Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde dere tenkt om det flyttet inn en dømt drapsmann i nabolaget deres? Han er dømt for drap, narkotika og annen vold. Samt noen andre "småsaker." 
Hadde dere oppført dere som normale naboer eller unngått han? 

Anonymkode: 5b559...0b1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han har sikkert sonet ferdig nå dersom han har flyttet inn i nabolaget.

Ville sett det an, man ser fort om noen har lagt det livet bak seg eller om han fortsatt er aktiv. Om han virket tilsynelatende normal ville jeg selvfølgelig vært imøtekomme men om han var rusa ol ville jeg unngått han. 

Anonymkode: f1d97...858

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva hadde dere tenkt om det flyttet inn en dømt drapsmann i nabolaget deres? Han er dømt for drap, narkotika og annen vold. Samt noen andre "småsaker." 

Selvsagt unngått han…..uten å vist noe frykt.

Anonymkode: a8c0f...ec3

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

I mitt tilfelle ville jeg oppført meg om han var en normal nabo. Og det innebærer egentlig å ignorere dem. Gode gjerder gjør gode naboer 😄

Anonymkode: d3246...ff4

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Kommer jo helt an på hvorfor drapet er begått. De færreste drapsmenn har drept ut av det blå. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke mange i Norge som dreper noen, så har man drept noen er man normalt temmelig skrudd. 

Samtidig er det enda mange færre i Norge som dreper flere ganger. Så jeg hadde på ingen måte vært redd eller noe. Men jeg hadde helt klart holdt meg på et «normalt høflig nabo»-nivå og ingenting mer. 

Han har sonet sin straff og skal få en ny sjanse og alt det der, sånn fra samfunnets side. Men jeg som privatperson trenger jo ikke se på ham som enhver annen fyr. For det er han etter alt å dømme ikke.

Anonymkode: ed137...475

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Som jeg gjør med mine naboer. Hilser hvis vi møtes. Ikke noe mer enn det. 

Skal det sies at jeg har hatt Bandios som naboer i 8 år. Tryggere nabolag skal du lete lenger etter 😅 Skjer absolutt ingenting her.

Anonymkode: 0e2af...e1f

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs vel hvordan han oppfører seg nå om dagen. Hadde selvsagt blitt nysgjerrig på detaljer. Hadde nok dømt litt utifra situasjon osv. 

Anonymkode: fd1db...e8f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2026 den 21.47):

Som jeg gjør med mine naboer. Hilser hvis vi møtes. Ikke noe mer enn det. 

Skal det sies at jeg har hatt Bandios som naboer i 8 år. Tryggere nabolag skal du lete lenger etter 😅 Skjer absolutt ingenting her.

Anonymkode: 0e2af...e1f

Du bør ikke skjønnmale kriminelle. Det kan skje mye som du som privatperson ikke har informasjon om.

Bandidos har medlemmer som er godt kjente av politiet, og at slike kriminelle nettverk etablerer seg i boligområder er ikke noe som er ønskelig.

Anonymkode: 41921...b2f

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

De aller fleste norske drapspersoner dreper én gang, og da dreper de en de har en følelsesmessig nær relasjon til.

Satt på spissen: Det er større sjanse for at du blir drept av én i din nærmeste krets enn av en drapsdømt nabo.

Når det er sagt: Dersom det dreier seg om mange typer kriminalitet, ville jeg låst sykkelen ekstra godt.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men man viser jo ved å være i stand til å drepe en samboer, kjæreste, eller en nabo, at man er i stand til å gjøre en forbrytelse som for andre anses som utenkelig. De fleste ville aldri kunnet overfalle og ta livet av et menneske, bortsett fra om det er selvforsvar og vårt eget eller andres liv står på spill.

Dette gjør at personen, særlig om vedkommende ruser seg, er å anse som uberegnelig. Man vet aldri hva som kan trigge, og det er langt fra alle drap som har utspring i en stor konflikt.

Anonymkode: 41921...b2f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt drapsmenn til naboer (ergo betyr det at dommen er ferdig sonet og noen har ment de er klare til å vende tilbake til samfunnet), og har oppført meg helt normalt mot de. Det har gått helt fint også. Ble ofte passet av en dømt morder som barn viser det seg også. 😅

Anonymkode: 3c08c...bea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2026 den 21.34):

Regner med at boligverdien din øker straks han flytter inn som nabo i nærheten, ja 😂

Fra spøk til alvor. Nei, jeg hadde ikke likt å hatt en slik sick fuck som nabo, som ødelegger boligverdien min og som ellers har gjort alle de tingene. Man vet aldri hvem han kan gjøre det mot igjen. Alle personer som har ingen problemer med å utøve vold, har potensialet til å gjøre det igjen. 

Eller sagt på en annen måte: Hvis jeg hadde hatt en slik en som nabo, så ville det økt mitt voldspotensiale også, i form av selvforsvar og hele tiden på "alert". Jeg greier ikke å slappe av med en slik nabo i nærheten. Så enkelt er det. Rolige og hyggelige folk rundt, holder meg rolig og hyggelig - og motsatt. 

Anonymkode: 15d05...83c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Regner med at boligverdien din øker straks han flytter inn som nabo i nærheten, ja 😂

Fra spøk til alvor. Nei, jeg hadde ikke likt å hatt en slik sick fuck som nabo, som ødelegger boligverdien min og som ellers har gjort alle de tingene. Man vet aldri hvem han kan gjøre det mot igjen. Alle personer som har ingen problemer med å utøve vold, har potensialet til å gjøre det igjen. 

Eller sagt på en annen måte: Hvis jeg hadde hatt en slik en som nabo, så ville det økt mitt voldspotensiale også, i form av selvforsvar og hele tiden på "alert". Jeg greier ikke å slappe av med en slik nabo i nærheten. Så enkelt er det. Rolige og hyggelige folk rundt, holder meg rolig og hyggelig - og motsatt. 

Anonymkode: 15d05...83c

Tatt i betraktning at de færreste dreper mer enn én gang, og enda sjeldnere tilfeldige personer, ville jeg vært mer bekymret for de rolige og hyggelige naboene som ikke har drept noen (enda 😉). 

Anonymkode: 45734...bbb

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt ann på saken,er det drap med øks eller typ bil front mot front.

Anonymkode: 468b1...92a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville kanskje flytta. 

Det er ikke verd risikoen. Selsvagt vet man jo aldri hvem man får som nabo andre steder heller da. Men veldig få går så langt som å drepe noen. 

Med mindre det var selvforsvar/svært formildende omstendigheter så ville jeg flytta eller hvertfall holdt meg helt unna.

Men vær smart, ikke vis ham at du unngår ham. Vær høflig og kortfattet, lat som du har dårlig tid f.eks.

Anonymkode: 882db...313

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ignorerer de fleste naboer så godt det lar seg gjøre, ser ingen grunn for at det skulle være anderledes med en morder 

Anonymkode: 8f520...fc6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Drap, narkotika og vold. Hadde holdt meg laaaaang unna. Dette er ikke et menneske som har gjort EN feil, men har flere kriminelle forhold på seg. 

Anonymkode: 80418...4bc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2026 den 21.39):

Han har sikkert sonet ferdig nå dersom han har flyttet inn i nabolaget.

Ville sett det an, man ser fort om noen har lagt det livet bak seg eller om han fortsatt er aktiv. Om han virket tilsynelatende normal ville jeg selvfølgelig vært imøtekomme men om han var rusa ol ville jeg unngått han. 

Anonymkode: f1d97...858

På hvilken måte ser man dette fort?

Anonymkode: 56ac1...569

Skrevet

Jeg hadde flyttet, selv om personen hadde sonet ferdig dommen, hadde jeg ikke følt meg trygg. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...