Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan gikk du ned i vekt? Prøvd alt, endte opp med wegovy nå😖

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

har ikke klart det dessverre. Har spurt her inne også. Fikk bare bøttevis med kalorier inn og kalorier ut debatt. 

Anonymkode: 88607...51d

Det stemmer jo. At det er lett eller at alle klarer det er en annen ting.

Jeg klarer ikke. Men hadde jeg spist mindre enn jeg forbrant hadde jeg gått ned.

Jeg beveger meg mye, så har gått ned litt pga det. Og der får det bli frem til prisen går ned på medisinen. Prioriterer reising før vekt.

Anonymkode: 03642...6b2

  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det stemmer jo. At det er lett eller at alle klarer det er en annen ting.

Jeg klarer ikke. Men hadde jeg spist mindre enn jeg forbrant hadde jeg gått ned.

Jeg beveger meg mye, så har gått ned litt pga det. Og der får det bli frem til prisen går ned på medisinen. Prioriterer reising før vekt.

Anonymkode: 03642...6b2

Ja, medisinen funker bra synes jeg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar Metformin og trener. 

Anonymkode: c08d5...66b

AnonymBruker
Skrevet
Anonym21345 skrev (9 timer siden):

Det er tull. Du kan ingenting om insulinresistens og pcos du?

Du trenger minde kalorier. Er der det ligger, mennesker med pcos trenger mindre kalorier for å legge på seg.

Anonymkode: 03642...6b2

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Anonym21345 skrev (På 1.6.2026 den 14.16):

Hvordan gikk du ned i vekt? Prøvd alt, endte opp med wegovy nå😖

Du må begynne med NMN ,hormoner er i ubalanse ,et anti age tilskudd, skal ha effekt mot pcos og rette opp ubalansen , anbefaler perpetualife.no

Anonymkode: 9a1e2...1d2

AnonymBruker
Skrevet

Vær skeptisk til å ta imot råd fra menn når det gjelder kvinnekroppen. Ihvertfall de som mener at hormoner ikke spiller en rolle, mens de selv sitter der med testosteronet sitt og får muskler av en fis. 

 

Anonymkode: f855c...516

  • Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vær skeptisk til å ta imot råd fra menn når det gjelder kvinnekroppen. Ihvertfall de som mener at hormoner ikke spiller en rolle, mens de selv sitter der med testosteronet sitt og får muskler av en fis. 

 

Anonymkode: f855c...516

Ingen har vel sagt ikke hormoner spiller en rolle. Slankesprøyter innholder hormon. 

Noen må pga sine hormoner ha mindre kalorier. 

Anonymkode: 03642...6b2

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vær skeptisk til å ta imot råd fra menn når det gjelder kvinnekroppen. Ihvertfall de som mener at hormoner ikke spiller en rolle, mens de selv sitter der med testosteronet sitt og får muskler av en fis. 

 

Anonymkode: f855c...516

Du har litt andre forutsetninger, kanskje, men det endrer ikke hovedlinjene for hva som regulerer kroppsvekten. Den største forskjellen på menn og kvinner og dette, er at kvinner trenger færre kalorier i snitt. Kvinnekropper er ikke noe mysterium på dette området. De samme prinsippene gjelder, så har noen tilstander som gjør underskudd mer utfordrende, tilstander som reduserer forbrenning med en banan eller to i døgnet sammenliknet med "normale".  

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg måtte begynne å spise mer for å gå ned i fett. Jeg spiste for lite, slik at kroppen min ikke fikk nok næring til å bygge muskler. Jeg forble bare bein og fett. Uansett hvor mye jeg trente.

Da jeg begynte å gi skikkelig bensin til muskelbygging, så forsvant gradvis fettet. Muskler forbrenner fett. Muskler trenger bensin, som karbohydrater og proteiner. Musklene trenger også minst 8 timer søvn per natt. 

Anonymkode: f855c...516

Skal man få mer av noe så sier det seg jo selv man må ha mer av noe. Kalorier gjelder jo uansett. Skal man bygge muskler trenger man næring rettet mot det. Er ikke slik at du får mer muskler av å spise mer kalorier. Du får mer muskler når du trener og tilfører rett kalorier til formålet.

Anonymkode: 03642...6b2

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg måtte begynne å spise mer for å gå ned i fett. Jeg spiste for lite, slik at kroppen min ikke fikk nok næring til å bygge muskler. Jeg forble bare bein og fett. Uansett hvor mye jeg trente.

Da jeg begynte å gi skikkelig bensin til muskelbygging, så forsvant gradvis fettet. Muskler forbrenner fett. Muskler trenger bensin, som karbohydrater og proteiner. Musklene trenger også minst 8 timer søvn per natt. 

Anonymkode: f855c...516

Du spiser nok fortsatt ikke mer kalorier enn du forbruker. Men om du har for lavt inntak av proteiner når du går ned i vekt, vil du miste muskler. Derfor hjelper det å spise proteiner og trene styrke når du skal ned i vekt. Da bygger du muskler og mister fett. Og muskler veier mer enn samme volum fett.

Overskudd av kalorier vil føre til at du går opp i vekt.

Anonymkode: 34a2a...8d2

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

PCOS gir lavere hvileforbrenning, og insulinresistens og det er en ubalanse i hormoner , som sagt før , prøv NMN om du er over 30 år, da slipper du å tenke so mye på mat, trening og fett, kalorier og bygge muskler .

Anonymkode: 9a1e2...1d2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

PCOS gir lavere hvileforbrenning, og insulinresistens og det er en ubalanse i hormoner , som sagt før , prøv NMN om du er over 30 år, da slipper du å tenke so mye på mat, trening og fett, kalorier og bygge muskler .

Anonymkode: 9a1e2...1d2

PCOS gir ikke lavere BMR, noen studier viser høyere forbrenning hos de med PCOS, noe som gir mer mening siden testosteron kan øke muskelmassen.

Anonymkode: 96ea0...2e7

AnonymBruker
Skrevet
Kygos skrev (9 timer siden):

De fleste skjønner at det for noen er svært vanskelig å gå ned i vekt, særlig med sykdommer. Likevel, den absolutt eneste metoden er å spise mindre enn du forbruker, diagnose eller ei. Det er ikke fysisk mulig å redusere vekten på en annen måte. Du har jo fettsuging da, men det blir noe annet.  

Hvis man går rundt med den holdningen om at 'jeg spiser lite, gjør alt riktig, og likevel øker vekten", så lever man i fornektelse og vil aldri gå ned i vekt. Som andre skriver, slankemedisiner hjelper deg med å redusere kaloriinntaket. 

Jeg tror ikke det er så mange som intuitivt er med på at noen blir feite uten at de spiser mer enn det kroppen trenger for å holde stabil vekt(?)

Du skulle fått gå et år i min kropp. Du hadde fått deg noen skikkelig aha opplevelser. Blir utrolig lei meg av å lese kommentarene dine og likesinnede. 

Synes ikke menn burde kommentere på disse trådene om sykdom som kun rammer kvinner. 

Anonymkode: 88607...51d

  • Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du skulle fått gå et år i min kropp. Du hadde fått deg noen skikkelig aha opplevelser. Blir utrolig lei meg av å lese kommentarene dine og likesinnede. 

Synes ikke menn burde kommentere på disse trådene om sykdom som kun rammer kvinner. 

Anonymkode: 88607...51d

Blir lei deg for hva? Sannheten er kalorier inn og kalorier ut. Det er ikke lett, er overvektig fordi jeg ikke klarer det. Men betyr ikke at jeg ikke forstå hvordan man går opp og ned.

Man er ikke dum selv om man er tykk.

Anonymkode: 03642...6b2

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Blir lei deg for hva? Sannheten er kalorier inn og kalorier ut. Det er ikke lett, er overvektig fordi jeg ikke klarer det. Men betyr ikke at jeg ikke forstå hvordan man går opp og ned.

Man er ikke dum selv om man er tykk.

Anonymkode: 03642...6b2

Men det er ikke tilfellet. 

Det er ikke kalorier inn og kalorier ut for alle. For en frisk person er det det. 

Men for en kvinne med metabolsk sykdom er det ikke det. 

For noen med cushing er det ikke det.

Det finnes mange sykdommer der din bastante påstand ikke gjelder. 

Du sprer usannheter og påfører kvinner som er syke mer skyld og skam. 

Anonymkode: 88607...51d

  • Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke sikkert det gjelder akkurat her, men ser stadig at folk overestimerer hvor mye de forbrenner på å bevege seg i løpet av dagen, overestimerer mengden kalorier de behøver for å vedlikeholde nåværende vekt, og er likevel uvillig til å veie all maten de spiser og telle kalorier og næringsstoffer for å få oversikt.

De forholder seg til ukvalifisert gjetting og lurer på hvorfor de ikke går ned i vekt.

Anonymkode: 4a36e...96c

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det er ikke tilfellet. 

Det er ikke kalorier inn og kalorier ut for alle. For en frisk person er det det. 

Men for en kvinne med metabolsk sykdom er det ikke det. 

For noen med cushing er det ikke det.

Det finnes mange sykdommer der din bastante påstand ikke gjelder. 

Du sprer usannheter og påfører kvinner som er syke mer skyld og skam. 

Anonymkode: 88607...51d

Det er det for alle. Uansett sykdom. At noen trenger mindre kalorier enn andre, ja.  Men man kan ikke tenke utifra andres forbrenning enn egen.

Jeg har ikke skam fordi jeg er tykk og syk altså, ei heller fordi jeg er kvinne.

Skam hadde jeg hatt hvis jeg trodde kroppen min var magisk 

Man ka  trenge mindre kalorier ved sykdommer, men spiser man mindre enn kroppen trenger så går man ned.

 

Anonymkode: 03642...6b2

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er det for alle. Uansett sykdom. At noen trenger mindre kalorier enn andre, ja.  Men man kan ikke tenke utifra andres forbrenning enn egen.

Jeg har ikke skam fordi jeg er tykk og syk altså, ei heller fordi jeg er kvinne.

Skam hadde jeg hatt hvis jeg trodde kroppen min var magisk 

Man ka  trenge mindre kalorier ved sykdommer, men spiser man mindre enn kroppen trenger så går man ned.

 

Anonymkode: 03642...6b2

Da er i så fall rikshospitalet dypt uenig med deg.

Anonymkode: 88607...51d

  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da er i så fall rikshospitalet dypt uenig med deg.

Anonymkode: 88607...51d

De er ikke det. De sier nok det er vanskligere, noe som er sant. Det er vanskligere å gå ned med visse sykdommer. Da må man finne ut hvor mange kalorier man med den lidelsen trenger pg legge seg under det.

Man skal ikke skamme seg fordi man ikke klarer noe som er ekstremt vanskelig, men man kan ikke tro fysikkens lover ikke gjelder.

 

 

Anonymkode: 03642...6b2

  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...