AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #21 Skrevet 8 timer siden TomKrus skrev (2 timer siden): Den kommer du neppe noen vei med, om medeier vil selge huset kan ikke den andre si at jeg leier den, og så trekker jeg fra din del som du motvillig vil få TS må realitets orientere seg først og fremst, og den vil TS få hos en advokat som kan belyse dette for vedkommende, for det er ikke TS i stand til selv. Dagens gullkorn 😂 Anonymkode: 2b432...d34
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #22 Skrevet 8 timer siden TS, du har dessverre en svak sak her. Jeg forstår det slik at avdøde eide huset, du og den andre personen er arvinger. At du har bodd i huset; betalt alle utgifter og tatt vare på avdøde har dessverre ingen innvirkning på arveoppgjør. Det er to muligheter når dere sammen arver eiendommen: 1. Dere innhenter takst og du kjøper ut den andre arvingen og blir boende. Dere kan fritt avtale hvordan, men det er ganske vanlig å innhente minst 2 takstvurderinger, og legge seg på et gjennomsnitt. 2. Dere legger huset ut på det åpne markedet, og får inn bud. Du står fritt til å legge inn bud og vinne huset på det viset, og dermed bli boende. Selges huset til ny kjøper, må dere arvinger bli enige om overtagelse med kjøper og du må ut innen overtagelsesdatoen, boligen ryddet og rengjort. Viktig for begge arvinger å innse at megler, tilstandsrapport og foto fort beløper seg til 120.000 som dekkes av salgssummen før dere fordeler pengene, så den andre arvingen bør jo ha god grunn til å tro at eiendommen blir solgt for mer enn 60000 over det du er villig til å gi, om det åpne markedet skal gi mening. Det finnes forsåvidt en tredje mulighet, det er at du flytter ut, dere forblir uenige og huset står til forfall. Det alternativet anbefales ikke. Anonymkode: e3ff7...b2b 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå