Fighter83 Skrevet 3. juni #21 Skrevet 3. juni (endret) AnonymBruker skrev (På 2.6.2026 den 19.36): Hei. Har ei 10 år gammel jente som har fått litt pupper, de er v formet og ses gjennom klær. Til nå har hun brukt vanlig singlet men nå er det veldig tydelig og hun vil skjule de. Hva slags singlet kan hun bruke? Hun trenger ikke bh ennå føler jeg siden hun er 10 år. Har noen tips til meg? Anonymkode: 9fa18...f51 Tenker at hva du føler er totalt irrelevant! Om hun ønsker å skjule de så får du hjelpe henne med å få seg en topp under singletten. Finnes mange fine topper å få kjøpt. Tar tid å vende seg til å få pupper. Slikt er vanskelig for noen 💓 Endret 3. juni av Fighter83
AnonymBruker Skrevet 3. juni #22 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tror neppe skolen gjør noe, læreren er vist ikke med de i garderoben. Ei av jentene hadde bedt alle komme bort å se bh henne og ledd. Så etter ønsker hun ikke gå bruke bh. Har forklart at vi er jenter/kvinner og vi får pupper i ulike aldere og da må man bruke bh, men hu ønsker ikke å starte ennå. Anonymkode: 9fa18...f51 Dette er ikke greit og lærer bør bli gjort oppmerksom på det. Min venninne opplevde det samme som 11-12 åring. Da var hun den første i klassen som hadde begynt å bruke bh, og de stygge og ondskapsfulle av jentene i klassen fikk selvsagt med seg dette. Husker hun gråt etter gymtimene. Alle lærere vet at dette er et sårt tema, jeg ville absolutt tatt det opp og navngitt hvilken jente det var snakk om. Anonymkode: 4f744...798 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni #23 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tror neppe skolen gjør noe, læreren er vist ikke med de i garderoben. Ei av jentene hadde bedt alle komme bort å se bh henne og ledd. Så etter ønsker hun ikke gå bruke bh. Har forklart at vi er jenter/kvinner og vi får pupper i ulike aldere og da må man bruke bh, men hu ønsker ikke å starte ennå. Anonymkode: 9fa18...f51 Trodde bh ens funkjsjon var å holde brystene på plass slik at de ikke hopper og spretter vilt og uhemma jeg ? Anonymkode: fa922...986
AnonymBruker Skrevet 3. juni #24 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (På 2.6.2026 den 19.36): Hun trenger ikke bh ennå føler jeg siden hun er 10 år. Anonymkode: 9fa18...f51 Hvorfor ikke? Anonymkode: ea13e...199
AnonymBruker Skrevet 3. juni #25 Skrevet 3. juni Finnes topper med innebygde ‘cups’. Er jo veldig sært at jentene ler av henne for å bruke bh eller sånne junior BH-er når de er 10 år. Er mer vanlig å begynne å få litt pupper rundt den tiden enn ikke, så hva gjør de andre jentene? Er liksom såpass merkelig oppførsel at jeg kanskje ville snakket med læreren, har de ikke hatt ‘jenteprat/jenteundervisning’ enda? Anonymkode: b0946...394
AnonymBruker Skrevet 3. juni #26 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Finnes topper med innebygde ‘cups’. Er jo veldig sært at jentene ler av henne for å bruke bh eller sånne junior BH-er når de er 10 år. Er mer vanlig å begynne å få litt pupper rundt den tiden enn ikke, så hva gjør de andre jentene? Er liksom såpass merkelig oppførsel at jeg kanskje ville snakket med læreren, har de ikke hatt ‘jenteprat/jenteundervisning’ enda? Anonymkode: b0946...394 Det har alltid vært vanskelig å være den første og siste som får synlige tegn på pubertet. Jenter på 10 år er barn og forstår ikke alltid at deres oppførsel kan være sårende. Og dette gjelder ikke bare jenter. Gutta som begynte å få bart i 7.klasse ble også latterliggjort for det. Det samme ble de som hang etter og kom aller sist i puberteten. Anonymkode: 4f744...798
AnonymBruker Skrevet 4. juni #27 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (16 timer siden): Tror neppe skolen gjør noe, læreren er vist ikke med de i garderoben. Ei av jentene hadde bedt alle komme bort å se bh henne og ledd. Så etter ønsker hun ikke gå bruke bh. Har forklart at vi er jenter/kvinner og vi får pupper i ulike aldere og da må man bruke bh, men hu ønsker ikke å starte ennå. Anonymkode: 9fa18...f51 Det er irrelevant hvorvidt lærer er med i garderoben eller ikke! Det har skjedd likefullt, med eller uten voksen til stede. Ta det opp med skolen! Be dem ta gode samtaler rundt dette, sammen med barna. Stå opp for dattera di, ta grep. Kontakt skolen og krev handling. Anonymkode: 09760...f76
AnonymBruker Skrevet 4. juni #28 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er irrelevant hvorvidt lærer er med i garderoben eller ikke! Det har skjedd likefullt, med eller uten voksen til stede. Ta det opp med skolen! Be dem ta gode samtaler rundt dette, sammen med barna. Stå opp for dattera di, ta grep. Kontakt skolen og krev handling. Anonymkode: 09760...f76 Har på et tidligere tidspunkt tatt opp noe viktig med skolen angående utestenging, skjedde jo ingenting. Vi måtte ta kontakt med foreldrene til barnet og løse det mellom oss selv. Jeg har også bedt læren snakke med en gutt som kaller min datter tjukk, men hun sa det er normalt i denne alderen at barn kaller hverandre ting, det er mye følelser ute i luften? Anonymkode: 9fa18...f51
AnonymBruker Skrevet 4. juni #29 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): Nei, er det på barneavdelingen? Anonymkode: 9fa18...f51 Regner med at det er på voksen avdelingen, man får tak i singlet med innebygd topp. Men det er jo bare å kjøpe minste størrelse. Min datter var rundt den alderen, da hun startet å kjøpe overdeler i voksen avdelingen, da i minste størrelse. Anonymkode: 17b21...2e2
AnonymBruker Skrevet 4. juni #30 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har på et tidligere tidspunkt tatt opp noe viktig med skolen angående utestenging, skjedde jo ingenting. Vi måtte ta kontakt med foreldrene til barnet og løse det mellom oss selv. Jeg har også bedt læren snakke med en gutt som kaller min datter tjukk, men hun sa det er normalt i denne alderen at barn kaller hverandre ting, det er mye følelser ute i luften? Anonymkode: 9fa18...f51 Her finnes det rettigheter. Lovverket krever at skolen handler ved mobbesaker. Stå opp for dattera di, hun er ikke stor nok til å ordne dette på egenhånd. Her har du nyttig lesning. https://skoleplass.no/artikler/skolemiljo-paragraf-9a Anonymkode: 09760...f76 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni #31 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (På 3.6.2026 den 8.55): Hun får lov av meg, men hun prøvde noen og de virker så store. De uten innlegg prøvde hun en periode men jentene lo av henne i garderoben. Anonymkode: 9fa18...f51 Trodde de fleste jenter i den alderen brukte bh nå for tiden, selv om de er helt flate. Anonymkode: fa922...986
AnonymBruker Skrevet 5. juni #32 Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (På 2.6.2026 den 19.36): Hei. Har ei 10 år gammel jente som har fått litt pupper, de er v formet og ses gjennom klær. Til nå har hun brukt vanlig singlet men nå er det veldig tydelig og hun vil skjule de. Hva slags singlet kan hun bruke? Hun trenger ikke bh ennå føler jeg siden hun er 10 år. Har noen tips til meg? Anonymkode: 9fa18...f51 Kjøp vattert topp til henne eller en bh i bomull uten spiler. Seriøst , noen utvikler seg tidlig og jeg gjorde det selv. Var veldig leit å gå uten noe... Anonymkode: 21f6f...d03
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå