Gå til innhold

Bidra til matbudsjettet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer har en sønn på 23 år som bor her. Det er greit at han bor til oss. Han hjelper med å passe småsøsken av og til og han får spare til egenkapital. Han er ferdig med utdannelsen men sliter med å finne jobb. Men de siste 3 måneder har han jobbet i en butikk. Han jobber 100% og kanskje mer enn det. Samboer sa til han at når han begynner å jobbe så må han bidra litt til mat. Han spiser mye og mat er dyrt. Vi har ikke så bra økonomi heller. Men han har ikke vist noe interesse i å betale og samboer er konfliktsky og sier ikke noe  

Så jeg tenker at jeg skal sende han en sms og forklare dette. Det er vanlig at en voksen person bidrar hjemme  

Hvordan skal jeg skrive det? 

Er ikke sånn at vi ikke unner han å spare mest mulig men matbudsjettet er høyere når han bor hjemme 

Anonymkode: 55ac3...617

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ekstremt rart å ta dette på sms til en dere bor med. 

Det er også et tegn på dysfunksjonell fungering om hans far ikke er i stand til å ta det opp. 

Over middagsbordet: "Du Ole, nå som du er i jobb, har vi regnet på utgiftene. Din del av matbudsjettet blir 5000 i måneden. Passer det best å sette opp trekket den dagen du får lønnen inn? Supert, da skal du få kontonummeret her. Vet du hvordan du setter opp autotrekk i nettbanken?"

Anonymkode: fc6cf...f21

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ekstremt rart å ta dette på sms til en dere bor med. 

Det er også et tegn på dysfunksjonell fungering om hans far ikke er i stand til å ta det opp. 

Over middagsbordet: "Du Ole, nå som du er i jobb, har vi regnet på utgiftene. Din del av matbudsjettet blir 5000 i måneden. Passer det best å sette opp trekket den dagen du får lønnen inn? Supert, da skal du få kontonummeret her. Vet du hvordan du setter opp autotrekk i nettbanken?"

Anonymkode: fc6cf...f21

Hva er vanlig å betale? 

Enig med at jeg bør snakke med han direkte 

Anonymkode: 55ac3...617

AnonymBruker
Skrevet

Stå på ditt. Er du heldig flytter sønnen ut. 

Anonymkode: f7c3d...380

Skrevet

Rart å sende slik på sms. Normalt er å sette seg ned sammen å prate om det. Sønnen her betaler 4000kr i mnd til oss.  Hjelper og til med ting husarbeid, klipping av plen, ordne med ved og snømåking 

Skrevet

Se på kontoutskriftene dine, og din manms  for de siste par-tre mnd og finn ut hvor mye dere har handlet for på dagligvarebutikk. Del på antall hoder, så får du et passelig beløp.

Anonymkode: cb244...718

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...