Fossegrimen Skrevet 10. juni #21 Skrevet 10. juni Mr X skrev (1 time siden): Hvis Bård Wormdal er kilden din, sier jeg vissvass. Han er en konspirasjonsteoretiker av rang. Ikkje eit argument. Snok1 skrev (1 time siden): Vi ble ikke med til Irak, støtter ikke Iran og er svært kritiske til Israel. USA ble utelukket som leverandører av fregatter og valgt vekk for ubåter og stridsvogner. Norge står last og brast me EU mtp på Ukraina last og brast med Danmark mtp Grønlamd. Prøv igjen, denne gang med fakta. Vi vart med til Irak, så absolutt. Ikkje med ein gong, men vi vart med etterpå. Noreg har stort sett støtta Israel heilt til dei siste par åra. Korfor skal vi støtte Iran? USA har jo også støtta Ukraina (og gjer det framleis), så eg forstår ikkje heilt argumentet. Om du les lovteksten frå vedtaket om oppretting av amerikanske basar, ser du eit klart døme på kolonial mentalitet.
Snok1 Skrevet 10. juni #22 Skrevet 10. juni Fossegrimen skrev (3 minutter siden): Ikkje eit argument. Vi vart med til Irak, så absolutt. Ikkje med ein gong, men vi vart med etterpå. Noreg har stort sett støtta Israel heilt til dei siste par åra. Korfor skal vi støtte Iran? USA har jo også støtta Ukraina (og gjer det framleis), så eg forstår ikkje heilt argumentet. Om du les lovteksten frå vedtaket om oppretting av amerikanske basar, ser du eit klart døme på kolonial mentalitet. Vi var ikke med som stridende i Irak. Vi var med i Afghanistan med et FN-vedtak. Trumps USA har strupt støtten til Ukraina og heller kjempet mot sanksjoner mot Russland. Norge og USA står på hver sin side her. Inntil nylig har USA ikke hatt baser i Norge, de har hatt våpen- og utstyrsdepoter.
Mr X Skrevet 10. juni #23 Skrevet 10. juni Fossegrimen skrev (1 time siden): Ikkje eit argument. Vi vart med til Irak, så absolutt. Ikkje med ein gong, men vi vart med etterpå. Noreg har stort sett støtta Israel heilt til dei siste par åra. Korfor skal vi støtte Iran? USA har jo også støtta Ukraina (og gjer det framleis), så eg forstår ikkje heilt argumentet. Om du les lovteksten frå vedtaket om oppretting av amerikanske basar, ser du eit klart døme på kolonial mentalitet. Det er vel kjent at Bård Wormdal er en konspirasjonsteroretiker. Han har en rekke faktaopplysninger som stemmer, men hans vurderinger er det virkelig grunn til å advare mot. At du synes dette er spennende og opprivende, vel deg om det. 2
Fossegrimen Skrevet 10. juni #24 Skrevet 10. juni Mr X skrev (17 minutter siden): Det er vel kjent at Bård Wormdal er en konspirasjonsteroretiker. Han har en rekke faktaopplysninger som stemmer, men hans vurderinger er det virkelig grunn til å advare mot. At du synes dette er spennende og opprivende, vel deg om det. Det er framleis ingen argument her.
Mr X Skrevet 10. juni #25 Skrevet 10. juni Fossegrimen skrev (3 minutter siden): Det er framleis ingen argument her. Så ditt påstand er gyldig, mens min argumentasjon ikke er det? Da konstanterer jeg at vi har et ganske ulikt syn på denne saken. "Du kan for eksempel lese bøkene til NRK-journalisten Bård Wormdal, kor han etterforskar det norske etterretningssamarbeidet med USA. Det er rystande lesing." 1
Mr X Skrevet 10. juni #26 Skrevet 10. juni Druid skrev (3 timer siden): Det hadde fungert som en argumentasjon om vi hadde noen som helst kapasitet for å bruke F-35 i Finnmark. Med primær stasjonering på Ørlandet og sekundær på Evenes, har ikke F35 operativ kapasitet for å fungere aktivt i Finnmark. De kan fly opp , observere og fly tilbake for tanking. Jeg argumenterer for hvorfor vi valgte F-35. Våre gamle F-16 slet i høyeste grad med rekkevidden. I fredstid deployerer vi tidvis fly til Banak og nå kan vi også bruke svenske og finske baser. 1
Fossegrimen Skrevet 10. juni #27 Skrevet 10. juni Mr X skrev (57 minutter siden): Så ditt påstand er gyldig, mens min argumentasjon ikke er det? Da konstanterer jeg at vi har et ganske ulikt syn på denne saken. "Du kan for eksempel lese bøkene til NRK-journalisten Bård Wormdal, kor han etterforskar det norske etterretningssamarbeidet med USA. Det er rystande lesing." Eg skreiv noko om eit par bøker eg har lese. Du skriv noko om bøker du ikkje har lese.
Mr X Skrevet 10. juni #28 Skrevet 10. juni Fossegrimen skrev (38 minutter siden): Eg skreiv noko om eit par bøker eg har lese. Du skriv noko om bøker du ikkje har lese. Hvor har du det fra at jeg ikke har lest bøkene til Bård Wormdal. Det ble litt mye antagelser fra din side. Jeg har lest det meste han har skrevet og uttaler meg deretter. 1
NordicViking Skrevet 10. juni #29 Skrevet 10. juni Katten.2.0 skrev (6 timer siden): Rart, mener det kom kilder samme dag som innlegget tilsa at Iran hadde klart å skyte ned en F35 + nødlandingen, men der tok jeg visst feil. Er alltid kronglete i krig mtp alle partene som hevder forskjellige ting, så burde gjort litt bedre research først. Takk for korrigeringen! Congressional Research Service (CRS) har en oversikt over fly som er gått tapt i krigen mot Iran. Ingen F35 er skutt ned (men ett fly ble skadet). Iran skal ha greid å skyte ned ett fly av typen F-15E. https://www.congress.gov/crs_external_products/IN/PDF/IN12692/IN12692.2.pdf 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå