Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vi bor på en gård. Vi ønsket et kull før vi steriliserte. Er det virkelig så ille?

Anonymkode: 06a7d...f3a

Ja det er virkelig så ille

Anonymkode: 97b72...a23

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er du oppvokst på gård eller har dere kjøpt en gård?

Jeg er vokst opp på gård og når jeg var liten på 70/ 80-tallet var det ikke vanlig at man kastrerte kattene sine, så drektige katter var overalt og fikk ungene sine på låven, i siloen, bak stabburet og inni en kjellermur.

Nå lever vi i en litt annen tidsålder der det er overflod av uønskede kattunger, og selv om jeg skjønner hvor koselig det er med nyfødte kattunger, så er jo kattunger på rundt 10-12 uker søte også, og de får man gratis på Finn.

Jeg skal ikke vifte med pekefingeren slik som mange andre har gjort her inne, men håper dere kastrerer moren med en gang ungene har sluttet med morsmelk.

Hvis dere har tenkt å slippe henne ut, må dere gi henne p-piller, men hør med dyrlegen om det er skadelig for melken at moren får p-piller.

Anonymkode: a1155...db3

Nei man skal ikke gi katter p-piller. Katter pluss p-piller er lik garantert kreft.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kastrering er enda bedre, så slipper de alt av hormonell ubalanse 

Anonymkode: ab37c...dd1

Jeg tviler på at TS er klar over at jeg også heter kastrering når det kommer til hunnkatter

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså p piller i påvente av kastrering

Anonymkode: a1155...db3

I påvente av kastrering holder man katten innendørs

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg tviler på at TS er klar over at jeg også heter kastrering når det kommer til hunnkatter

Det gjelder ikke bare ts dessverre

AnonymBruker
Skrevet

Og kattungene da? De må kastreres også om dere skal beholde de ellers har dere innavl gående. Jeg regner med målet er å beholde, ellers var det jo bortkastet å få kattemor å gjennomgå dette. Har dere økonomi å ta vare på alle kattene? Gårdskatter er flott, men de krever akkurat like mye tilsyn, stell osv som hvilken som helst huskatt. 

Anonymkode: 80d88...63e

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2026 den 9.13):

Det gjelder ikke bare ts dessverre

Jeg vet.😕

Skrevet

Uansvarlig dyreeier! Håper for guds skyld du kastrerer katten din etterpå FØR du slipper henne ut igjen. Er nettopp selv blitt fosterhjem for en kattemor og to små. Det er så mange tragiske katteskjebner der ute. Vi trenger ikke flere kattunger!!!

Anonymkode: 1f723...677

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Uansvarlig dyreeier! Håper for guds skyld du kastrerer katten din etterpå FØR du slipper henne ut igjen. Er nettopp selv blitt fosterhjem for en kattemor og to små. Det er så mange tragiske katteskjebner der ute. Vi trenger ikke flere kattunger!!!

Anonymkode: 1f723...677

Jeg er forvert for en mor med fire unger. Har minst 1 mor med unger årlig. I min dyrebeskyttelse vet jeg om 5 drektige katter og 2 med nyfødte kattunger. Det er tragisk. Problemet blir bare større og større.

Anonymkode: 52520...882

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...