AnonymBruker Skrevet 1. juni #1 Skrevet 1. juni Ufattelig pinlig med folk som sender snap / SoMe innlegg fra sykeseng og lignende. Der de ligger i sengen og tar bilder av seg selv mens de skriver en eller annen kryptisk melding eller status. Klarer ikke å slutte å forundre meg over folks oppmerksomhetsbehov, syntes synd på alle som er på sosiale medier og som er fanget i denne galskapen av å dele alt av private hendelser og liv. Pinlig med stor P. Tipper de fleste kommer til å sitte med århundres " fylleangst" med tiden , når de tenker at alt av private øyeblikk er blitt allemannseie. 😅 Anonymkode: 98954...275 11
Kålrota Skrevet 1. juni #2 Skrevet 1. juni Tja, eller så er alle ulike og trenger kanskje bekreftelse på ulike måter? Min single venninne poster mye mer enn de i forhold, for eksempel, det er ikke så rart. Det rareste er å reagere på andres væremåte. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #3 Skrevet 1. juni De er oppmerksomhetssyke, og det finnes ingen kur😅 Anonymkode: 44be2...0bb 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni #4 Skrevet 1. juni Mennesker er ulike, takk og lov for det. Gud så kjedelig det hadde vært om alle var like og likte de samme tingene. Anonymkode: 78447...b32 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #5 Skrevet 1. juni Kålrota skrev (3 minutter siden): Tja, eller så er alle ulike og trenger kanskje bekreftelse på ulike måter? Min single venninne poster mye mer enn de i forhold, for eksempel, det er ikke så rart. Det rareste er å reagere på andres væremåte. Veldig lett å se på kvinner om de er single eller ikke med hvordan de er på some ja. Skjønte gjennom hvordan min søster postet på SoMe at hun var singel før hun delte det, selv om hun ikke skrev noe som helst om det Anonymkode: 511c7...869 2
Daria Skrevet 1. juni #6 Skrevet 1. juni Det er litt pinlig å lage innlegg i sosiale medier (som KG også er) for å klage over at andre mennesker gjør noe du ikke ville gjort også. Hva er målet ditt med denne tråden, annet enn oppmerksomhet og støtte? Jeg har delt innlegg fra sykesengen (men med litt mer opplysninger om hva og hvorfor), og ja, det handlet litt om oppmerksomhetensbehov. Fordi jeg var redd og alene og det faktisk hjalp litt å vite at andre brydde seg og tenkte på meg akkurat da. 5 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #7 Skrevet 1. juni Det er mer pinlig med folk som utnevner seg til SoMe-politi og kritiserer det andre legger ut. Skroll videre, ikke mat monsteret 🙄 Om folk vil dele middagen, solnedgangen, blomster, dyr og what not, det er greit. Deres plattform, deres valg. Ditt valg om du vil følge eller ikke. Har bekjente hvor jeg har valgt å skjule de fra feeden min, fungerer helt nydelig. Men kunne ikke falt meg inn å sitte å irritere meg over hva de poster. Anonymkode: 716d4...f39 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni #8 Skrevet 1. juni Flere av svarene her et typiske eksempler på hvorfor mange ikke vil starte tråder her på Kvinneguiden, slik det står litt om i tråden nedenfor. Nesten uansett hva man sier, så får man det rett i fleisen igjen. Alt er trådstarters feil. Jeg er litt enig med trådstarter, egentlig. Dvs det kommer litt an på om det er en person som gjør det ofte eller om det skjer bare en gang. (Og så handler det om de som gir oppmerksomhet tilbake, også, så det er et slags gjensidig bytte, dette. De som kommenterer vil framstå som SÅ gode mennesker.) Jeg har sett det med en del kreftpasienter. For det første deler en del av dem ganske ukritisk om sykdom og behandling. Så får de ros for å være sååå modige. Og det selv om det er tydelig at det eneste de vil er å få oppmerksomhet fra mange flere enn sine nærmeste, og at noen de kjenner sånn passelig dårlig skal synes synd på dem. Sitat Anonymkode: 0138b...e04 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #9 Skrevet 1. juni Synes det er flaut med mennesker som poster innlegg om seg selv på sosiale medier, uansett hva det gjelder. Anonymkode: 44d6b...584 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #10 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes det er flaut med mennesker som poster innlegg om seg selv på sosiale medier, uansett hva det gjelder. Anonymkode: 44d6b...584 Some er jo nettopp SOSIALE medier. Hva mener du skal postes? Ingenting? Anonymkode: 380db...b39 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #11 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Flere av svarene her et typiske eksempler på hvorfor mange ikke vil starte tråder her på Kvinneguiden, slik det står litt om i tråden nedenfor. Nesten uansett hva man sier, så får man det rett i fleisen igjen. Alt er trådstarters feil. Jeg er litt enig med trådstarter, egentlig. Dvs det kommer litt an på om det er en person som gjør det ofte eller om det skjer bare en gang. (Og så handler det om de som gir oppmerksomhet tilbake, også, så det er et slags gjensidig bytte, dette. De som kommenterer vil framstå som SÅ gode mennesker.) Jeg har sett det med en del kreftpasienter. For det første deler en del av dem ganske ukritisk om sykdom og behandling. Så får de ros for å være sååå modige. Og det selv om det er tydelig at det eneste de vil er å få oppmerksomhet fra mange flere enn sine nærmeste, og at noen de kjenner sånn passelig dårlig skal synes synd på dem. Anonymkode: 0138b...e04 Hva er galt med oppmerksomhet? Anonymkode: 54acd...c37 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #12 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Synes det er flaut med mennesker som poster innlegg om seg selv på sosiale medier, uansett hva det gjelder. Anonymkode: 44d6b...584 Hvordan vet du hva folk poster på sosialemedier? For jeg regner med at du selvsagt ikke er på noe sosiale medier siden du ikke liker at de blir brukt til ....ja, sosiale medier? Anonymkode: 54acd...c37 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #13 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Synes det er flaut med mennesker som poster innlegg om seg selv på sosiale medier, uansett hva det gjelder. Anonymkode: 44d6b...584 Du har jo misforstått hele poenget med sosiale medier. Anonymkode: b50f4...6da
AnonymBruker Skrevet 1. juni #14 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvordan vet du hva folk poster på sosialemedier? For jeg regner med at du selvsagt ikke er på noe sosiale medier siden du ikke liker at de blir brukt til ....ja, sosiale medier? Anonymkode: 54acd...c37 Nei, jeg er ikke på noen sosiale medier. Anonymkode: 44d6b...584
AnonymBruker Skrevet 1. juni #15 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du har jo misforstått hele poenget med sosiale medier. Anonymkode: b50f4...6da Man må ikke delta i det tullet der. Anonymkode: 44d6b...584
AnonymBruker Skrevet 1. juni #16 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Some er jo nettopp SOSIALE medier. Hva mener du skal postes? Ingenting? Anonymkode: 380db...b39 Må da være andre ting å poste enn ting om seg selv? Anonymkode: 44d6b...584
AnonymBruker Skrevet 1. juni #17 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, jeg er ikke på noen sosiale medier. Anonymkode: 44d6b...584 Men da er jo ikke noe problem for deg for du ser ikke innleggene uansett 🤷♀️ Anonymkode: 54acd...c37 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #18 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Må da være andre ting å poste enn ting om seg selv? Anonymkode: 44d6b...584 Som f.eks? Anonymkode: 54acd...c37
AnonymBruker Skrevet 1. juni #19 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Synes det er flaut med mennesker som poster innlegg om seg selv på sosiale medier, uansett hva det gjelder. Anonymkode: 44d6b...584 Jeg er stikk motsatt. Jeg elsker å se andres feriebilder, lese om spennende opplevelser, juble for ny jobb, se på den nye katten eller et flott bilde av en glad konfirmant, at folk deler om bøker eller konserter, et spennende arbeidsprosjekt eller hva det måtte være. Også sykdom og tap for den del, det er en del av folks liv like mye som de gode øyeblikkene. Dessverre er det nå så mye algoritmegenererte nyheter (og liksomnyheter), reklame og AI-slop at det vannes godt ut mellom de faktisk meningsbærende postene. Det plager meg overhodet ikke at folk deler om sykdom (med mindre det blir altfor mye og detaljert. Verden trenger ikke noe minutt-for-minutt-oppdatering på føflekken din, kanskje?), det eneste som irriterer meg er folk som feks sjekker inn på sykehus kun med en kryptisk melding/ingen forklaring overhodet, dvs poster som bare tigger om spørsmål om hva som har skjedd osv. Enten sier du noe, eller lar være å poste den oppdateringen. Anonymkode: 5c073...13e 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni #20 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er galt med oppmerksomhet? Anonymkode: 54acd...c37 ja, ikke sant? hvorfor kan de ikke bare innrømme overfor seg selv at de vil ha oppmerksomheten selv, men de vil ha den uten sosial risiko, men for å få oppmerksomhet må man jo nettopp ta slik risiko. men jeg skjønner på en måte at de ikke tør å ta oppmerksomt når de snakker så ufint om folk som tar oppmerksomhet. Anonymkode: 3987d...549 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå