Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i et tungt fysisk yrke og i går på siste halvdel av jobben låste ryggen seg fullstendig. Har tatt smertestillende men ryggen er ennå vond. Skal på jobb å prøve siden å sitte stille er det værste med sånne smerter. Bør jeg gi sjefen en liten indikasjon på at hvis ting ikke blir bedre så blir jeg hjemme og går til Fysio? Eller bare vente å se om det ordner seg? 

Anonymkode: 6718d...e06

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville dratt på jobben uansett jeg. Heller dratt hjem igjen pga du ikke klarte å holde ut. Han så kanskje hvordan du var i går? 

Anonymkode: 5aca9...f8f

AnonymBruker
Skrevet

Man skal være i bevegelse, ikke løfte tungt.

Må du løfte på jobb dearxdu ikke. Da går du korte turer.

Anonymkode: 5c5cb...371

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jobber i et tungt fysisk yrke og i går på siste halvdel av jobben låste ryggen seg fullstendig. Har tatt smertestillende men ryggen er ennå vond. Skal på jobb å prøve siden å sitte stille er det værste med sånne smerter. Bør jeg gi sjefen en liten indikasjon på at hvis ting ikke blir bedre så blir jeg hjemme og går til Fysio? Eller bare vente å se om det ordner seg? 

Anonymkode: 6718d...e06

Jeg hadde kommunisert dette til leder, og at jeg trengte litt tilrettelegging noen dager. 

Anonymkode: fe12e...f07

Skrevet

Si fra hva som skjedde, og at du forsøker jobb men det kan hende du må kaste inn håndkleet og dra hjem og oppsøke behandling. 

AnonymBruker
Skrevet

Si fra, gå til lege og få dokumentert i tilfelle du trenger det senere, yrkesskade. Du kan sikkert jobbe, men med tilrettelegging, rett belastning. Og evt voltaren eller annen type smertelindring. 

Anonymkode: 9b8a8...97e

  • Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du går til kiropraktor å får opp låsningen. Unngår de tyngste løftene og forebygger med tur i ulendt terreng. 

Anonymkode: 22764...698

  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville vært åpen med sjefen. De fleste sjefer bryr seg om sine ansatte og vil gjerne vite om slike ting, også fordi det kan påvirke arbeidet ditt, arbeidsplassen og eventuell sikkerhet på arbeidsplassen når en ansatt er redusert.

Kanskje du kan få noe tilrettelegging i en periode mens du er i behandling?

Anonymkode: 83d15...bee

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med sjefen om tilrettelegging. Det hjelper ikke å være hjemme men gå til kiropraktor å få behandling, hold deg i aktivitet. 

Anonymkode: c933f...24e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ville vært åpen med sjefen. De fleste sjefer bryr seg om sine ansatte og vil gjerne vite om slike ting, også fordi det kan påvirke arbeidet ditt, arbeidsplassen og eventuell sikkerhet på arbeidsplassen når en ansatt er redusert.

Kanskje du kan få noe tilrettelegging i en periode mens du er i behandling?

Anonymkode: 83d15...bee

Som regel bedre å dokumentere dette hos lege først, og så ta det opp med leder hvis det forverrer seg. Kan fort straffe seg å fremstå som redusert ovenfor arbeidsplassen i neste omgang. 

Anonymkode: 32691...7ee

  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Du går til kiropraktor å får opp låsningen. Unngår de tyngste løftene og forebygger med tur i ulendt terreng. 

Anonymkode: 22764...698

Dette. Helst en som kan knekke skikkelig. Spør om vennene dine lokalt kan anbefale noen. 

Anonymkode: a77af...98e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.6.2026 den 10.24):

Som regel bedre å dokumentere dette hos lege først, og så ta det opp med leder hvis det forverrer seg. Kan fort straffe seg å fremstå som redusert ovenfor arbeidsplassen i neste omgang. 

Anonymkode: 32691...7ee

Dette. 

Anonymkode: c3370...f07

Skrevet

Jeg hadde tatt en dialog med arbeidsgiver. Er dessverre ikke selv så god på å gå til lege. Gå mest mulig i terreng. Og finn deg en plass der du kan henge etter armene og strekke ryggen. Ribbevegg, takbjelke, i en lagerreol? Hjelper gull for min rygg.

Og så er det «bare» å skjerpe seg for fremtida. Ta vare på helsa di.

Anonymkode: beba7...dfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...