes med å passe hund er jo om de må ha lange turer, det slipper jo TS.

TS har jo mulighet til å gjøre det hun vil ellers på dagen, evt ha en annen sommerjobb, da hundene er vant til å være alene en arbeidsdag. Synes 400 per dag er en helt fair pris.

Anonymkode: 0b196...b93

• Liker 4
Skrevet

Jeg tar 300 kroner dagen når jeg er hundepasser. (Hos vennepar med to store hunder.)  

Skrevet

Minimum 800 pr dag dersom hun holder maten. 1200 om du kjøper egen mat. Jeg betaler vanligvis 1000 pr dag for 3 hunder til folk som bor her. Da dekker jeg og transport og mat. Er dyrere å sette de på kennel. 

Anonymkode: bbcdf...cd7

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det som er ille er når folk tenker de kan utnytte tenåringer for en slikk og ingen ting. 

Hun binder seg opp 15-16 timer i døgnet og skal passe på, mate, lufte (og alle må jo luftes selv om bare en skal gå lang tur) samt gi medisiner. 1200 kr dagen er ikke i nærheten av hva en voksen person hadde fått om dette var en lønnet jobb.

Var jeg TS ville jeg bedt om i hvert fall 600 kr dagen, om jeg syntes jobben hørtes hyggelig ut. Mer om det blir mye pes og TS må farte mye frem og tilbake og bruke penger på drivstoff. 

Anonymkode: f679f...24b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...