AnonymBruker Skrevet 9. juni #21 Skrevet 9. juni Han høres ut som en banditt, men sannsynligvis vil ikke hans kriminelle virksomhet ramme deg på noe vis. Så sant han ikke er så korka at han begynner å raide nabolaget. Jeg ville vært mer redd for psykiatriske tilfeller med psykoser eller annen utagerende problematikk. Jeg hadde en slik nabo under meg. Han kom på døra stadig vekk for å klage på at jeg trampet så mye på gulvet (lite sannsynlig da jeg sitter i rullestol og min samboer alltid gikk med tøfler). I tillegg klaget han på at jeg brukte vaskemaskin på søndager (noe som er lov i borettslaget vårt). Blikket hans var alltid svømmende og svart. Han gikk også amok på apoteket i nabolaget. HAN var jeg redd. Anonymkode: b0db0...c82 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni #22 Skrevet 9. juni Tar mye heller en rehabilitert drapsmann som nabo enn den psyko ustabile, men ikke dømte, drittsekkene jeg har som nabo. Anonymkode: c2867...705 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #23 Skrevet 10. juni Jeg hadde ikke likt å ha fått en dømt drapsmann som nabo. Da hadde jeg følt meg utrygg og ville ikke ha slappet av i mitt eget hjem lenger. Og en annen diskusjon er hvorfor drapsmenn får så lav straff her i landet. Anonymkode: 661ed...ac6
AnonymBruker Skrevet 10. juni #24 Skrevet 10. juni Du omgås sikkert mordere i livet ellers, selv om du ikke vet om det. Det går nok helst bra! Anonymkode: 5ea0a...88e 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #25 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde ikke likt å ha fått en dømt drapsmann som nabo. Da hadde jeg følt meg utrygg og ville ikke ha slappet av i mitt eget hjem lenger. Og en annen diskusjon er hvorfor drapsmenn får så lav straff her i landet. Anonymkode: 661ed...ac6 Føler du deg trygg på butikken? Det kan være at han som står bak deg i køen er en tidligere dømt drapsmann. Tenker du slik når du beveger det ellers i samfunnet? Anonymkode: 5ea0a...88e 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #26 Skrevet 10. juni Jeg hadde unngått han, bare fordi jeg ikke trenger flere problemer i livet mitt en jeg har. Med det sagt så har jeg to naboer som trolig ikke er straffedømt, men burde vært hensatt på en øde øy da oppførselen til begge er fryktelig ekkel. Anonymkode: 62f32...be1
Seff Skrevet 10. juni #27 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (På 6.6.2026 den 21.39): I mitt tilfelle ville jeg oppført meg om han var en normal nabo. Og det innebærer egentlig å ignorere dem. Gode gjerder gjør gode naboer 😄 Anonymkode: d3246...ff4 Jeg tenkte noe lignende. Dvs. jeg hilser, det er det. Det ville jeg nok også gjort til en drapsdømt nabo, med mindre han virket helt koko når jeg møtte ham. Hva er det egentlig TS gjør når det gjelder andre naboer? 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #28 Skrevet 10. juni Jeg hadde en pedofil i nabolaget som barn. Dømt og sonet ferdig. Ingen flytta av den grunn, og nabojenta ble utsatt for grove overgrep av vedkommende. Festlig. Det kom ikke frem i lyset før hun var voksen. En morder ville jeg ikke skremt meg personlig om han var som en "vanlig mann i gata" (ikke rus osv), da jeg tenker at mord ofte er engangshendelse (men er det det? Jeg vet ikke). Men jeg har barn, så ville nok flytta av den grunn. Ville alltid vært bekymra for dem. Jeg ER alltid bekymra for dem, en morder i nabohuset ville ikke hjulpet. Anonymkode: 02221...ba7
AnonymBruker Skrevet 10. juni #29 Skrevet 10. juni Noen jeg kjenner hadde en dømt drapsmann som nabo i 1,5 år før han flyttet. De fikk nyss om det først i ettertid. Mitt inntrykk er at her til lands er det viktigere å skjerme den dømte (nytt navn, finne bosted for vedkommende osv) enn å gi Kari og Ola nordmann et valg om de kunne tenke seg å ha en drapsmann til nabo Anonymkode: beef8...403
AnonymBruker Skrevet 10. juni #30 Skrevet 10. juni Kommer selvsagt litt an på hvem og hvorfor, men i utgangspunktet så hadde jeg ikke tenkt så grusomt mye over det. Kjenner noen tidligere kriminelle som det ble skikkelige folk av og jeg kjenner noen som slettes ikke helt klarer å være kriminell. Jeg er ikke spesielt redd for noen av de, men hadde vert mer forsiktig med låsing av ting dersom jeg hadde en tyv som nabo. Jeg hadde også vurdert kameraovervåking om jeg følte meg utrygg. Det er bare en type nabo jeg ikke vil ha og det er typ Jan Helge. En overgriper som ikke angrer og ikke ser problemet i hva som ble gjort. De skyr jeg som pesten og klarer ikke være normalt høflig mot en gang. Vi har en kjent overgriper her som vurderte å flytte inn i mitt nabolag, jeg hadde flyttet om ikke han ombestemte seg. Det er noe krekselig med overgripere som innbiller seg de hører hjemme i nyetablerte felt med masse småunger. Lev livet alene i anger langt fra folk, greit nok da skal jeg ikke plage deg. Flytte inn med vilje for å små kikke på småunger og jeg vil daglig planlegge å stikke gafler i øynene dine og det som værre er. Jeg er ikke voldelig så det kommer aldri til å skje da, men misnøyen hadde jeg vist tydelig. Anonymkode: bdc77...0b9
piggrokken Skrevet 10. juni #31 Skrevet 10. juni Personen har sonet sin straff, og dermed betalt til samfunnet. Som folk sier her, de fleste dreper en gang i affekt. Hadde en drapsperson flyttet inn i nabolaget hadde jeg ønsket h*n velkommen, selvsagt unngå å snakke om fortiden dems om h*n ikke ville det selv. Jeg hadde ikke stått på verandaen og skreket ut "nei, men er det ikke morderen som er ute og går" om h*n hadde passert. Selv om det er umulig, ville jeg aldri bodd i nabolaget til en sinnsyk morder, som Breivik eller Fjotolf eller hva han nå kaller seg (måtte søke, han kaller seg visst Jan Johansen nå)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå