Gå til innhold

Beste "selvhjelpsbok" du har lest

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Aktør eller brikke av Roald Nygård. Den var pensum når jeg studerte i sin tid. Den fikk meg virkelig til å tenke på om jeg er en aktør i mitt eget liv eller om jeg er en brikke. 

"Boken setter søkelys på menneskets selvforståelse. Forfatteren arbeidet i mange år med et prosjekt om menneskers selvforståelse, og i boken presenterer han en rekke konsekvenser de ulike formene for selvforståelse kan ha - både for det enkelte menneske og for dets omgivelser. Han trekker fram vitenskapen om mennesket som særlig viktig for selvforståelsen, og oppfordrer leseren til å prøve ut forestillingen om det selvbestemmende menneske. Han forteller dessuten hvordan vi aktivt kan bygge opp vår virkelighets- og selvforståelse. "

Anonymkode: 2179b...884

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Annette Dragland "Hele deg". Hun er lege og har podcasten "Leger om livet" og er kjempeflink å forklare ting på en forståelig måte.

Boka forklarer hvordan "alt henger sammen med alt" ang helse. 5 hovedområder: søvn, bevegelse, mat, stress/ro og relasjoner. Forskning som er godt og enkelt forklart, tips til hva du selv kan gjøre for å få en bedre helhetlig helse. 

Skrevet

"Self Compassion" av Kristin Neff endret hele tankegangen min. Gjorde at jeg endret min indre stemme fra en kritiker til hvordan jeg ville snakket til min beste venn. Fikk den anbefalt av en psykolog, og vil absolutt anbefale den til andre!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Memorangen skrev (1 time siden):

"Self Compassion" av Kristin Neff endret hele tankegangen min. Gjorde at jeg endret min indre stemme fra en kritiker til hvordan jeg ville snakket til min beste venn. Fikk den anbefalt av en psykolog, og vil absolutt anbefale den til andre!

Enig! Den er god. 

Anonymkode: 820bb...74d

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...