Gå til innhold

Mitt barn burde sendes "tilbake"

Fremhevede innlegg

Skrevet
Dersom denne kameraten har vist slike rasistiske tendenser tidligere - hvorfor har du ikke satt ned foten før?

Hovedinnlegger her. Nei han har aldri vist det på den måten. Dette med svartingsnakk tenkte jeg på generelt rundt om.

Denne mannen har snakket om muslimer og folk som kommer inn i landet , for leeenge siden. Det har ført til diskusjoner så fillene føyk. Ingen av oss har spesiell kontakt med han. At han mener nå at jeg må si i fra til "dem", for en dag vil de merke at sønnen min er mørk.......er jo helt på bærtur. Og at sønnen min må sendes til et barnehjem i Afrika.

Videoannonse
Annonse
Gjest Varg-Menja
Skrevet
Han sa: Han må inn på et barnehjem i Afrika. Du burde si i fra at du har en halvt afrikaner, for de vil merke det en dag. Og da får du problemer.

Eh, han høres skikkelig skrudd ut og en smule paranoid... Kutt han ut, jeg ville aldri hatt venner med slike holdninger, selv om det han sier ikke angår meg personlig.

Skrevet

Denne mannen er jo ikke god....

Ikke bry deg om det han sier, enkelte folk er bare så håpløse at det ikke er verdt å kaste bort energi på dem. Snu ryggen til og kutt ham helt ut, la ham ha den råtne sjela si for seg selv!

Skrevet
Og at sønnen min må sendes til et barnehjem i Afrika.

Sånne utsagn er jo så typisk folk med slike holdninger! "Afrika" er bare et stort land. Skulle likt å høre noen si at et hvitt barn i et afrikansk land burde sendes til "et barnehjem i Europa."

Jeg merker at jeg ikke klarer å bli provosert av slike mennesker. Tankegangen er så enkel og lite gjennomtenkt at det bare blir latterlig. Du vet jo med deg selv at du og barnet ditt er norske, så ikke bry deg om hva andre sier.

Skrevet
At han mener nå at jeg må si i fra til "dem", for en dag vil de merke at sønnen min er mørk.......er jo helt på bærtur. Og at sønnen min må sendes til et barnehjem i Afrika.

:hakeslepp:

:hoho::hoho:

Foreslår å si ifra til psykriatisk akuttmottak at de har mistet en med forfølgelsesvanvidd ( er det ikke de som plages av "dem"?)

Men altså - for ikke å fleipe med psykisk syke... siden jeg da nok får pepper så det holder....

Men denne mannen har jo tydelig et stort behov for hjelp fra fagpersoner...

- sørg for å holde han laangt unna barnet - er jo ikke trygt for ungen med en slik hengende rundt....

:sur:

Gjest gjest1
Skrevet
Hovedinnlegger her. Jeg må også fortelle at da jeg sa: Hvor tilbake skal min sønn sendes?

Han sa: Han må inn på et barnehjem i Afrika. Du burde si i fra at du har en halvt afrikaner, for de vil merke det en dag. Og da får du problemer.

Hvem er du skal si i fra til? De vil merke det en dag??

:ler::ler::ler:

Denne mannen kan ikke ha mye som går rundt oppe i toppen? Det er sånne som blir vervet til vigrid og sånne organisasjoner tror jeg... folk uten omløp.

Drit i hele fyren - han er jo komplett idiot tydeligvis, og burde vel strengt tatt ikke få gå løs.

Skrevet
Hvem er du skal si i fra til? De vil merke det en dag??

:ler:  :ler:  :ler:

Denne mannen kan ikke ha mye som går rundt oppe i toppen? Det er sånne som blir vervet til vigrid og sånne organisasjoner tror jeg... folk uten omløp.

Drit i hele fyren - han er jo komplett idiot tydeligvis, og burde vel strengt tatt ikke få gå løs.

Ja "de". Politiet, staten eller hvem faen han mener.

Og da tar de sønnen min og sender han til Afrika.

(Ikke tro at jeg tror på dette altså. Jeg er bare sjokka)

Gjest gjest1
Skrevet

Tror denne mannen virkelig at alle mulatter rundt om i verden kommer til å bli hentet "tilbake til Afrika" den dagen myndighetene eller "hvem pokker" der nede finner ut at de eksisterer? Jeg ler så jeg dør nesten her nå.....

Haha, min svigerinne sendte til og med sin eldste til farmor i Gambia i et år for å få ham vekk fra Oslo en stund... de beholdt ham ikke... :ler:

Gjest Miloine
Skrevet

Han er åpenbart ikke opplyst på den fronten, det han sa stemmer overhode ikke.

Skjønner at du vet han tar feil, men det er klart du får hakeslepp av å høre noen påstå noe sånt :riste:

Han er ikke bare på jordet, han er på feil jordet - skikkelig dust

Ikke bruk energi på å tenke på hans uttalelser :klem:

Skrevet

nytter jo ikke å diskutere med folk som er så dumme... Vil han sende "hjem" meg også forresten? jeg er halvt islandsk...

Og hvor går grensa? Er det den gode gamle 1/8-grensa fra nazityskland? Skal tro om fyren er helnorsk selv; hvis ikke må jo han også sendes tilbake dit tipp tipp tipp tipp tipp-oldemora hans kom fra :ler:

Skrevet

Vi møter alle idioter fra tid til annen. Jeg har en datter som er halvt asiatisk i trekkene sine, men helt norsk i hjertet :)

Jeg prøver å fortelle henne at hun kommer til å møte på idioter hun også og at dumme mennesker ikke er noe å bry seg om, rett og slett fordi de er så dum at de ikke aner det selv. Da er det bare å trekke på skuldrene og gå. Noen annet er sløsing med tid.

Det blir som med hesten, man kan ikke forandre et gammelt øk, eller noe slikt :sjarmor:

Den fyren du forteller om er jo så dum at det nesten er morsomt. Jeg trodde bare at en møtte på slike personer på steder hvor en aldri har sett et mørkt menneske før, altså langt inni gokk,med tilhørende manglende kunnskap om verden.

Han virker så umoden mentalt at jeg ikke hadde latt meg opphisse av hans meninger. Tror ikke du skal sløse vekk noe tid på å prøve å prate han til fornuft. Han er nok for gammel til å forandre seg.

Skrevet

Vi møter alle idioter fra tid til annen. Jeg har en datter som er halvt asiatisk i trekkene sine, men helt norsk i hjertet :)

Jeg prøver å fortelle henne at hun kommer til å møte på idioter hun også og at dumme mennesker ikke er noe å bry seg om, rett og slett fordi de er så dum at de ikke aner det selv. Da er det bare å trekke på skuldrene og gå. Noen annet er sløsing med tid.

Det blir som med hesten, man kan ikke forandre et gammelt øk, eller noe slikt :sjarmor:

Den fyren du forteller om er jo så dum at det nesten er morsomt. Jeg trodde bare at en møtte på slike personer på steder hvor en aldri har sett et mørkt menneske før, altså langt inni gokk,med tilhørende manglende kunnskap om verden.

Han virker så umoden mentalt at jeg ikke hadde latt meg opphisse av hans meninger. Tror ikke du skal sløse vekk noe tid på å prøve å prate han til fornuft. Han er nok for gammel til å forandre seg.

Gjest Gjest1
Skrevet

Det som slår meg mest med innlegget ditt er hvor opptatt du er av å fortelle at han er helt norsk. Han er jo ikke det. Han har en far som ikke er norsk og har derfor røtter både her og andre steder. Ikke fordi det er negativt, men kun til ettertanke.

Når det er sagt hadde jeg ikke giddet å diskutere med sånne mennesker en gang. Det er rett og slett bare synd på dem.

Skrevet
Det som slår meg mest med innlegget ditt er hvor opptatt du er av å fortelle at han er helt norsk. Han er jo ikke det. Han har en far som ikke er norsk og har derfor røtter både her og andre steder. Ikke fordi det er negativt, men kun til ettertanke.

for meg er folk helt norske om de er født og oppvokst i norge, og følger det norske levesettet, uansett hvor foreldrene deres kommer fra.

Gjest Gjest1
Skrevet
for meg er folk helt norske om de er født og oppvokst i norge, og følger det norske levesettet, uansett hvor foreldrene deres kommer fra.

Men barnet bør få mulighet til å bli kjent med farssiden i familien, hvor de stammer fra og få lov til å være stolt av det også.

Skrevet
Hovedinnlegger her. Nei han har aldri vist det på den måten. Dette med svartingsnakk tenkte jeg på generelt rundt om.

Denne mannen har snakket om muslimer og folk som kommer inn i landet , for leeenge siden. Det har ført til diskusjoner så fillene føyk. Ingen av oss har spesiell kontakt med han. At han mener nå at jeg må si i fra til "dem", for en dag vil de merke at sønnen min er mørk.......er jo helt på bærtur. Og at sønnen min må sendes til et barnehjem i Afrika.

Jeg hadde bare ledd av han, og spurt om han hadde noe mellom ørene i det hele tatt :ler: Hjelpe meg, hvor tåpelig er det mulig å bli :ler:

Beklager at jeg ler, for jeg forstår jo at dette kan være frustrerende for deg. Men du bør ikke bry deg om noe slikt, for din sønn er like norsk som det du og han er. Og derfor hører han hjemme her, i Norge ;)

Skrevet

:overrasket:

:ler::ler::ler:

Ikke bry deg om dette du! Han er jo helt tydelig på bærtur.

Skrevet

Noen mennesker altså.... alt de kan få seg til å si!! *gape*

Skrevet

Det er jo ingen her som har noen gode motargumenter annet enn at mannen er idiot? :overrasket: Han er da ikke den eneste som mener at du må være hvit for å være norsk. Du blir ikke skikkelig norsk hvis du ikke er hvit. Folk assosierer ikke norsk med noe annet enn hvit. Dette at vi puler på tvers av landegrensene er noe nytt, og dette "nye" har ikke nasjonstilhørighet. "Norsk" er et regionalt identitetsuttrykk, ikke et multikulturelt.

Gjest Gjest1
Skrevet
Det er jo ingen her som har noen gode motargumenter annet enn at mannen er idiot?  :overrasket:  Han er da ikke den eneste som mener at du må være hvit for å være norsk. Du blir ikke skikkelig norsk hvis du ikke er hvit. Folk assosierer ikke norsk med noe annet enn hvit. Dette at vi puler på tvers av landegrensene er noe nytt, og dette "nye" har ikke nasjonstilhørighet. "Norsk" er et regionalt identitetsuttrykk, ikke et multikulturelt.

Hvilke gode argumenter har du for?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...