AnonymBruker Skrevet 5. juni #1 Skrevet 5. juni Ovnen så forferdelig ut når jeg flyttet inn, må jeg vaske den veldig mye da? Skal selvfølgelig fjerne mat som ligger brent inni osv..men ellers? Dusjkabinettet er vanskelig å vaske nøye pga mange kriker og kroker. Og tviler på at huseier kikker veldig nøye. Holder det å vaske og pusse glassene og ellers vaske der jeg kommer til? Vegger, må de vaskes eller kan jeg gå over med tørrmopp og fjerne spindelvev i hjørnene? Har ikke råd til vaskebyrå Anonymkode: 577eb...007
AnonymBruker Skrevet 5. juni #2 Skrevet 5. juni Ja, du må vaske ovn og duskabinett ordentlig ja. Det er nesten de to du må bruke mest tid på, spør du meg. Og kjøkkenvifte. Veggene kan du jo se an litt, kan ofte holde med tørrmopp. Gulvet må selvsagt vaskes, men det blir jo skittent når man flytter inn, så det er ikke sånn at jeg hadde flippet av noe støv her og der. Men bad og kjøkken bør slikkes rent ja, sånn mer enn vanlig rengjøring. At ovnen var skitten da du kjøpte den er ikke så relevant, du må vaske den så godt du klarer. Noe er jo slitasje og misfarge som ikke vil gå bort med vask, men få bort alt som kan vaskes bort. Kjøper kan klage, så står du der og må tilbake og vaske eller bestille vaskebyrå likevel. Anonymkode: 2ead4...61e 8 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni #3 Skrevet 5. juni Nedvask. Du skal vaske alt ekstremt grundig. Ellers risikerer du å få faktura for manglende renhold, eller at det tas fra depositum. Isåfall er det nok bedre å bestille renhold selv. Eventuelt bestille renhomd for kun ovn og bad. Det er mulig. Anonymkode: dc7a7...d89 5 4
Mezzosoprena Skrevet 5. juni #4 Skrevet 5. juni Du MÅ selvfølgelig vaske alle steder det er fysisk mulig å komme til! 6 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #5 Skrevet 5. juni Enkelt: lurer du på om du må vaske akkurat der, så er svaret ja, det må du. Mine foreldre var utleiere, og min mor sjekket alltid bak og under komfyren, og dusjsluket. To typiske steder man "glemmer" å vaske. Var ikke det tatt, ble vaskingen underkjent. Anonymkode: 0c674...206 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni #6 Skrevet 5. juni man skal vaske over alt selv om det ikke var strøkent når du flyttet dit så skal det være det når jeg tok over min lelighet så var det mange steder som ikke var tatt, noe jeg ikke så før jeg hadde tatt over så da kunne jjeg ike si noe på det noe jeg angrer litt på. menmen jeg hadde heldig hvis råd til vaskehjelp når jeg flytta Anonymkode: 649f9...f17
AnonymBruker Skrevet 5. juni #7 Skrevet 5. juni Du må selvfølgelig vaske alt. At komfyren var møkkete da du flyttet inn, burde du klagd på den gang, men nå er det for sent - og selvfølgelig må du vaske komfyren. Du må også vaske bak komfyren, bak kjøleskap, tak, vinduer, vegger, gulv, gulvlister, taklister osv osv Anonymkode: 704ed...0d7 1 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni #8 Skrevet 5. juni 100% grundig nedvask. Punktum. Anonymkode: db7ae...6a8 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni #9 Skrevet 5. juni Du må vaske alt og vaske nøye. Vegger, gulv, lister, oppå og inni skap, dusj, toalett, speil, vinduer, kriker og kroker. Spyle og rense slukene, og vaske oppå gardinstenger (om du har det). Du må vaske lysbrytere og kontakter, komfyr, inni kjøleskap, inni stekeovnen og alt som er. Har leid i noen runder og har alltid vasket skikkelig, over alt. Holder man det jevnt rent så er det ikke store jobben, men noe ekstra blir det. Men slik er det. Man leverer fra seg en ren bopel når man er ferdig med å leie den. Anonymkode: d78d2...dcf 1 1
Perfume Skrevet 6. juni #10 Skrevet 6. juni Altfor mange slurver på dette. Alt skal jo vaskes! Skikkelig også, I absolutt alle kriker og kroker. I skuffer og skap, vegger og gulv. Tak er nok ikke lurt for da blir det skiller, men alt annet.. Vinduer også.. 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #11 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du må selvfølgelig vaske alt. At komfyren var møkkete da du flyttet inn, burde du klagd på den gang, men nå er det for sent - og selvfølgelig må du vaske komfyren. Du må også vaske bak komfyren, bak kjøleskap, tak, vinduer, vegger, gulv, gulvlister, taklister osv osv Anonymkode: 704ed...0d7 Det er dumt å svare så spydig når sannheten er at jeg har flyttet inn i mange leiligheter hvor forrige har vasket slurvete. Jeg har også flyttet fra leiligheter hvor vi har prøvd oss på en spansk en og "glemt" å vaske enkelte steder og huseier merket det aldri 😄 Er derfor jeg spørr nå da jeg denne gangen er alene. Komfyr og dusj bør prioriteres altså, og kjøleskapet. Resten vasker jeg lett over. Takk. Ts Anonymkode: 577eb...007 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #12 Skrevet 6. juni Når man skal vaske ut av en bolig, så skal det være ekstremt nøye. Vegg, tak, inni oppå skap, lister, dører, vinduer, alle hvitevarer og selvfølgelig alle kriker og kroker i dusjen. Kriker og kroker i dusj og komfyr skal jo egentlig vaskes mens man bor der også 🫣 Anonymkode: 63087...052 1
Macro Skrevet 6. juni #13 Skrevet 6. juni Det beste du gjør nå er å endre innstilling. Her skal det gjøres en ekstremt grundig jobb og det finnes ikke snarveier😊 2 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #14 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kriker og kroker i dusj og komfyr skal jo egentlig vaskes mens man bor der også 🫣 Nei sier du det?? 🙄🙄🙄 Ts Anonymkode: 577eb...007 1
Perfume Skrevet 6. juni #15 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er dumt å svare så spydig når sannheten er at jeg har flyttet inn i mange leiligheter hvor forrige har vasket slurvete. Jeg har også flyttet fra leiligheter hvor vi har prøvd oss på en spansk en og "glemt" å vaske enkelte steder og huseier merket det aldri 😄 Er derfor jeg spørr nå da jeg denne gangen er alene. Komfyr og dusj bør prioriteres altså, og kjøleskapet. Resten vasker jeg lett over. Takk. Ts Anonymkode: 577eb...007 Det er jo pga at de forrige leietakere tenker som deg, at du har flyttet inn i leiligheter som har vært slurvete. Man gjør ikke det for huseieren, men for å vaske vekk det man selv har griset, slik at neste mann slipper. 1 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #16 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (På 5.6.2026 den 21.15): Ovnen så forferdelig ut når jeg flyttet inn, må jeg vaske den veldig mye da? Skal selvfølgelig fjerne mat som ligger brent inni osv..men ellers? Dusjkabinettet er vanskelig å vaske nøye pga mange kriker og kroker. Og tviler på at huseier kikker veldig nøye. Holder det å vaske og pusse glassene og ellers vaske der jeg kommer til? Vegger, må de vaskes eller kan jeg gå over med tørrmopp og fjerne spindelvev i hjørnene? Har ikke råd til vaskebyrå Anonymkode: 577eb...007 Ha litt stolthet og vask ALT nøye! Anonymkode: 9007c...ef4 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #17 Skrevet 6. juni Husk også å tømme vannlåsen i alle vaskene! Det siste stedet jeg leide var det plutselig fullstendig stopp i vasken på badet bare et par uker etter at jeg hadde flyttet inn. Vannlåsen var stappa full av både hår, q-tips og gørr🤮 tviler på at den leietakeren noen sinne tømte vannlåsen… Anonymkode: b805a...2f4 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #18 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er dumt å svare så spydig når sannheten er at jeg har flyttet inn i mange leiligheter hvor forrige har vasket slurvete. Jeg har også flyttet fra leiligheter hvor vi har prøvd oss på en spansk en og "glemt" å vaske enkelte steder og huseier merket det aldri 😄 Er derfor jeg spørr nå da jeg denne gangen er alene. Komfyr og dusj bør prioriteres altså, og kjøleskapet. Resten vasker jeg lett over. Takk. Ts Anonymkode: 577eb...007 For en flau mentalitet å ha... Og du sier det som om du er stolt? Og nek, du skal jo ikke vaske lett over noe som helst. Du skal vaske ned, flyttevask. Det betye skrubbe hver centimeter av boligen. Ikke vær egoistisk og/eller lat. Anonymkode: dc7a7...d89 4 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #19 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Husk også å tømme vannlåsen i alle vaskene! Det siste stedet jeg leide var det plutselig fullstendig stopp i vasken på badet bare et par uker etter at jeg hadde flyttet inn. Vannlåsen var stappa full av både hår, q-tips og gørr🤮 tviler på at den leietakeren noen sinne tømte vannlåsen… Anonymkode: b805a...2f4 Hvor i systemet sitter vannlås? Ts Anonymkode: 577eb...007
AnonymBruker Skrevet 6. juni #20 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For en flau mentalitet å ha... Og du sier det som om du er stolt? Og nek, du skal jo ikke vaske lett over noe som helst. Du skal vaske ned, flyttevask. Det betye skrubbe hver centimeter av boligen. Ikke vær egoistisk og/eller lat. Anonymkode: dc7a7...d89 Du?? Jeg sier det overhode ikke som jeg er stolt. Jeg spørr fordi jeg er vant til å komme til nedskitat leiligheter og huseiere som omtrent ikke bryr seg om du har vasket når du flytter ut. Nå har jeg leid hos ei som er litt nøye og det er derfor jeg spørr her. Egoistisk er jeg overhode ikke så snurp igjen Anonymkode: 577eb...007
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå