AnonymBruker Skrevet 10. juni #21 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (19 timer siden): Du snakker om et ADHD-barn her. Utagering trenger absolutt ikke å bety trygghet. Anonymkode: 3c66c...08f Snakker ikke om et ADHD-barn nei. Snakker om et barn MED adhd. Noe helt annet. Fins ikke ADHD-barn. Anonymkode: d5616...0eb
AnonymBruker Skrevet 10. juni #22 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (På 9.6.2026 den 10.58): Hadde ikke jeg fått fri etter skolen så hadde ikke jeg klart skolen. Besøk og sosiale krav som du sier hadde tatt knekken på meg. ADHD var MIN greie og det var jeg som måtte finne det som fungerte for å regulere. Du kan rett og slett ikke basere deg på at du skal følge oppskriftsboka på denne ungen. Jeg har en unge med ADHD og en med Dia 1. Likheten for begge er at de begge må lære seg å regulere sykdommene dine sel, min jobb er støtte og veiledning. Jeg skal ikke gå der å diktere, forlange og kreve for det er ikke mine vansker. Som ADHD-person og ADHD-mor selv så virker det som far har skjønt noe du ikke har skjønt. Hadde jeg og mitt barn kjørt på med besøk og sosiale krav etter jobb og skole hadde vi nok utaggert vi også. Vi blir dødsslitne av å skulle følge opplegget til folk uten ADHD. Anonymkode: 3c66c...08f Helt enig! Sønnen min har autisme (ikke adhd) og er en snill og rolig gutt, men det er uansett utrolig viktig at han får slappe av i ro og fred etter skolen og får fordøyd alle inntrykkene fra dagen. Gjerne i helgene også; faste rutiner og ikke for mye på plana 🩵☺️ Anonymkode: 90bdc...bfc 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #23 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Snakker ikke om et ADHD-barn nei. Snakker om et barn MED adhd. Noe helt annet. Fins ikke ADHD-barn. Anonymkode: d5616...0eb Åhh herregud så flink du er å være inkluderende og krenka på andres vegner. -Hilsen tidligere adhdbarn, nå adhdvoksen. Anonymkode: 3c66c...08f 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni #24 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Åhh herregud så flink du er å være inkluderende og krenka på andres vegner. -Hilsen tidligere adhdbarn, nå adhdvoksen. Anonymkode: 3c66c...08f Det er også pussig hvordan den språkbruken bare gjelder noen type ting. Jeg har aldri hørt noen snakke om et menneske med genialitet, eller et menneske med advokatbevilling. Da heter det et geni eller en advokat. Ingen kaller Haaland et menneske som spiller fotball heller, selv om han sikkert har mange andre sider i tillegg til å være fotballspiller. Rart med det. Anonymkode: 9c618...3e8
AnonymBruker Skrevet 10. juni #25 Skrevet 10. juni Fri flyt av skjerm er ikke bra for noen, diagnoser eller ei. Har dere fått noen form for oppfølging av kommunen? Anonymkode: c6eb3...860
AnonymBruker Skrevet 10. juni #26 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er også pussig hvordan den språkbruken bare gjelder noen type ting. Jeg har aldri hørt noen snakke om et menneske med genialitet, eller et menneske med advokatbevilling. Da heter det et geni eller en advokat. Ingen kaller Haaland et menneske som spiller fotball heller, selv om han sikkert har mange andre sider i tillegg til å være fotballspiller. Rart med det. Anonymkode: 9c618...3e8 Ja det er jo logisk! Bedre å si barn med downs syndrom enn en downs-unge. Du skjønner vel det selv? Anonymkode: d5616...0eb
AnonymBruker Skrevet 10. juni #27 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Åhh herregud så flink du er å være inkluderende og krenka på andres vegner. -Hilsen tidligere adhdbarn, nå adhdvoksen. Anonymkode: 3c66c...08f Jeg har adhd som bare det sjøl, går på medisin og er ikke krenka. Liker bare ikke begrepet ADHD-barn. Føler det er litt som å si mongo-unge i stedet for barn med down syndrom liksom. Anonymkode: d5616...0eb 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #28 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det er jo logisk! Bedre å si barn med downs syndrom enn en downs-unge. Du skjønner vel det selv? Anonymkode: d5616...0eb Det er helt vanlig å snakke om diabetes-barn, hjertebarn (om barn med hjertesykdommer), eksembarn og så videre. Men hvis det er snakk om Downs eller ADHD, da blir det galt. Hva kommer forskjellen av? Anonymkode: 9c618...3e8 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #29 Skrevet 10. juni Det er krevende når barna ikke har det bra og det går ut over oss som foreldre. Jeg tror det hadde vært sunt med andre impulser. Dvs at du kommer deg i jobb og får et normalt liv utenom. Og at barnet kommer seg på skole og får et liv utenom. Anonymkode: 7ff57...0ed
AnonymBruker Skrevet 10. juni #30 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det er helt vanlig å snakke om diabetes-barn, hjertebarn (om barn med hjertesykdommer), eksembarn og så videre. Men hvis det er snakk om Downs eller ADHD, da blir det galt. Hva kommer forskjellen av? Anonymkode: 9c618...3e8 Sier du diabetes-barn? Aldri hørt før. Jeg sier i hvertfall barn med diabetes eller diabetiker i noen tilfeller. Anonymkode: d5616...0eb
Mandagsunge Skrevet 10. juni #32 Skrevet 10. juni Men kva seier "instansane" om skjermbruken hos far?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå