AnonymBruker Skrevet 6. juni #21 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du?? Jeg sier det overhode ikke som jeg er stolt. Jeg spørr fordi jeg er vant til å komme til nedskitat leiligheter og huseiere som omtrent ikke bryr seg om du har vasket når du flytter ut. Nå har jeg leid hos ei som er litt nøye og det er derfor jeg spørr her. Egoistisk er jeg overhode ikke så snurp igjen Anonymkode: 577eb...007 Irrelevant. Da skulle du ha KLAGET ved innflytting, og dokumentert. Jo, når det gjelder nedvask etter utflytting er du tydeligvis veldig egoistisk - eller lat. Eller begge deler! Anonymkode: dc7a7...d89 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni #22 Skrevet 6. juni Du har et svært smilefjes etter at du forteller at huseieren ikke oppdaget at dere tok en spansk en og unnlot å vaske skikkelig. Det er råttent gjort og det forstår du også. Anonymkode: dc7a7...d89 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #23 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (På 5.6.2026 den 21.15): Ovnen så forferdelig ut når jeg flyttet inn, må jeg vaske den veldig mye da? Skal selvfølgelig fjerne mat som ligger brent inni osv..men ellers? Ja, du må vaske den så rein du får den. Du har anledning til å klage på vasking når du flytter inn. AnonymBruker skrev (På 5.6.2026 den 21.15): Dusjkabinettet er vanskelig å vaske nøye pga mange kriker og kroker. Og tviler på at huseier kikker veldig nøye. Holder det å vaske og pusse glassene og ellers vaske der jeg kommer til? Du skal selvsagt være nøye, du skal også rense sluket. AnonymBruker skrev (På 5.6.2026 den 21.15): Vegger, må de vaskes eller kan jeg gå over med tørrmopp og fjerne spindelvev i hjørnene? Ja, veggene skal vaskes. Taket også. Enkelt forklart så skal alt vaskes. Om ikke huseier er fornøyd så kan han trekke fra depositumet, eller be deg komme og vaske på ny. Anonymkode: 93803...9e0 1
Mezzosoprena Skrevet 7. juni #24 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (På 6.6.2026 den 9.11): Det er dumt å svare så spydig når sannheten er at jeg har flyttet inn i mange leiligheter hvor forrige har vasket slurvete. Jeg har også flyttet fra leiligheter hvor vi har prøvd oss på en spansk en og "glemt" å vaske enkelte steder og huseier merket det aldri 😄 Er derfor jeg spørr nå da jeg denne gangen er alene. Komfyr og dusj bør prioriteres altså, og kjøleskapet. Resten vasker jeg lett over. Takk. Ts Anonymkode: 577eb...007 At andre gjør en dårlig jobb, betyr ikke at det er greit å gjøre jobben som den skal utføres. Jeg blir også veldig fascinert av mennesker som stiller et spørsmål på et diskusjonsforum, og blir snurt når man får svar man ikke er helt enig i 🙂 Da har du jo bestemt deg på forhånd da, om hva du mener er greit, og å stille spørsmålet til andre blir helt overflødig! 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni #25 Skrevet 8. juni Du må rense slukene i dusj og på vaskerommet. Du kan sikkert Google dette. Anonymkode: 841d6...e3d
AnonymBruker Skrevet 8. juni #26 Skrevet 8. juni Det er lettere å dra frem det du ikke trenger å vaske. Du trenger ikke vaske: - Anonymkode: a3a7c...418 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni #27 Skrevet 8. juni En bør vaske godt etter seg. Ja det blir fort møkkete på gulv når en flytter inn. Men det ska altid vaskes godt overalt. Her når ungdommen fikk leilighet oppdaget vi en del møkk i kjøkkenskap, rundt omkring, ungdommen ga da beskjed og slapp å betale halve mnd prisen pga ho måtte vaske etter han som bodde der før Anonymkode: 98e1f...bf6
AnonymBruker Skrevet 8. juni #28 Skrevet 8. juni Meh, jeg har lagt meg på den linja at det i alle fall ikke er MER møkkete når jeg flytter ut enn da jeg flytta inn. Noen ganger betyr det grundig vask, andre ganger ikke... Men har da selvsagt dokumentert tilstanden da jeg flytta inn og sagt i fra til utleier. Anonymkode: 284fe...d2b
AnonymBruker Skrevet 8. juni #29 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (På 6.6.2026 den 9.11): Det er dumt å svare så spydig når sannheten er at jeg har flyttet inn i mange leiligheter hvor forrige har vasket slurvete. Jeg har også flyttet fra leiligheter hvor vi har prøvd oss på en spansk en og "glemt" å vaske enkelte steder og huseier merket det aldri 😄 Er derfor jeg spørr nå da jeg denne gangen er alene. Komfyr og dusj bør prioriteres altså, og kjøleskapet. Resten vasker jeg lett over. Takk. Ts Anonymkode: 577eb...007 Du virker ikke helt god. Med tanke på de som skal leie etter deg håper jeg utleier sjekker nøye. Anonymkode: 73a01...7fb
AnonymBruker Skrevet 8. juni #30 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (På 6.6.2026 den 22.17): Hvor i systemet sitter vannlås? Ts Anonymkode: 577eb...007 Her finner du info, og du kan søke på Youtube for å se hvordan andre gjør det i praksis. Ikke bry deg om alle de sure svarene. Det er nedslående å se hvor mange som har behov for å være ufyselige. Stakkarslige folk. https://www.rorleggerportalen.no/guider/slik-renser-du-vannlasen-guide Anonymkode: 284bd...5e7
AnonymBruker Skrevet 9. juni #31 Skrevet 9. juni Loven sier: Er det skittent når du flytter inn må du dokumentere det med bilder med dato for innflytting, og kontakte utleier eller vise til bildene ved utflytting og la det samme stedet i leiligheten være skittent. Anonymkode: 8d6cd...cb2 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #32 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (På 5.6.2026 den 21.15): Ovnen så forferdelig ut når jeg flyttet inn, må jeg vaske den veldig mye da? Skal selvfølgelig fjerne mat som ligger brent inni osv..men ellers? Dusjkabinettet er vanskelig å vaske nøye pga mange kriker og kroker. Og tviler på at huseier kikker veldig nøye. Holder det å vaske og pusse glassene og ellers vaske der jeg kommer til? Vegger, må de vaskes eller kan jeg gå over med tørrmopp og fjerne spindelvev i hjørnene? Har ikke råd til vaskebyrå Anonymkode: 577eb...007 Du vasker alt selvsagt. Anonymkode: 05641...92b
AnonymBruker Skrevet 9. juni #33 Skrevet 9. juni https://www.ssn.no/bolig/sjekkliste-for-flyttevask Anonymkode: 97ddb...aba
AnonymBruker Skrevet 9. juni #34 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (På 5.6.2026 den 21.15): Ovnen så forferdelig ut når jeg flyttet inn, må jeg vaske den veldig mye da? Skal selvfølgelig fjerne mat som ligger brent inni osv..men ellers? Dusjkabinettet er vanskelig å vaske nøye pga mange kriker og kroker. Og tviler på at huseier kikker veldig nøye. Holder det å vaske og pusse glassene og ellers vaske der jeg kommer til? Vegger, må de vaskes eller kan jeg gå over med tørrmopp og fjerne spindelvev i hjørnene? Har ikke råd til vaskebyrå Anonymkode: 577eb...007 Ovnen går kjapt hvis du setter en ildfast form med vann inni og på 100grader i ca 30 min. Rart at du ikke fjerner fastbrent mat jevnlig? Husk å rengjøre viften og, hvis du ikke har tatt den før så kan det være brannfarlig. Kjøkkeninnredning utenpå og inni. Kjøleskap utenpå og inni. Dusjkabinett er viktig å rengjøre godt, kan fint bruke skuresvamp og tannbørste med jif shiny shower. Tørk over glassdører med glassfiberklut tilslutt. Husk å rense alle sluk og støvsuge godt under dusj. Kommer du ikke helt til bak så kan du bruke støvkost. Jeg pleier å tørrmoppe tak og vegger, men er det masse flekker så sørger jeg for at alle de blir fjernet. Støvsuger lister og gulver hele veien, vasker gulv nøye. Alt av spindelvev skal selvfølgelig bort, lurer på hva du har levd i? Anonymkode: 7f841...7f8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå