AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Vår 12-åring har av en eller annen grunn blitt besatt av kaffe. Vi har latt ham smake vanlig svart kaffe i den tro at han ikke kom til å like det, men det gjorde han altså. Jeg lager meg av og til iskaffe, og det vil han iallfall ha 🙈 For meg er det helt fjernt at et barn skal drikke kaffe, men så hører jeg andre voksne si at de gjerne begynte i 12-13 års alderen. Ser på nett at kaffe (selvfølgelig) frarådes til barn, men finner ikke noe spesifikt på koffeinfri kaffe. Det står bare at man på passe på at barnet ikke får i seg for mye sukker pga kaffen og at kaffen ikke fortrenger annen mat/drikke. Det blir nok ikke et problem her, og ettersom han er en gutt som nesten aldri ber om noe føles det litt rart å skulle tviholde på et nei av prinsipp, uten å ha gode argumenter mot. Hva tenker dere om barn og koffeinfri kaffe? Anonymkode: f8c90...383
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden De drikker kaffe i mange land. Så lenge det ikke blir for mye koffein så er det vel bare til å drikke. Anonymkode: d8e06...8b0
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Kaffe er nok bedre enn energidrikke, uten at alt skal sammenlignes, så jeg hadde tenkt at 1-2 kopper om dagen (med koffein, om han foretrekker det) hadde vært helt ok. Kaffe uten koffein smaker virkelig ikke godt. Men gutten din får finne selv ut om han liker den koffeinfrie og gjør han det så kjør på. Anonymkode: 79b1f...4f1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Tja… jeg begynte å drikke kaffe før jeg startet på skolen… var vel 50/50 kaffe og melk…. Anonymkode: 904aa...7c8 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Jeg begynte å drikke helt vanlig kaffe med melk som 3-åring. Anonymkode: 0d2c8...d23
FionaLi Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden Jeg begynte å drikke kaffe som 12åring. Så lenge det ikke er store mengder ville jeg ikke tenkt at det gjør noe. Mye verre med energidrikker.
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden Opplevde det samme og orket ikke maset hver gang jeg tok meg en latte. Så kjøpte koffeinfri kaffe og lagde en skikkelig vond latte. Da stilnet maset noen år til han var rundt 16-17 og det synes jeg var greit. Anonymkode: 4e4ac...bee
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden Hadde latt han drikke kaffe Anonymkode: c2f62...2c0
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden Min 12 åring liker også kaffe. Hun får smake en slurk eller to når hun spør (i helga, vi drikker ikke kaffe hjemme i hverdagene, kun på jobb). Jeg mener at barn ikke trenger "tilsatt" energi, som koffein på en måte er. Det er det jeg har begrunnet det med når hun spør etter mer enn det hun får nå, og enn så lenge har hun godtatt det. Hun elsker iskaffe. Jeg har aldri smakt koffeinfri kaffe, men hvis du ikke finner noe ifht kofferinfri, så ser jeg ikke noe galt i å gi det et forsøk. Anonymkode: 8bfc4...692
Gunstein123 Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Tja… jeg begynte å drikke kaffe før jeg startet på skolen… var vel 50/50 kaffe og melk…. Anonymkode: 904aa...7c8 Det samme her også.
Crazydoglady Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden (endret) AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Vår 12-åring har av en eller annen grunn blitt besatt av kaffe. Vi har latt ham smake vanlig svart kaffe i den tro at han ikke kom til å like det, men det gjorde han altså. Jeg lager meg av og til iskaffe, og det vil han iallfall ha 🙈 For meg er det helt fjernt at et barn skal drikke kaffe, men så hører jeg andre voksne si at de gjerne begynte i 12-13 års alderen. Ser på nett at kaffe (selvfølgelig) frarådes til barn, men finner ikke noe spesifikt på koffeinfri kaffe. Det står bare at man på passe på at barnet ikke får i seg for mye sukker pga kaffen og at kaffen ikke fortrenger annen mat/drikke. Det blir nok ikke et problem her, og ettersom han er en gutt som nesten aldri ber om noe føles det litt rart å skulle tviholde på et nei av prinsipp, uten å ha gode argumenter mot. Hva tenker dere om barn og koffeinfri kaffe? Anonymkode: f8c90...383 Det er vell koffeinet som er problemet og som frarådes barn i vekst iallefall. Ser ikke problemet med koffeinfri kaffe. Begynte selv å drikke kaffe latte typ tidlig ungdomskole alder, og svart kaffe når jeg var 15 ish, fordi jeg var i stallen på vinteren og det var kaldt og de gamle gubbene hadde bare kaffe. Men jeg hadde neppe gitt mitt barn det nei. Hva han gjør når han er ute på egen hånd i tenårene får jeg ikke gjort så mye med, men hjemme hadde jeg servert koffeinfritt så lenge som mulig. Endret 1 time siden av Crazydoglady
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Vår 12-åring har av en eller annen grunn blitt besatt av kaffe. Vi har latt ham smake vanlig svart kaffe i den tro at han ikke kom til å like det, men det gjorde han altså. Jeg lager meg av og til iskaffe, og det vil han iallfall ha 🙈 For meg er det helt fjernt at et barn skal drikke kaffe, men så hører jeg andre voksne si at de gjerne begynte i 12-13 års alderen. Ser på nett at kaffe (selvfølgelig) frarådes til barn, men finner ikke noe spesifikt på koffeinfri kaffe. Det står bare at man på passe på at barnet ikke får i seg for mye sukker pga kaffen og at kaffen ikke fortrenger annen mat/drikke. Det blir nok ikke et problem her, og ettersom han er en gutt som nesten aldri ber om noe føles det litt rart å skulle tviholde på et nei av prinsipp, uten å ha gode argumenter mot. Hva tenker dere om barn og koffeinfri kaffe? Anonymkode: f8c90...383 Vi gav kaffe uten koffein etterhvert som tenåringen ville ha frappe, iskaffe og alt det der kaffe-dessert-dillet. Anonymkode: 75f02...9e1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå