Pilga Skrevet 4. juni #1 Skrevet 4. juni Hei! 1. Hva er din erfaring med Xonvea? Ser at de andre trådene er 1år< gamle🥺 2. Når ga kvalmen din seg såpass at du kunne trappe ned til under 2 tbl og kjøre bil? Jeg er i første trimester 💗 Begynte på Xonvea i uke 6, og er nå i uke 10. Jeg hadde god effekt på tablettene i starten, spesielt ved opptrapping! Nå sitter jeg på maxdose (4tbl) og kaster opp like vell. Dog ikke mer enn at jeg får beholdt 3 måltider i døgnet, selv om jeg må spise noen måltider "om igjen". Middag er verst! Og den beste tiden på døgnet er morgenen. Da prøver jeg å ligge til minst kl.12 før jeg reiser meg. For da begynner kvalme-hel=%$ igjen. Uten xonvea sleit jeg med kvalme på spesielt natterstid! Det slipper jeg i like stor grad nå. Vil ikke tenke tanken på hvordan ting hadde vært uten xonvea. Da hadde jeg garantert vært en av de som ikke beholdt noe, da jeg også kaster opp med maxdose av medisinen 😵💫 Ene siden av det også er de bivirkningene jeg får på Xonvea. Susete i hodet og veldig sliten. Husker dårlig avtaler! så jeg forstår hvorfor man får kjøreforbud på disse tablettene. Opplever også at små anstrengelser gjør meg mer kvalm! som sikkert er en kombinasjon av alt. Uansett så veier virkningen av xonvea opp for bivirkingene ❤️ Håper på å høre andres erfaringer som står oppe i det nå!<3 evt andre tips og triks.
AnonymBruker Skrevet 4. juni #2 Skrevet 4. juni Jeg følte meg også veldig trett av de, spesielt i starten. Det kom seg etter hvert, jeg kjørte bil så og si hele svangerskapet. bare ikke den første uken da jeg også var susete. Anonymkode: 72a28...471
AnonymBruker Skrevet 4. juni #3 Skrevet 4. juni Ble veldig trøtt, men klarte å holde kvalmen I sjakk. Husker jeg forsøkte å trappe ned i uke 10 og 12, men gikk ikke å trappe ned mot å slutte før i uke 14 om jeg husker riktig. Anonymkode: e24cd...b96
anonymLala Skrevet 6. juni #4 Skrevet 6. juni Jeg ble enda værre…helt zombie, kastet opp mer og nærmest suicidal.
AnonymBruker Skrevet 7. juni #5 Skrevet 7. juni Er i uke 17 nå. Gikk på max dose frem til forje uke. Da trappet jeg ned de på dagtid. Tar fortsatt 2 tabletter på kvelden. Er mye uvel men unngår som oftest å kaste opp. Igår glemte jeg for første gang å ta de, så dagen i dag har vært et mareritt med kvalme og oppkast. Har føltes som jeg har omgangsyke. Blir også veldig trøtt av de og har behov for 15 timer søvn om dagen. Håper det blir bedre for oss snart 🤞 Anonymkode: ad3e7...dc0
RaraA Skrevet 7. juni #6 Skrevet 7. juni Startet på xonvea i uke 6. Tenkte egentlig xonvea hadde dårlig effekt på meg, for til tross full dose var jeg kvalm og kastet opp flere ganger for dag. Glemte å ta medisinene én kveld og ble helt sengeliggende og spydde bare noe kom borti munnen. Fortsatte derfor med xonvea til tross at jeg kastet opp. Hadde mye bivirkninger i form av skjelving og angst. Nå er jeg i uke 26, og bruker fortsatt 2 tabletter, spyr fremdeles, men føler det er overlevbart. Jeg har egentlig kjørt bil hele veien, som vil si: i første trimester var jeg så dårlig med kvalme og spydde i bilen at da begrensa bilkjøring seg selv. De gode dagene mine kjørte jeg likevel korte distanser så lenge jeg vurderte meg selv som kjørbar. Lange distanser var utelukket både pga kvalme og svangerskapstrøtthet.
sommerfugl154 Skrevet torsdag kl. 21:10 #7 Skrevet torsdag kl. 21:10 Ble ikke trøtt, selv på full dose. Tok det verste av kvalmen, selv om jeg likevel var ganske kvalm på kvelden og pga lukter osv. men kastet ikke opp. Måtte gjøre «alt riktig» for å ikke spy. Hyppige, små måltider, legge meg tidlig, ikke bli for sliten osv.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:16 #8 Skrevet torsdag kl. 21:16 De tok det verste frem til uke 20, etter uke 20 tok den 90% av kvalmen. Så da kunne jeg jobbe igjen. Jeg hadde maxdose helt til uke 35, da trappet jeg ned. Klarte ikke kjøre bil da for jeg hadde bekkenproblemer. Anonymkode: a5cc0...596
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå