AnonymBruker Skrevet 1. juni #1 Skrevet 1. juni Jeg skal feire 40-årsdagen min om et par uker og tenker å lage hagefest. Ønsker at det blir skikkelig fest og leker på om noen har tips til leker/underholdning? Og til pynt eller annet som kan bidra til en bra kveld? Anonymkode: d944b...f21 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #2 Skrevet 1. juni Et gratis pyntetips er markblomster. Om et par uker er det masse fint å plukke! Dander i små og store vaser. Anonymkode: 90ab1...abe 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni #3 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Et gratis pyntetips er markblomster. Om et par uker er det masse fint å plukke! Dander i små og store vaser. Anonymkode: 90ab1...abe Enig, jeg kjøpte vaser på Granit og plasserte dem i en rekke langs bordet på 17. mai. Ble veldig fint og billig! Ellers er musikkbingo en ganske enkel lek, bare ikke hold på for lenge (eller sent av hensyn til naboer). Anonymkode: d261e...6b4
AnonymBruker Skrevet 1. juni #4 Skrevet 1. juni Pent vær! 😅 Avhengig av hvor mange du skal invitere selvfølgelig, men sitteplasser til alle, god mat og musikk synes jeg hadde vært fint. Pynt med markblomster og fargerike tekstiler. Skaff gjerne masse pledd til å sitte på eller varme seg i om det blir litt kjølig ut over kvelden. Anonymkode: 383b6...f2f 2
MakeItHappen Skrevet 1. juni #5 Skrevet 1. juni Noe jeg syns er skikkelig gøy er finsk musikkquiz. Da spilles kjente popsanger på finsk, ikke alltid like lett å gjette. Det ligger ferdig på Spotify, bare å søke opp Finnish Music Quiz. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #6 Skrevet 1. juni MakeItHappen skrev (8 minutter siden): Noe jeg syns er skikkelig gøy er finsk musikkquiz. Da spilles kjente popsanger på finsk, ikke alltid like lett å gjette. Det ligger ferdig på Spotify, bare å søke opp Finnish Music Quiz. Haha, det var veldig spesifikt 😀 Har dere noe forhold til Finland eller er kanskje hele poenget at ingen skal kunne noen sanger? Anonymkode: d944b...f21
AnonymBruker Skrevet 1. juni #7 Skrevet 1. juni Avtal å låne bestikk, tallerken, glass og vaser fra venner og kjente. Ikke lån det de er redde for, men hverdagsutstyr som kan erstattes. Da slipper du enorme mengder søppel fra engangsdrit og utgifter til engangssøppel. Alternativt finnes det mye bra du kan kjøpe billig fra bruktbutikk (se på det som leie og lever tilbake til butikken når du er ferdig med det) spør butikken om du kan få en pakkepris for å kjøpe mye og at du vil returnere tilbake til samme butikken etterpå, eller selg på finn. Anonymkode: 43ffb...69e 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #8 Skrevet 1. juni Ja nok vin, ikke ha leker!!! Anonymkode: ce514...bd4 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #10 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ha det inne. Anonymkode: cd3a9...588 Vi tenker det som en back-up men hvis det er fint vær er vel ingenting bedre enn grilling i sola? 😊 Anonymkode: d944b...f21 1
MakeItHappen Skrevet 1. juni #11 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Haha, det var veldig spesifikt 😀 Har dere noe forhold til Finland eller er kanskje hele poenget at ingen skal kunne noen Det er ingen tilknytning nei. Bare moro hvor de aller fleste stiller likt. Finn et par sanger på spotify og hør selv 😂
AnonymBruker Skrevet 1. juni #12 Skrevet 1. juni MakeItHappen skrev (2 minutter siden): Det er ingen tilknytning nei. Bare moro hvor de aller fleste stiller likt. Finn et par sanger på spotify og hør selv 😂 Sjekket det ut og skjønte greia! Tror du vinner prisen for beste tips så langt i denne tråden 😂😂 Anonymkode: d944b...f21 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni #13 Skrevet 1. juni Partytelt eller innealternativ om dårlig vær. Enkel mat som er lett å spise med evt engangsbestikk/servise. Markblomster til pynt. Lys/lamper. Myggspray til utlån. Pledd til utlån. Nabovarsel. Anonymkode: b7af3...aa9 3 1
MakeItHappen Skrevet 1. juni #14 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Sjekket det ut og skjønte greia! Tror du vinner prisen for beste tips så langt i denne tråden 😂😂 Anonymkode: d944b...f21 Vi hadde det på en julegenserfest også, egen versjon med julesanger.
alfathealfa Skrevet 1. juni #15 Skrevet 1. juni Ha en plan for ikke å være naboen fra hælvete etter kl 23? Og få politiet på døra? 😁 Formiddagsfylla er undervurdert. De siste åra har vi gått over til å arrangere typ lunsj, og det er så vellykket på alle måter. Kjøpte isbit-maskin på Finn, og det er vel den dingsen vi har hatt mest glede av. Det er en husholdningsmaskin og ikke superrask, så for større fester må man kjøre den i gang fra morgenen av og legge de første ladningene i fryseren, eventuelt. Vi bruker det i drinker, i isbøtter og litt av hvert. Føles lyxigt. 😄 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #16 Skrevet 1. juni alfathealfa skrev (1 time siden): Ha en plan for ikke å være naboen fra hælvete etter kl 23? Og få politiet på døra? 😁 Formiddagsfylla er undervurdert. De siste åra har vi gått over til å arrangere typ lunsj, og det er så vellykket på alle måter. Kjøpte isbit-maskin på Finn, og det er vel den dingsen vi har hatt mest glede av. Det er en husholdningsmaskin og ikke superrask, så for større fester må man kjøre den i gang fra morgenen av og legge de første ladningene i fryseren, eventuelt. Vi bruker det i drinker, i isbøtter og litt av hvert. Føles lyxigt. 😄 Ja, vi får trekke inn før naboene klager 😅 Isbit-maskin skal sjekkes ut, takk for tips! Tenkte også å skaffe en sånn drikkekjøler 👌🏻 Anonymkode: d944b...f21
AnonymBruker Skrevet 1. juni #17 Skrevet 1. juni Vær ferdig med forbredelsene til gjestene kommer. Så slipper de å virre rundt mens dere styrer med deres. Kjenner noen som inviterer til hagefest hver eneste sommer. Og aldri er de ferdige før et par timer etter at gjestene har kommet. Som gjest hater jeg det da jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg og har vanskelig for å finne min plass. Er så sliten etter disse timene, hvor vi bare går rundt og småprater og prøver å gjøre noe, at jeg har sluttet å dra dit. Ja vi hjelper også til, men vertene ercså stresset og styrer så mye, så dette smitter over på oss. Så det dere ikke har nådd til gjestene kommer kan heller droppes. Gjestene koser seg mer hvis dere verter slapper av. Anonymkode: 46776...64d 3 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni #18 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Avtal å låne bestikk, tallerken, glass og vaser fra venner og kjente. Ikke lån det de er redde for, men hverdagsutstyr som kan erstattes. Da slipper du enorme mengder søppel fra engangsdrit og utgifter til engangssøppel. Alternativt finnes det mye bra du kan kjøpe billig fra bruktbutikk (se på det som leie og lever tilbake til butikken når du er ferdig med det) spør butikken om du kan få en pakkepris for å kjøpe mye og at du vil returnere tilbake til samme butikken etterpå, eller selg på finn. Anonymkode: 43ffb...69e Det er ikke så mange ganger i løpet av året at man har hagefest, så å bruke engangstallerkener osv. synes jeg er helt innafor. Da slipper man å ha det styret med oppvask etterpå, og å levere ut igjen hva man eventuelt lånte fra forskjellige. Det vil uansett bli oppvask, så det er greit å slippe så mye. Anonymkode: 5cd5a...cd0 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni #19 Skrevet 2. juni Partytelt! Norsk sommer er norsk sommer… Veldig greit med tak over hodet om det skulle komme en regnskur eller to. Det blir også raskt kjølig når sola går ned på kvelden og da er partytelt redningen😉 Veldig koselig med lyslenker i tak og langs veggene🥰 Markblomster på bordene, drikkeglass i ulike størrelser og varianter er koselig, det samme om man har ulike stoler også. Låne bord, stoler, service, bestikk, duker, pledd og annen pynt av venner og bekjente - det er utrolig hva folk har liggende😀 Anonymkode: 5ab40...fe5 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni #20 Skrevet 2. juni Leker til hagefest. Sett frem krokett, dart, kubbespill, ringspill, sånn liten sølvfarget kule man skal kaste på (husker ikke hva det heter, Panquett?) og andre utespill. Har du ikke, så ta en tur på Biltema. Mye morsommere med fysiske aktiviteter på hagefest enn å bare sitte rundt et bord 🙂 Anonymkode: 595b5...33d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå