AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:55 #1 Skrevet lørdag kl. 17:55 Hei! Jeg tok abort i mars. Det var mitt valg, men jeg gjorde det mest for at barnefaren ikke ønsket barn. Er det vanlig å være nedstemt eller har perioder der man føler at du er lei deg over aborten? Jeg var 7 uker på vei, så jeg var ikke langt på vei. Og jeg vet at valget var riktig ut fra hvordan han behandlet meg under aborten og livssituasjonen min akkurat nå! Men likevel har jeg det vondt i perioder. hvordan har dere hatt det etter abort? Anonymkode: c7ee7...a0d 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:08 #2 Skrevet lørdag kl. 18:08 Jeg tok en abort motvillig da jeg var like langt på vei som deg. Det ble anbefalt fra legen min, da han mente at kroppen min ikke ville tåle enda et svangerskap så tett opptil de 3 foregående jeg hadde fått i løpet av 3 år. Jeg var like langt på vei som deg da jeg fikk aborten utført. Jeg har slitt mye med dette fordi jeg følte at det ikke var mitt eget valg. Ikke slitt sånn at jeg trengte helsehjelp altså, men vært lei meg og tenkt på hva som kunne vært. Jeg ble likevel gravid igjen et halvt år etterpå, og da var det ikke snakk om at jeg ville høre på legen igjen. Så ja, det kan ta tid, jeg kjenner enda på sårheten over 20 år etterpå, men smerten kommer sjeldnere og sjeldnere etterhvert som tiden går. Klem ❤️ Anonymkode: 935b0...0d1 1
Melus Skrevet lørdag kl. 18:14 #3 Skrevet lørdag kl. 18:14 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hei! Jeg tok abort i mars. Det var mitt valg, men jeg gjorde det mest for at barnefaren ikke ønsket barn. Er det vanlig å være nedstemt eller har perioder der man føler at du er lei deg over aborten? Jeg var 7 uker på vei, så jeg var ikke langt på vei. Og jeg vet at valget var riktig ut fra hvordan han behandlet meg under aborten og livssituasjonen min akkurat nå! Men likevel har jeg det vondt i perioder. hvordan har dere hatt det etter abort? Anonymkode: c7ee7...a0d Det er helt normalt, og veldig forståelig. ❤️ 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:20 #4 Skrevet lørdag kl. 18:20 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hei! Jeg tok abort i mars. Det var mitt valg, men jeg gjorde det mest for at barnefaren ikke ønsket barn. Er det vanlig å være nedstemt eller har perioder der man føler at du er lei deg over aborten? Jeg var 7 uker på vei, så jeg var ikke langt på vei. Og jeg vet at valget var riktig ut fra hvordan han behandlet meg under aborten og livssituasjonen min akkurat nå! Men likevel har jeg det vondt i perioder. hvordan har dere hatt det etter abort? Anonymkode: c7ee7...a0d Jeg slet med det i lang tid. Ville beholde men barnefar var ikke klar for det. Jeg følte meg presset og hatet det. Hadde det j.. vondt. Noen år senere når jeg skulle bli gravid igjen slet jeg noen år før det gikk. 20år senere angrer jeg enda. Skulle ønske jeg hadde lyttet til meg selv, for det hadde gått helt fint. Men det går jo selvfølgelig bedre etterhvert selv om man tenker på det og angrer. Anonymkode: 13f2b...864 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:22 #5 Skrevet lørdag kl. 18:22 Du må nok bare ta tiden til hjelp. Sorgen må bearbeides. Anonymkode: 13f2b...864 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:37 #6 Skrevet lørdag kl. 18:37 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg slet med det i lang tid. Ville beholde men barnefar var ikke klar for det. Jeg følte meg presset og hatet det. Hadde det j.. vondt. Noen år senere når jeg skulle bli gravid igjen slet jeg noen år før det gikk. 20år senere angrer jeg enda. Skulle ønske jeg hadde lyttet til meg selv, for det hadde gått helt fint. Men det går jo selvfølgelig bedre etterhvert selv om man tenker på det og angrer. Anonymkode: 13f2b...864 Det er det jeg er redd for at jeg skal få problemer med å få barn senere. Men legen sa at kroppen min kan bli gravid, så jeg holder fast på det! Også håper jeg at jeg finner en mann som bryr seg om meg, og vil ha barn med meg! Anonymkode: c7ee7...a0d 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:15 #7 Skrevet lørdag kl. 19:15 Det var ikke et barn, men en klump med celler. Jeg forstår likevel hvordan du har det, for jeg har gjort det samme. Det er vondt. Men finn deg en snill partner. Det har alt å si. En snill partner som også vil bli en fantastisk pappa. Selv fikk jeg 4 barn etter aborten, så ikke vær redd for at du vil få problemer med å bli gravid senere. Det ordner seg. Anonymkode: 010ae...279 5 1
Melus Skrevet lørdag kl. 19:18 #8 Skrevet lørdag kl. 19:18 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det var ikke et barn, men en klump med celler. Jeg forstår likevel hvordan du har det, for jeg har gjort det samme. Det er vondt. Men finn deg en snill partner. Det har alt å si. En snill partner som også vil bli en fantastisk pappa. Selv fikk jeg 4 barn etter aborten, så ikke vær redd for at du vil få problemer med å bli gravid senere. Det ordner seg. Anonymkode: 010ae...279 For en usmakelig ting å si. For mange er det ikke bare en klump med celler lenger i uke 7/8. 5 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:35 #9 Skrevet lørdag kl. 20:35 Melus skrev (1 time siden): For en usmakelig ting å si. For mange er det ikke bare en klump med celler lenger i uke 7/8. Var det usmakelig? Da må verden være tøff for deg Anonymkode: 010ae...279 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:41 #10 Skrevet lørdag kl. 20:41 Melus skrev (1 time siden): For en usmakelig ting å si. For mange er det ikke bare en klump med celler lenger i uke 7/8. Dessuten.. om du klarer å lese rommet litt.. Jeg forsøker å oppmuntre/støtte trådstarter her. Men du drar frem krenkekrakken din og får dette til å handle om deg - Gud bedre.. Natta Karen😴 Anonymkode: 010ae...279 6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:53 #11 Skrevet lørdag kl. 20:53 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dessuten.. om du klarer å lese rommet litt.. Jeg forsøker å oppmuntre/støtte trådstarter her. Men du drar frem krenkekrakken din og får dette til å handle om deg - Gud bedre.. Natta Karen😴 Anonymkode: 010ae...279 Faktisk enig med @Melus her. Vi kan gjerne ta "en klump med celler" argumentet i en abortdebatt (jeg gjør det selv). Men når det er snakk om en kvinne som er lei seg pga en abort hun tok, så syns jeg det er et overtramp. Anonymkode: 935b0...0d1 4 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:15 #12 Skrevet lørdag kl. 21:15 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Faktisk enig med @Melus her. Vi kan gjerne ta "en klump med celler" argumentet i en abortdebatt (jeg gjør det selv). Men når det er snakk om en kvinne som er lei seg pga en abort hun tok, så syns jeg det er et overtramp. Anonymkode: 935b0...0d1 På hvilken måte var det jeg skrev et overtramp? Er det bedre å få henne til å tenke at det faktisk var en baby hun fjernet? Det var ikke "slutt å grin for en klump med celler". Det var "husk at dette helt konkret var en celleklump på noen få millimeter". For meg hjalp det å vite at det ikke var en baby, men en klump med celler. Jeg tror ikke dere trenger å bli krenket på trådstarters vegne, la henne bestemme selv om dette var et overtramp eller ikke. Kanskje det er dere som gjør det vanskeligere for henne, ved å insistere på at hun fjernet et barn? Anonymkode: 010ae...279 2 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:44 #13 Skrevet lørdag kl. 21:44 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): På hvilken måte var det jeg skrev et overtramp? Er det bedre å få henne til å tenke at det faktisk var en baby hun fjernet? Det var ikke "slutt å grin for en klump med celler". Det var "husk at dette helt konkret var en celleklump på noen få millimeter". For meg hjalp det å vite at det ikke var en baby, men en klump med celler. Jeg tror ikke dere trenger å bli krenket på trådstarters vegne, la henne bestemme selv om dette var et overtramp eller ikke. Kanskje det er dere som gjør det vanskeligere for henne, ved å insistere på at hun fjernet et barn? Anonymkode: 010ae...279 Jeg har ikke insistert at hun fjernet et barn, det blir bare en stråmann fra deg. Jeg tok selv abort da jeg hadde kommet like langt som TS, og jeg ba om å få se hvordan det så ut på ultralydapparatet så er fullstendig klar over hvor kort svangerskapet har kommet på det stadiet. Det er fremdeles et embryo. Du kunne fint ha sagt til henne at svangerskapet så vidt har begynt å utvikle seg, uten å dra "det er bare en klump med celler". Det høres veldig ufølsomt ut hvis målet ditt er å trøste noen. Anonymkode: 935b0...0d1 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:20 #14 Skrevet lørdag kl. 22:20 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg har ikke insistert at hun fjernet et barn, det blir bare en stråmann fra deg. Jeg tok selv abort da jeg hadde kommet like langt som TS, og jeg ba om å få se hvordan det så ut på ultralydapparatet så er fullstendig klar over hvor kort svangerskapet har kommet på det stadiet. Det er fremdeles et embryo. Du kunne fint ha sagt til henne at svangerskapet så vidt har begynt å utvikle seg, uten å dra "det er bare en klump med celler". Det høres veldig ufølsomt ut hvis målet ditt er å trøste noen. Anonymkode: 935b0...0d1 "En klump med celler" kontra "svangerskapet har såvidt begynt å utvikle seg" - det er da det samme! Jeg tror nok det er du som blåser opp denne ikke-saken og muligens gjør det verre nå. Ikke tillegg trådstarter disse følelsene dine, la hun ha sine egne. La hun si ifra selv dersom noe plaget henne med det jeg skrev. Anonymkode: 010ae...279 1
kikio Skrevet lørdag kl. 22:23 #15 Skrevet lørdag kl. 22:23 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg har ikke insistert at hun fjernet et barn, det blir bare en stråmann fra deg. Jeg tok selv abort da jeg hadde kommet like langt som TS, og jeg ba om å få se hvordan det så ut på ultralydapparatet så er fullstendig klar over hvor kort svangerskapet har kommet på det stadiet. Det er fremdeles et embryo. Du kunne fint ha sagt til henne at svangerskapet så vidt har begynt å utvikle seg, uten å dra "det er bare en klump med celler". Det høres veldig ufølsomt ut hvis målet ditt er å trøste noen. Anonymkode: 935b0...0d1 Men hallo. Det er da ikke noen forskjell? Et embryo er en klump med celler. En klump med celler er et svangerskap i tidlig stadie? Snakk om å kuppe tråden..
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:32 #16 Skrevet lørdag kl. 22:32 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): "En klump med celler" kontra "svangerskapet har såvidt begynt å utvikle seg" - det er da det samme! Jeg tror nok det er du som blåser opp denne ikke-saken og muligens gjør det verre nå. Ikke tillegg trådstarter disse følelsene dine, la hun ha sine egne. La hun si ifra selv dersom noe plaget henne med det jeg skrev. Anonymkode: 010ae...279 Kan du ikke bare unnskylde deg og ta med deg hatten og gå? I stedet for å ødelegge tråden til en sårbar TS?? Anonymkode: 77a30...daa 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 05:18 #17 Skrevet søndag kl. 05:18 Takk for omtanken og for at dere deler erfaringene deres. ❤️ Jeg skjønner at dette oppleves forskjellig for ulike mennesker, og jeg mener ikke at noen andre skal føle det på samme måte som meg. For min egen del hjelper det meg å tenke at det var et veldig tidlig svangerskap, og at det ikke var et barn ennå. Det gjør det lettere for meg å bearbeide valget jeg tok. Samtidig kan jeg være lei meg og kjenne på sorg over det som kunne ha blitt, selv om jeg fortsatt vet at abort var det riktige valget for meg ut fra situasjonen jeg var i. Begge følelsene kan eksistere samtidig. Jeg setter pris på alle som har svart og delt sine tanker og erfaringer. Ts Anonymkode: c7ee7...a0d 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:19 #18 Skrevet søndag kl. 08:19 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kan du ikke bare unnskylde deg og ta med deg hatten og gå? I stedet for å ødelegge tråden til en sårbar TS?? Anonymkode: 77a30...daa Unnskylde og ta med meg hatten?😂 Uttrykket sier "ta sin hatt og gå". Uansett. Nei jeg kommer på ingen måte til å unnskylde, og som du ser så foretrekker også ts å tenke på det som noe annet enn et faktisk barn. Og så må folk SLUTTE å la seg krenke på andres vegne. Slutte å krenkes av absolutt alt mulig. Livet blir utrolig mye lettere hvis dere bare lar være å bli såret av alt dere ser og hører, og slutter å ta alt bokstavelig, ta alt som en fornærmelse. Det er et tips jeg anbefaler at dere tar til dere. Så vil jeg at dere leser det første innlegget mitt én gang til. Var det virkelig verdt å ta så av for det? Var det så sårende at en bør ta med seg hatten sin og gå?😂 Nej. Anonymkode: 010ae...279 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:21 #19 Skrevet søndag kl. 08:21 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for omtanken og for at dere deler erfaringene deres. ❤️ Jeg skjønner at dette oppleves forskjellig for ulike mennesker, og jeg mener ikke at noen andre skal føle det på samme måte som meg. For min egen del hjelper det meg å tenke at det var et veldig tidlig svangerskap, og at det ikke var et barn ennå. Det gjør det lettere for meg å bearbeide valget jeg tok. Samtidig kan jeg være lei meg og kjenne på sorg over det som kunne ha blitt, selv om jeg fortsatt vet at abort var det riktige valget for meg ut fra situasjonen jeg var i. Begge følelsene kan eksistere samtidig. Jeg setter pris på alle som har svart og delt sine tanker og erfaringer. Ts Anonymkode: c7ee7...a0d Og så beklager jeg at det ble en sånn avsporing ts, men noen ganger må man sette på plass sånne nepe-huer som de der. Ønsker deg det beste, og at du med tiden vil slutte å tenke på aborten med en vond følelse❤️ Anonymkode: 010ae...279 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:01 #20 Skrevet søndag kl. 14:01 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Unnskylde og ta med meg hatten?😂 Uttrykket sier "ta sin hatt og gå". Uansett. Nei jeg kommer på ingen måte til å unnskylde, og som du ser så foretrekker også ts å tenke på det som noe annet enn et faktisk barn. Og så må folk SLUTTE å la seg krenke på andres vegne. Slutte å krenkes av absolutt alt mulig. Livet blir utrolig mye lettere hvis dere bare lar være å bli såret av alt dere ser og hører, og slutter å ta alt bokstavelig, ta alt som en fornærmelse. Det er et tips jeg anbefaler at dere tar til dere. Så vil jeg at dere leser det første innlegget mitt én gang til. Var det virkelig verdt å ta så av for det? Var det så sårende at en bør ta med seg hatten sin og gå?😂 Nej. Anonymkode: 010ae...279 Nei, da får du bare fortsette å stå på ditt og kverulere og lage drama i tråden til en sårbar TS. You do you. Anonymkode: 77a30...daa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå