AnonymBruker Skrevet 3. juni #1 Skrevet 3. juni Er så lei. Har nå i mange dager hatt ekstraslag hele tiden (vært hos lege altså - ufarlige sves) Fikk betablokker, men ikke hjulpet. Noen som har opplevd lignende og har noen tips? Vil bare det skal gå over. Har ikke vondt, besvimt eller noe, men blir litt små svimmel. Anonymkode: abe01...2c0
AnonymBruker Skrevet 3. juni #2 Skrevet 3. juni Jeg sleit med akkurat det samme i mange måneder. År hos legen og tok ekg. Var ufarlig sa han og skrev ut resept på betablokker. Jeg nekta å ta de da jeg var veldig lav hvilepuls i tillegg. Begynte å trene intervaller og da ga det seg stort sett. En sjelden gang jeg kjenner noe til disse ekstraslagene nå👍 Anonymkode: 8c971...ca6
AnonymBruker Skrevet 3. juni #3 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg sleit med akkurat det samme i mange måneder. År hos legen og tok ekg. Var ufarlig sa han og skrev ut resept på betablokker. Jeg nekta å ta de da jeg var veldig lav hvilepuls i tillegg. Begynte å trene intervaller og da ga det seg stort sett. En sjelden gang jeg kjenner noe til disse ekstraslagene nå👍 Anonymkode: 8c971...ca6 *var hos legen Anonymkode: 8c971...ca6
Enmanelskeråhate Skrevet 3. juni #4 Skrevet 3. juni Tambocor funker mot det, ikke betablokker i nevneverdig grad, men spørs om man ikke må til spesialist for å få det, usikker på det
AnonymBruker Skrevet 4. juni #5 Skrevet 4. juni Jeg hadde samme i 20, tidlig 30 årene, gikk på betablokker i noen år. Om de hjalp - tja, kanskje var litt mindre ekstraslag. Anonymkode: 89673...7ca
AnonymBruker Skrevet 4. juni #6 Skrevet 4. juni Bare overse, det er ikke farlig. Anonymkode: a1404...80b
Millinea Skrevet 4. juni #7 Skrevet 4. juni Hadde det samme i mange år (15+), ble helt gal av det. Var på utallige utredninger + tester. Men alt av ekstraslag og rare hjertesmerter osv forsvant etter en hestekur med jerntabletter hvor jeg fikk ferritin over 50. Om det faktisk har en sammenheng vet jeg ikke, men har ikke merket noe på litt over et år nå.
AnonymBruker Skrevet 4. juni #8 Skrevet 4. juni Jeg har vært mye plaget med ekstraslag i perioder, i flere år. Jeg fikk plutselig en periode for en måneds tid siden der jeg plutselig fikk masse ekstraslag hver dag. Det var så mange og hyppige at det i perioder var helt hopp og sprett med bare noen få normale hjerteslag innimellom. I tillegg hadde jeg en sterk stressfølelse i kroppen uten å egentlig være stresset. Jeg kontaktet lege og fikk sjekket stoffskiftet (har hatt høyt stoffskifte som gir hjertebank), men stoffskiftet var normalt så legen ba meg om å eventuelt bestille ny time dersom stressfølelsen vedvarte. Ekstraslagene har tidligere blitt utredet uten at de fant noe galt, så det tar legen min med ganske stor ro. Jeg begynte å ta magnesiumglysinat hver kveld, og i løpet av noen dager merket jeg bedring. Har fremdeles ekstraslag hver dag, men nå er det tilbake til noen få spredt ut over dagen. Anonymkode: 2b676...5fb
AnonymBruker Skrevet 4. juni #9 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Bare overse, det er ikke farlig. Anonymkode: a1404...80b Hvis man blir plaget med mange, er det lurt å snakke med legen. Det kan være ulike grunner til hyppige ekstraslag, og enkelte ting kan man jo gjøre noe med. Og så er ekstraslag også såpass ubehagelige at man kan komme inn i en ond sirkel der man er redd for å få dem, og så får man flere fordi man er redd/nervøs. Ekstraslag kan utløses av angst og nervøsitet. Får man friskmelding hos lege, kan det ha en positiv innvirkning på psyken, som igjen kan bidra til færre ekstraslag. Anonymkode: 2b676...5fb 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #10 Skrevet 4. juni Prøv å finne ut om det er noe hjertehistorikk i familien før du går til legen. Anonymkode: af04b...0fa
AnonymBruker Skrevet 4. juni #11 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er så lei. Har nå i mange dager hatt ekstraslag hele tiden (vært hos lege altså - ufarlige sves) Fikk betablokker, men ikke hjulpet. Noen som har opplevd lignende og har noen tips? Vil bare det skal gå over. Har ikke vondt, besvimt eller noe, men blir litt små svimmel. Anonymkode: abe01...2c0 Bytt betablokker. Anonymkode: af04b...0fa
AnonymBruker Skrevet 4. juni #12 Skrevet 4. juni Uten betablokker har jeg det hele tiden, prøv å be legen om medisinen bisoprolol, virket som bare det 😊 Anonymkode: 8d4a3...00d
AnonymBruker Skrevet 4. juni #13 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvis man blir plaget med mange, er det lurt å snakke med legen. Det kan være ulike grunner til hyppige ekstraslag, og enkelte ting kan man jo gjøre noe med. Og så er ekstraslag også såpass ubehagelige at man kan komme inn i en ond sirkel der man er redd for å få dem, og så får man flere fordi man er redd/nervøs. Ekstraslag kan utløses av angst og nervøsitet. Får man friskmelding hos lege, kan det ha en positiv innvirkning på psyken, som igjen kan bidra til færre ekstraslag. Anonymkode: 2b676...5fb Men de er utredet, og legen sier det ikke er ffarlig. Da kan man overse de. Det er ikke farlig. Bare å overse. Anonymkode: a1404...80b
AnonymBruker Skrevet 4. juni #14 Skrevet 4. juni Jeg hadde det sånn i over et år. De ble borte da jeg fikk behandlet en alvorlig D-vitaminmangel. Ta blodprøver hvis du ikke har gjort det. Helt grusomt å ha det sånn. Anonymkode: 0d864...54e
AnonymBruker Skrevet 4. juni #15 Skrevet 4. juni Tips er å slutte med stimulerende stoffer, hvis du bruker det. Kaffe, te, cola, energidrikk, røyk/snus. Det funker kjempebra. Ble helt kvitt ekstraslag. Anonymkode: d3440...bd0
AnonymBruker Skrevet 4. juni #16 Skrevet 4. juni Hatt dette i 20+ år, var urolig i starten og var hos legen mange ganger. Nå er det bare en del av livet mitt. Anonymkode: 7c3b1...424
AnonymBruker Skrevet 4. juni #17 Skrevet 4. juni Ts her! Fikk svar på blodprøver og hadde veldig lavt s-jern og transferritinmetning. Mulig det har noe med saken å gjøre? Venter på svar fra lege om hva slags piller jeg skal ta til det. Håper det er en lett løsning. Takk for alle svar! Er vanskelig å ignorere når det er hele tiden og føler at brystet hopper.. Anonymkode: abe01...2c0
AnonymBruker Skrevet 4. juni #19 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er du i overgangsalderen? Anonymkode: 144bd...03b Nei, eller tvilsomt. Er 30år. Anonymkode: abe01...2c0
AnonymBruker Skrevet 4. juni #20 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ts her! Fikk svar på blodprøver og hadde veldig lavt s-jern og transferritinmetning. Mulig det har noe med saken å gjøre? Venter på svar fra lege om hva slags piller jeg skal ta til det. Håper det er en lett løsning. Takk for alle svar! Er vanskelig å ignorere når det er hele tiden og føler at brystet hopper.. Anonymkode: abe01...2c0 Jepp, lavt jern kan være svaret. Da får du nok straks løsningen av legen din, høres det ut som. Anonymkode: d3440...bd0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå