Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du kan fint veie deg daglig, men det må være vitende om at de daglige målingene ikke betyr så mye og kan gå opp eller ned av andre grunner enn at du har spist for mye. 

Anonymkode: ee943...19e

Da ble jeg deppa så da spiste jeg

Trøste spising er årsak til mye fedme

Blir man deppa gjør motsatt

Vann og ut og gå

Tving deg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Vibelator skrev (6 minutter siden):

Da ble jeg deppa så da spiste jeg

Trøste spising er årsak til mye fedme

Blir man deppa gjør motsatt

Vann og ut og gå

Tving deg

Jeg føler meg ikke akkurat bra etter jeg har spist eller da 

Anonymkode: f36ed...449

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg føler meg ikke akkurat bra etter jeg har spist eller da 

Du kan ikke gå ned i vekt om du går usunt forhold til mat 

Du kan spise og kose deg og forsatt gå ned i vekt. Men det kommer an på hvor mye spiser du i løpet av dagen og hvor aktiv er du 

AnonymBruker
Skrevet

Aldri. 

Anonymkode: ec269...18f

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan du føle at du ikke har spist så mye? Det beste er å skrive inn alt i en app så ser du hvor mye du spiser hver dag. Kanskje 5:2 dietten heller kan være noe? Det er jo kalorioverskudd over tid som er tingen. Du selvsaboterer med å spise når du ikke ser resultat med en gang. Hadde nok heller veid meg hver fredag morgen i stedet om jeg var deg.

Anonymkode: ce309...c25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke forstå at det å måle en gang i uken er noe mer motiverende enn å veie seg? Det skal godt gjøres å måle eksakt samme sted hver gang, med mindre man har tatovert målemerker på kroppen. 

Anonymkode: 914bf...6ff

• Liker 1
Skrevet

Hvor ofte du skal eller bør veie deg avhenger helt av hva du skal bruke denne informasjonen til - og hva den gjør for din motivasjon. 

Jo mer nøyaktig du ønsker å ha "kontroll" på din vektnedgang, dess oftere bør du veie deg - og så basere deg på ukes- og månedssnitt.

Du må også være klar over at vekten din kan variere stort fra dag til dag avhengig av næringsinntak dagen før, kvinne (hvor i syklusen), hydrering, vært på do etc.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg veier meg aldri. Hva tenger jeg å vite vekt for 🤷‍♀️

Anonymkode: e33c7...819

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2026 den 14.35):

Jeg prøver å gå ned i vekt og veier meg hver dag. Noen dager har jeg gått opp selv om jeg føler at jeg ikke har spist for mye. Og da blir jeg litt deppa og da spiser jeg. Bør jeg veie meg hver dag eller sjeldnere?

Det er null grunn til å bli deppa. Jeg vet hva jeg spiser selv og i perioder jeg korrigerer inntaket (jeg vil ikke kalle det slanking, men en forsiktig reduksjon for å holde meg i det intervallet jeg har funnet ut passer meg bra :) ) kan jeg se at vekten lever litt sitt eget liv fra dag til dag. Men, jeg vet at over tid i en slik periode så spiller det ingen rolle pga hva jeg spiser jeg er nødt til å miste noe vekt. Jeg finner det heller litt fascinerende. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2026 den 20.35):

Jeg prøver å gå ned i vekt og veier meg hver dag. Noen dager har jeg gått opp selv om jeg føler at jeg ikke har spist for mye. Og da blir jeg litt deppa og da spiser jeg. Bør jeg veie meg hver dag eller sjeldnere?

Det er bare tullete å veie seg hver dag. Vannvekt kan variere ganske mye fra dag til dag. Kan være 3 kg forskjell her uten at det er noe forskjell i mengden fett

Anonymkode: c6e5b...5b2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2026 den 20.35):

Det er bare tullete å veie seg hver dag. Vannvekt kan variere ganske mye fra dag til dag. Kan være 3 kg forskjell her uten at det er noe forskjell i mengden fett

Anonymkode: c6e5b...5b2

Skrevet

Veier meg hver fredag. På morgenen etter jeg har vært på do. Funker fint. 

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg vil ned noen kilo pleier jeg å veie meg hver morgen. Det gir motivasjon til gode valg gjennom dagen. Jeg blir på en måte minnet på dette prosjektet. Når jeg vil holde vekten prøver jeg å huske og veie meg ukentlig. For å slippe at det sklir mye ut før jeg tar grep igjen. Når jeg slutter å veie meg over tid, så kryper kiloene på.

Dette fungerer for meg. Hvis du spiser mer av å veie deg, så fungerer det nok motsatt for deg. Man må jo ikke veie seg i det hele tatt. Man merker jo om man går ned i vekt uansett.

Anonymkode: 45aa1...59e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hver mandags morgen etter dassbesøk og før frokost 

Anonymkode: e43d1...603

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...