Fossegrimen Skrevet onsdag kl. 19:38 #21 Skrevet onsdag kl. 19:38 KI er kreft. (Eigentleg berre samtalerobotane, da) 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 04:47 #22 Skrevet torsdag kl. 04:47 Bruk det mest mulig, tren den gjerne opp også slik at vi mister jobben fortere. Anonymkode: 6ef51...894
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 05:02 #23 Skrevet torsdag kl. 05:02 Ikke i det hele tatt utover at søkeresultater på Google gjerne har et AI-svar øverst, . Personlig har jeg ikke bruk for AI, og det løser ingenting som er rdlevant for meg. Jeg ser derimot enorme negative konsekvenser allerede, og flere på sikt, så jeg vil jobbe for minst mulig AI. Når de negative aspektene slår nytteverdien i et forhold på minst 10 til 1 er det ikke noe å diskutere engang. Anonymkode: d750d...893 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 05:26 #24 Skrevet torsdag kl. 05:26 Bruker det ikke i jobben. Jobber i helsevesenet og vi har klare rutiner på det meste. Men bruker det masse privat. Ifm reiser, hobbyen min og annet jeg trenger hjelp til. Helt glimrende. Anonymkode: a9b51...08e
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:16 #25 Skrevet torsdag kl. 10:16 Lite og ingenting. Jobber innen helse på et lite felt, og det er så mye hallusinasjoner at det er skremmende. Anonymkode: b116d...014
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 02:40 #26 Skrevet lørdag kl. 02:40 Veldig mye, både på jobb og privat. Bruker GPT og Claude en del pluss en hel haug med andre språkmodeller når jeg trenger modeller for typ webdesign, research osv. har også trent egne, små visuelle modeller faktisk. Startet et AS i fjor og landet nettopp en investoravtale på programvare jeg har skapt ved hjelp av AI verktøy. Jeg kan ikke kode, har aldri kunnet det. Men domenekunnskap fra mitt egentlig yrke pluss over gjennomsnittlig interesse for teknologi så var det plutselig fullt mulig. (Før utviklere blir sinte på meg må jeg presisere at jeg aldri har og aldri kommer til å utgi noen form for app som ikke er nøye gått over av de som kan det skikkelig) Anonymkode: 12287...a48
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 03:06 #27 Skrevet lørdag kl. 03:06 Vil egentlig ikke bruke det, bruker AI-plattformer minst mulig, men google og diverse sosiale medier bruker det jo automatisk for deg uten at du kan gjøre noe med det. Misliker sterkt det miljømessige skaden AI påfører, med gigantiske datasentre, som nå også kommer til Norge. Det bygges ned mer og mer natur, men individet kan ikke gjøre stort med det. Blir mer og mer umulig å unngå AI for hver dag som går. Anonymkode: 9b8be...ad7 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 03:20 #28 Skrevet lørdag kl. 03:20 Aldri brukt "AI" og ser ned på alle som gjør det. De er en gjeng med prinsippløse og usmakelige mennesker som synes det er helt greit at griseoligarker beriker seg selv gjennom å stjele andre menneskers livsverk. Anonymkode: 95e0f...d87 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 03:44 #29 Skrevet lørdag kl. 03:44 Jeg bruker den daglig. På jobb og privat. Men ikke for å skrive for meg. På jobb hvis jeg skal fjerne noe på et bilde. Den har blitt veldig bra på bare de få mnd jeg brukte den til det. Jeg er glad for at jeg ikke ga opp. De første gangene så ble det ikke bra. Den endret på hele bildet. Men nå så forstår den at den ikke skal endre på personene. Men eventuelt fjerne noe i bakgrunnen. Før så betalte vi folk for å gjøre det. Mens nå så gjør ai det. Privat så kan den hjelpe meg hvis jeg leiter etter noe på nettet som jeg ikke helt klarer å søke etter selv for jeg vet ikke hva det heter f.eks. Anonymkode: d3768...ebe
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:29 #30 Skrevet lørdag kl. 08:29 Jeg bruker det daglig på jobb, men sjeldent mer enn et par ganger om dagen. Copilot i Excel synes jeg fungerer veldig bra, den gjør stort sett den jobben jeg ønsker at den skal gjøre, og riktig. Bilderedigeringsfunksjonene inne i andre programmer fungerer godt, f.eks. for å fjerne eller oppdatere noe i et gammelt skjermbilde limt inn i en rapport. Når det gjelder tekstredigering bruker jeg det kun for å oversette eller lage ingresser eller oppsummeringer. Jeg må likevel redigere ganske mye etterpå, for jeg er fortsatt bedre i språk enn det jeg klarer å prompte ut av KI-en. Mange av kollegene mine bruker KI hele arbeidsdagen (programmerere). De fordeler seg så langt i en matrise med opplevd nytteverdi langs den ene aksen og grad av problematisering av de negative aspektene ved KI langs den andre aksen. Hvis vi hadde hatt KI-funksjonalitet her inne KG skulle jeg generert figuren til dere. 😅 Anonymkode: 44cba...8c6 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:01 #31 Skrevet lørdag kl. 20:01 AnonymBruker skrev (På 10.6.2026 den 18.39): Jeg bruker aldri AI i mitt ganske høyt utdanna yrke (de fleste har mastergrad på jobben, jeg også). KI styres og eies pr nå av drittfolk (noe jeg selvfølgelig boikotter), jeg liker ikke den sjelløse måten den skriver på, og jeg foretrekker å holde hjernen i god form ved å trene den på daglig basis. Anonymkode: e5c58...175 Enig. Modellene er laget av folk en ikke vil identifisre seg med. Kan være greit å slenge ut noe til en AI for å sparre og se tingeen fra mange ståsteder: Men mye tid går med til å prompte, få ai til å forstå hva en mener og ai tar ofte feil. Ai er dessuten alfor skråsikker og det er veldig kvalmt. Anonymkode: 69b7b...0c7
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:03 #32 Skrevet lørdag kl. 20:03 Bruker ikke AI i jobben, men forstår at jeg kanskje må ta steget og prøve litt. Anonymkode: 141fa...6e6
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #33 Skrevet 20 timer siden Aldri,har ikke behov. Anonymkode: f0172...15b
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #34 Skrevet 20 timer siden Bruker AI noe, men ser mest på bruken som innhenting av perspektiver som jeg kanskje ikke har tenkt på og å syntesere informasjon. Er vel om lag like kildekritisk til svarene fra AI som jeg er til svarene fra menneskelige ytringer. Anonymkode: 2fa1e...a8c
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #35 Skrevet 20 timer siden En del, syns ofte Ai er bedre enn den grafiske designeren jeg ansatte. Lurer på om hu mister jobben over nyåret. Anonymkode: 47b8e...00f 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #36 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): En del, syns ofte Ai er bedre enn den grafiske designeren jeg ansatte. Lurer på om hu mister jobben over nyåret. Anonymkode: 47b8e...00f Hærlig,way to go! Anonymkode: f0172...15b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå