AnonymBruker Skrevet 1. juni #21 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Min samboer har en sønn på 23 år som bor her. Det er greit at han bor til oss. Han hjelper med å passe småsøsken av og til og han får spare til egenkapital. Han er ferdig med utdannelsen men sliter med å finne jobb. Men de siste 3 måneder har han jobbet i en butikk. Han jobber 100% og kanskje mer enn det. Samboer sa til han at når han begynner å jobbe så må han bidra litt til mat. Han spiser mye og mat er dyrt. Vi har ikke så bra økonomi heller. Men han har ikke vist noe interesse i å betale og samboer er konfliktsky og sier ikke noe Så jeg tenker at jeg skal sende han en sms og forklare dette. Det er vanlig at en voksen person bidrar hjemme Hvordan skal jeg skrive det? Er ikke sånn at vi ikke unner han å spare mest mulig men matbudsjettet er høyere når han bor hjemme Anonymkode: 55ac3...617 Kan hende han bør flytte ut.. her får ikke barna bo hjemme når de er 23 🫣 Anonymkode: 88668...f17
AnonymBruker Skrevet 1. juni #22 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kan hende han bør flytte ut.. her får ikke barna bo hjemme når de er 23 🫣 Anonymkode: 88668...f17 Så trist Anonymkode: 2d77d...446 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #23 Skrevet 1. juni Jeg betalte 3000 for 10 år siden, da jeg bodde hjemme. Anonymkode: ae899...cbf
AnonymBruker Skrevet 1. juni #24 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva er vanlig å betale? Enig med at jeg samboer bør snakke med han direkte Anonymkode: 55ac3...617 Dette må samboer ta opp og ikke du. Fullt forståelig at far tar opp dette med sønnen. Helt urimelig om du tar kontrollen i dette. Anonymkode: 82e43...0db
AnonymBruker Skrevet 1. juni #25 Skrevet 1. juni Du skriver ned ei handleliste og sender sønnen på butikken vel? Så får han samtidig en reality check på matvarepriser. Anonymkode: e8539...93b
AnonymBruker Skrevet 1. juni #26 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du sender for fader ikke sms til en person du bor med! Hvor konfliktsky er det mulig å være?? Anonymkode: 97131...5f1 Ja, dette er jeg helt enig i. En må jo kunne snakke med barna sine, dvs din mann må ta det med sin sønn. Anonymkode: 69ee8...1fa
AnonymBruker Skrevet 1. juni #27 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): Min samboer har en sønn på 23 år som bor her. Det er greit at han bor til oss. Han hjelper med å passe småsøsken av og til og han får spare til egenkapital. Han er ferdig med utdannelsen men sliter med å finne jobb. Men de siste 3 måneder har han jobbet i en butikk. Han jobber 100% og kanskje mer enn det. Samboer sa til han at når han begynner å jobbe så må han bidra litt til mat. Han spiser mye og mat er dyrt. Vi har ikke så bra økonomi heller. Men han har ikke vist noe interesse i å betale og samboer er konfliktsky og sier ikke noe Så jeg tenker at jeg skal sende han en sms og forklare dette. Det er vanlig at en voksen person bidrar hjemme Hvordan skal jeg skrive det? Er ikke sånn at vi ikke unner han å spare mest mulig men matbudsjettet er høyere når han bor hjemme Anonymkode: 55ac3...617 Ja, når han er voksen og har egen inntekt burde han flytte hjemmefra! Det får da være måte på å sy puter under armene på folk! Det er jo helt vanlig å leie i flere år før en kan eie. Anonymkode: e62e8...be5
AnonymBruker Skrevet 1. juni #28 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg betalte 3000 for 10 år siden, da jeg bodde hjemme. Anonymkode: ae899...cbf Jeg betalte 1500 for 25 år siden, da jeg bodde hjemme i noen måneder. Hadde kun deltidsjobb, og tok på meg alt ekstra jeg kunne få: til sammen 75-80% de fleste måneder. At en voksen mann som jobber 100%++ betaler 4-5000 i måneden er ikke for mye forlangt. Anonymkode: c69c0...ba0
AnonymBruker Skrevet 1. juni #29 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jøje meg Anonymkode: f7c3d...380 Jeg er enig. Man må lære seg å gjøre vanskelige ting. Mamma/samboer kan ikke alltid være det å ta støyten. Anonymkode: 33296...cda
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå