Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg ville publisert 8:15 pace, da må det nesten være for å vise hvor dårlig stilt det er, som et bunnivå, og så oppdatere på fremgangen.

Har selv lagt inn 8:15 som et gåtempo på Garmin-klokka. Hvis man løper i det tempoet, så har man kanskje løpt lite av strekningen og gått ganske sakte resten av strekningen 🤔

Screenshot_20260603-001301.Phoenix.jpg

Anonymkode: 35e08...427

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva vil du med innlegget? 

Anonymkode: 1b155...de9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle har et gåtempo som er på 8-9 km/t.

Jeg synes det er supert at noen faktisk kan legge ut reelle løpetempo også for de av oss som ikke har løpt hele livet. 

Å kun legge ut løpetempo på under 6km/t vil jo skremme mange, samt gjøre dem usikre på deres egen løpsopplevelse, noe som kan føre til at de løper mindre eller slutter, i stedet for å fortsette

Hilsen gamla på 50+ som begynte å løpe i fjor. 

Anonymkode: 9393a...077

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Vi har alle ulike forutsetninger og tempo under 6 er ikke for alle. Jeg løper/jogger med astma og en dysfunksjonell hjerteklaff og vet at jeg aldri kommer meg særlig under 6:30 Max. Men who cares? Jeg trives og jeg har venninner som løper under 6 min og andre venninner Godt over 7 min. Det er rom for alle. Sletta strava når det føltes mer som en skryte app 😅 løping skal være gøy og da.

Endret av MiominMio
  • Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ser pulsen på personen du prøver latterliggjøre, så ser du at den er ganske høy. Det er mulig personen har løpt sin første 5k noen sinne. Det er mulig personen har løpt sin første 5k etter lang tids sykdom. Det kan være første økten med eller uten medisiner. 

Jeg publiserer alle øktene, både de som er gode og de som er dårlige for meg. Jeg hadde rundt 8 i pace og høy puls da jeg startet løpe. Jeg turte publisere de øktene også. Jeg var stolt over å ha kommet meg i gang med løping, jeg var stolt de gangene jeg kom meg over 5k i starten. Og jeg heier på alle som løper, uansett resultat. 

Så dropp den latterliggjøringen. Løping er for alle, uansett pace. Slik latterliggjøring av andres økter ødelegger faktisk løpegleden for mange, og du går frem som ett dårlig eksempel. Prøv heller å fremsnakke de du mener ikke er like gode som deg, prøv løfte opp andre fremfor å tråkke på de. Jeg tror faktisk at du vil føle deg bedre om du heller heier på andre som ikke har like gode løperesultater. Prøv det.

Anonymkode: 305d0...e61

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

8,15 er ikke et vanlig gåtempo. 10 er ganske kjapp gange og 12-15 er mer normal. I terreng 15-20, alt etter stigning og stikvalitet. 
Å begynne med 8,15 på jogg/gå er helt fint det😊

Anonymkode: 8899b...608

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Føler du deg bra ved å rakke ned på andre? 

Anonymkode: 35129...82a

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er pga sånne som deg at jeg ikke tør å bruke stava, selvom jeg egentlig har lyst. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Enot10 skrev (50 minutter siden):

Det er pga sånne som deg at jeg ikke tør å bruke stava, selvom jeg egentlig har lyst. 

Bruk strava! Vi er mange som heier på hverandre og elsker å se progresjon. Og det er mye gøyere å følge de som drar på løpetur når det er flere uker siden sist eller som løper tross sykdom, enn det er å se de som løper 8km på 40 minutter hver uke. De legger ikke ut alle øktene sine engang. 

Anonymkode: 6cbf7...d7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette var skikkelig lavmål, TS.

Anonymkode: 7aa48...b25

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mistenker at den som har skrevet hovedinnlegget ALDRI har løpt på tid, for 8:15 er overhode ikke en vanlig gåfart. Det tilsvarer litt over 41 minutter på 5 km, og dersom løypa ikke er flat er det et greit løpetempo.

Jeg klarer å springe 5 km flatt på 24 minutter. Men når det er feks på sti, litt kupert osv, så kan det glatt gå 35 minutter uten at det er noen dårlig tid. For vanlig trente er 30 minutter på 5 km en god tid. Og da er det som regel 5 km flatt. Er du i terreng er det fort 40-45 minutter,

Anonymkode: 555e1...90e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For å svare i akkurat sann gate som TS, så må jo ts se veldig rar ut når hen går, men et sånt gåtempo.. 

Anonymkode: 2e2ab...42d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

:skratte:TS, så smålig du er. 8:15 er ikke et gå-tempo for det store flertall. Men fint for deg om du føler deg bedre av å skrive så dumme innlegg! 

Enot10 skrev (3 timer siden):

Kjør på, bruk Strava!

La nå ikke slike kronidioter bestemme hva du skal gjøre og ikke. Å jogge i 8:15 -tempo slår de på sofaen ned i støvlene, og selv vi som ikke er supermosjonister får faktisk lov til å logge øktene våre og spore fremgangen. Bare å drite i så dumme mennesker :bond:

Anonymkode: a6b6b...852

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg vet ikke om jeg ville publisert 8:15 pace, da må det nesten være for å vise hvor dårlig stilt det er, som et bunnivå, og så oppdatere på fremgangen.

Har selv lagt inn 8:15 som et gåtempo på Garmin-klokka. Hvis man løper i det tempoet, så har man kanskje løpt lite av strekningen og gått ganske sakte resten av strekningen 🤔

Screenshot_20260603-001301.Phoenix.jpg

Har du greie på løping i hele tatt du? Jeg pleier ikke svare folk  "stygt", men når du legger ut slikt så kjenner jeg at jeg blir irritert. Irritert fordi det er haugevis av årsaker til at personen løper i det tempoet. Flere årsaker er allerede skrevet over her. En ting til som ikke er nevnt, er at personen faktisk KAN ha en skikkelig fin lavpulsøkt i lav sone og derav lav fart med hensikt. Vedkommende kan ha høy makspuls, og da er ikke en puls på 168 nødvendigvis så høyt. Om makspulsen f.eks er 230 så er jo dette innenfor 73%, noe som er godt i lavpulstrening. Dette vet vi ingenting om ut fra bare et bilde med noen tall. Dette synes jeg rett og slett var lavmål av deg å poste. 

Endret av Ms. Steele
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

For å svare i akkurat sann gate som TS, så må jo ts se veldig rar ut når hen går, men et sånt gåtempo.. 

Ja enig. Jeg har en dame i nabolaget som går SYKT fort, men det ser ikke videre behagelig ut.
Jeg går i 9:15-9:30 tempo og der klarer ikke min maraton mann å holde følge, men når vi løper sammen så blir mitt jogge tempo på max 6:30 alt for tregt for ham igjen.  Vi er ulike og håper at det sluttes med at man skal ha den syke fokusen på tid - det er så ødeleggende og tar gleden bort fra svært mange. 

TS! Tenker du skal finne deg andre hobbyer enn trolling på nett også jeg.  Det er uansett lavmål selv om du bare vil ha en reaksjon. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Dumskapen lenge leve. Jeg har ikke skrevet noe om at dette er gåtempoet mitt til og fra butikken, det er gåtempoet mitt i treningssammenheng.

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Mistenker at den som har skrevet hovedinnlegget ALDRI har løpt på tid, for 8:15 er overhode ikke en vanlig gåfart. Det tilsvarer litt over 41 minutter på 5 km, og dersom løypa ikke er flat er det et greit løpetempo.

Jeg klarer å springe 5 km flatt på 24 minutter. Men når det er feks på sti, litt kupert osv, så kan det glatt gå 35 minutter uten at det er noen dårlig tid. For vanlig trente er 30 minutter på 5 km en god tid. Og da er det som regel 5 km flatt. Er du i terreng er det fort 40-45 minutter,

Anonymkode: 555e1...90e

8:15 er nok ikke så raskt gåtempo når man trener. Veldig dumt å formulere seg slik når du ikke har peiling.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dumskapen lenge leve. Jeg har ikke skrevet noe om at dette er gåtempoet mitt til og fra butikken, det er gåtempoet mitt i treningssammenheng.

8:15 er nok ikke så raskt gåtempo når man trener. Veldig dumt å formulere seg slik når du ikke har peiling.

Sitat

Utrolig komisk at du velger å gå i forsvar/angrep her, etter det startinnlegget. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Utrolig komisk at du velger å gå i forsvar/angrep her, etter det startinnlegget. 

Egentlig ikke. Folk svarer i hytt og pine uten å vite noe om tempo.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg klarer å løpe i rundt 9,5/10 kilometer i timen per nå.  Mannen min, som løper 3 kilometer på under 10 minutter, løper av og til sammen med meg.  Jeg har sagt at han gjerne kan gå ved siden av meg.  Han svarer at han er i stand til å gå i den farten, men det er ubehagelig og nettopp ser rart ut.  (Vi har nokså korte bein, begge to).  Til sammenlikning må jeg holde meg fast i tredemølla hvis gangfarten er 8 km/t.

Anonymkode: 1e9fc...18f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...