AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden I dag var jeg for første gang i konfirmasjon som ikke var i en kirke. Det var så fint. De hadde fin musikk, og talen til han som talte bare traff meg, og jeg så at ungdommene også følte seg sett. Jeg kommer til å ta en prat med barnebarna mine og be dem om å vurdere dette. Familien vår er ikke mer enn tradisjonskristne, og da er en hunanistisk konfirmasjon et godt alternativ. En god opplevelse. Anonymkode: 81ace...8f6 3
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Helt uavhengig av hva jeg mener om humanistisk vs kirkelig konfirmasjon; dette bør du ikke blande deg inn i, men la foreldre og barn avgjøre. Anonymkode: cb0c1...b1d 1 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden Du kan jo ikke blande deg inn i det? Humanistisk konfirmasjon er veldig fine seremonier. De jeg har vært på i Oslo rådhus er flottere enn det meste jeg har sett av kirkelige konfirmasjoner. Anonymkode: 28f94...ab2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden Det er ikke opp til deg. Ikke bland deg. Anonymkode: bed95...d45 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden Ingen grunn til å bli medlem av human etisk forbund. Lær heller barna å tenke selv. Anonymkode: 3722c...3b1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Helt uavhengig av hva jeg mener om humanistisk vs kirkelig konfirmasjon; dette bør du ikke blande deg inn i, men la foreldre og barn avgjøre. Anonymkode: cb0c1...b1d Dette må kun barna avgjøre, hold foreldrene utenfor også. Foreldrene bestemmer selvsagt hva de har råd til av selskapeligheter og denslags, men kirkelig eller humanistisk kan de holde seg unna. Anonymkode: 1b0a3...d3d
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden Hvis du har noen grunn til å tro at de ikke kjenner til det alternativet, kan du jo nevne det som en mulighet. Men altså, med mindre man er i et veldig lukket miljø (som et kristent et), så vet man vel om denne muligheten selv? Og da skal de få bestemme det selv også… Jeg valgte humanetisk til mine barn helt uavhengig av noens påvirkning. Men jeg synes som du at det er en fin seremoni, ville gjerne ha en markering men er sterkt ateist så for meg ble det helt feil å ta det i kirken. Selvfølgelig med mindre konfirmanten selv hadde ønsket kirkelig, da hadde vi gjort det. Anonymkode: 94fe5...701
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg valgte humanetisk til mine barn helt uavhengig av noens påvirkning. Men jeg synes som du at det er en fin seremoni, ville gjerne ha en markering men er sterkt ateist så for meg ble det helt feil å ta det i kirken. Selvfølgelig med mindre konfirmanten selv hadde ønsket kirkelig, da hadde vi gjort det. Anonymkode: 94fe5...701 Var vel (heldigvis) ikke du som valgte når du sier at det hadde blitt kirkelig om de ønsket det. Anonymkode: 1b0a3...d3d
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Skrevet 2 timer siden Datteren min valgte humanistisk, for hun er ikke kristen, og det var en nydelig og fin seremoni. Dette er noen år siden. I år var jeg i en konfirmasjon i kirken, og det var også en nydelig seremoni. Artig prest og «medhjelper» (husker ikke hva vedkommende kalles), fine sanger og kulturelle innslag fra flinke ungdommer. Tenker at du ikke skal snakke med barnebarna dine om hva de skal velge når de skal konfirmere seg. Anonymkode: 0b755...98d
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden Begge mine barn konfirmerte seg humanetisk. Likte godt opplegget til dem. Vi er ikke medlem. Og begge vi foreldrene konfirmerte oss i kirken. Min mor mente at jeg ikke fikk konfirmere meg hvis jeg ikke tok i kirken. Hun hadde endret mening når mine barn skulle konfirmeres Anonymkode: 12daa...45d
LilleMy_09 Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden Humanetisk konfirmasjon er fint. Barnebarna dine må likevel selv få bestemme om de vil ha humanetisk eller kirkelig eller ikke stå til konfirmasjon i det hele tatt
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Skrevet 2 timer siden Da jeg ble konfirmert i 2011 så ble jeg tvunget av slekta til å velge kirkelig konfirmasjon. Halve slekta trua med å utebli fra selskapet hvis jeg valgte humanistisk. Ironisk var ingen i slekta særlig kristne. Anonymkode: 2e2d4...536
AnonymBruker Skrevet 39 minutter siden #13 Skrevet 39 minutter siden Var i humanistisk konfirmasjon i Oslo rådhus i mai. Seremonien var helt ok, en helt vanlig seremoni. Men hun som holdt talen var helt fantastisk flott. Hun var altså så flink. Uten henne hadde seremonien vært helt ordinær. Forøvrig er det ikke din oppgave å blande deg inn i hva barnebarna skal velge. Anonymkode: d66cb...08d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå