AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:35 #1 Skrevet mandag kl. 21:35 Hei! Er det noen som har erfaring med habituell abort og bli henvist til IVF? Hvis man blir lett gravid, men spontanaborterer, vil IVF fungere? Jeg har hatt 5 SA, men nå blitt henvist - hva kan jeg forvente? Fint om noen med erfaringer vil fortelle😄 Anonymkode: 04f1e...c58
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 22:35 #2 Skrevet mandag kl. 22:35 Har du forsøkt progesteronstøtte og blodfortynnende? Anonymkode: 37b53...de2 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 06:26 #3 Skrevet tirsdag kl. 06:26 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har du forsøkt progesteronstøtte og blodfortynnende? Anonymkode: 37b53...de2 Ja, prøvde det en gang - men hjalp ikke. Begynte på blodfortynnende og progesteron ved positiv test😊 Anonymkode: 04f1e...c58
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:13 #4 Skrevet tirsdag kl. 09:13 Jeg gikk på progesteronstøtte fire ganger, på den fjerde satt det 🥰 Anonymkode: 0d430...174 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:58 #5 Skrevet tirsdag kl. 09:58 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg gikk på progesteronstøtte fire ganger, på den fjerde satt det 🥰 Anonymkode: 0d430...174 Ahh, så at det ikke fungerte første gangen, tilsier ikke at det aldri vil fungere? Begynte du på progesteron ved positiv test?🩷 Anonymkode: 04f1e...c58
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:17 #6 Skrevet tirsdag kl. 21:17 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ahh, så at det ikke fungerte første gangen, tilsier ikke at det aldri vil fungere? Begynte du på progesteron ved positiv test?🩷 Anonymkode: 04f1e...c58 Nei, tre dager etter eggløsning alle gangene 🥰 Nei, ikke gi opp. Jeg ble utredet for habituell abort rett før den siste graviditeten nå men de fant ingenting. Så det er rett og slett alder (35 år) og/eller uflaks. Anonymkode: 0d430...174 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:33 #7 Skrevet tirsdag kl. 21:33 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nei, tre dager etter eggløsning alle gangene 🥰 Nei, ikke gi opp. Jeg ble utredet for habituell abort rett før den siste graviditeten nå men de fant ingenting. Så det er rett og slett alder (35 år) og/eller uflaks. Anonymkode: 0d430...174 Okei, takk for svar🩷 Anonymkode: 04f1e...c58
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:55 #8 Skrevet tirsdag kl. 21:55 Vi begynte alltid på progesteron et par dager etter eggløsning. Å vente til etter positiv test er jo egentlig for sent. Anonymkode: a49ac...d59 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 06:40 #9 Skrevet onsdag kl. 06:40 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vi begynte alltid på progesteron et par dager etter eggløsning. Å vente til etter positiv test er jo egentlig for sent. Anonymkode: a49ac...d59 Jaa, veldig rart at jeg har fått beskjed om å ta progesteron ved positiv test. Anonymkode: 04f1e...c58
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:01 #10 Skrevet onsdag kl. 07:01 IVF kan fungere, det spørs helt hva grunnen er. Man kan ha sånne helt absurde problemer som at eggene dine slipper inn flere sædceller samtidig, og det blir det veldig sjeldent barn av. Da kan IVF/ICSI hjelpe. Men det kan jo være så mange ting som skaper problemer… Personlig er det noe galt med miljøet i livmora mi, ser det ut til. Har to barn fått via IVF/ICSI, men siden min mann har dårlig sædverdier har det ikke vært snakk om at noe annet kan være galt, selv om jeg har mistet 8 ganger eller noe. Vi har og blitt naturlig gravide 3-4 ganger, og nå er jeg naturlig gravid igjen med termin til høsten. Felles for alle graviditetene som har blitt barn (kommet lengre enn uke 7) er at jeg har gått på antibiotika rett før. Så det er helt klart noe der som skurrer. Men jeg måtte både finne ut av det og fikse det selv. Hverken offentlig eller privat (i Norge) var interessert i å i det hele tatt høre på meg. Jeg har vært i IVF-miljøet i ganske mange år, og det er veldig, veldig mange som bruker støttemedisiner som ikke kommer fra norske, offentlige klinikker 🙈 Anonymkode: 6f077...93e 1
Sniff76 Skrevet onsdag kl. 07:06 #11 Skrevet onsdag kl. 07:06 Jeg hadde nok prøvd å begynne på progesteron tidligere enn du har gjort. Slik som noen andre skriver over her. (Imens dere venter på IVF uansett) 1
Hjertefisk Skrevet onsdag kl. 07:10 #12 Skrevet onsdag kl. 07:10 Jeg opplevde habituell abort mens jeg gikk igjennom IVF. 4 naturlige, 2 fra IVF. Når du blir henvist til IVF, så får du hjelp fra de fremste spesialistene på fertilitet i Norge. Så jeg tror definitivt det kan være til nytte. De kan fange opp ting som kanskje ikke andre gynekologer fanget opp, eller trodde var relevant. F.eks så fikk jeg fjernet et lite intramuralt myom i livmoren. Et myom alle gynekologer hittil mente var helt ufarlig. Men når man er en spesialist på fertilitet, så klarer man å se nyansene. I deres øyne var plasseringen på det myomet en usikkerhetsfaktor som gjorde at de til slutt valgte å fjerne det. Da ble jeg gravid på første innsett etterpå. 😊 Så vet man at de fleste spontanaborter skyldes at noe er galt med embryo. Nå tester de ikke embryo i Norge, men de kan allikevel plukke ut de embryoene som er av høyest kvalitet, og dermed øke sjangsen noe for at det går bra. Også får du litt støttemedisin i tillegg. Så det er aldri en garanti for at IVF hjelper for habituell abort, men tror nok det er den beste hjelpen man kan få allikevel. 😊 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:57 #13 Skrevet onsdag kl. 10:57 Takk for alle svar🩷🩷 Anonymkode: 04f1e...c58 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå