Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det normalt å krangle ofte i et forhold? Det vil si diskutere/være uenig.

Anonymkode: 7a964...4ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt, jeg har krangla i alle mine forhold 😉

Anonymkode: 7a8af...060

Skrevet

Helt normalt. 

Jeg har mine diskusjoner med kjæresten, men vi legger oss aldri sinte på hverandre. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er ofte? 

Og hvordan og hvem starter kranglene? 

Anonymkode: 47ff3...0be

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja. Alle mennesker uansett relasjon krangler og diskuterer.

Men om det er "normalt" som i ikke usunt varierer i stor grad. 

Typen og jeg kranglet problematisk mye det første året av (for oss) åpenbare årsaker. Etter 3 år er det helt over. Vi krangler ikke lenger. Vi lærte mye av den vanskelige starten. Hvis vi diskuterer nå, så reparerer vi begge veldig fort og så er det ferdig.

Anonymkode: 0d60e...110

AnonymBruker
Skrevet

Normalt med uenighet og diskusjoner. Å krangle er noe man burde ha vokst av seg i barndomshjemmet.

Anonymkode: ac8c2...75d

Skrevet

Vil vel være rart og aldri krangle, men ofte? Sist vi hadde en situasjon jeg vil oppfatte som i nærheten av krangling er i alle fall mer enn et år siden. Med eksen var det nok litt oftere, men ikke mer enn 2-4 ganger i året.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg krangler aldri. Hvis noen ikke klarer å snakke til meg på en ordentlig måte går jeg, så kan vi snakkes når vedkommende har roet seg ned.

Anonymkode: fffbf...10a

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Noen krangler mye og noen lite. Noen mener småting og rolige diskusjoner er krangler og andre mener ikke det. Veldig induviduelt hva folk mener er en krangel i forhold til hvor ofte! Mange som sier de ikke krangler men hører de titt og ofte og ja det er krangling

Anonymkode: 90b05...de0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var feks sammen med en mann som ble sur hver gsng jeg tok opp behov eller følelser og savn på en fin respektfull måte. Men han ble alltid surnog snudde det ove rpå meg og lot det bli en krangel fra hans side, jeg kranglet ikke. For hsn var det en krangel..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Normalt med uenighet og diskusjoner. Å krangle er noe man burde ha vokst av seg i barndomshjemmet.

Anonymkode: ac8c2...75d

Tull, i mitt barndomshjem krabglet de hele tiden, hvorfor skal du legge fra deg noe du er vokst opp med? Selv er jeg ikke en kranglete person. Liker ikke å krangle!

AnonymBruker
Skrevet

Uiskker på hva TS forbinder med krangling i forholdet.

Samlivsforskning viser at par som er like " stirrige begge" har liten  sjanse for å lykkes.

Det er forskjell på å diskutere høylytt, og krangle, og diskutere  med kverukanter er slittsamt. 

Anonymkode: 75ec3...d31

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Uiskker på hva TS forbinder med krangling i forholdet.

Samlivsforskning viser at par som er like " stirrige begge" har liten  sjanse for å lykkes.

Det er forskjell på å diskutere høylytt, og krangle, og diskutere  med kverukanter er slittsamt. 

Anonymkode: 75ec3...d31

Ja exen var kverulant. Forferdelig. Og hadde aldri feil. Sa aldri unnskyld. Kunne aldri ta opp noe. For han ble sint og kranglete. Skal kunne snakke om ting uten at det blir en krangel. Slitsomt i lengden.

• Liker 2
Skrevet

Å være uenig og diskutere er absolutt normalt. Det er dog ikke nødvendigvis som å krangle.

Å krangle? Nja. Altså, vi kan krangle en sjelden gang, det skjer heldigvis ikke så ofte. Og vi sier alltid unnskyld etterpå.

Mannen min er ikke vokst opp med foreldre som krangler, hans familie er generelt ganske konfliktsky. I min familie er det mer normalt å krangle, spesielt mine foreldre. Mamma har et stort temperament, og det kan bli høy temperatur. Hun blir heldigvis fort blid, så jeg har egentlig ikke tenkt at jeg har lidd særlig under deres krangling.

MEN, det har gjort meg veldig bevisst da jeg møtte min mann. Jeg er selv ganske temperamentsfull, men mannen min er som roen selv, og svært lugn. Han er vel egentlig vokst opp med at det er litt farlig å krangle.

Så, jeg har blitt veldig bevisst på at jeg ikke ønsker å være som min mor, og at jeg er flink til å vedkjenne meg feil. Min mor evner ikke det, og sånn vil ikke jeg være.

Ja, jeg kan smelle litt fra meg når jeg er frustrert, men jeg gjør det ikke mot mannen min, og jeg hever aldri stemmen foran barnet. Jeg er rett og slett for glad i dem begge til at jeg ikke vil være som min mor.

AnonymBruker
Skrevet

Eks syns at jeg hadde en så teit måte å skjære ost 🙈 det ble faktisk et par krangler fra han på det. Jeg setter den opp for å bruke mest mulig av ost og dermed får mindre av tynn skorpe tilslutt. Det var det teiteste jeg kunne gjort og han ble rimelig sur de gangene jeg gjorde det 😂

Ellers hadde han høye krav til meg om rengjøring og rydding av hjem. Det var kjerring-jobb så han forventet at jeg skulle ta alt på hans måte og når han ønsket det.

Jeg er ingen feminist, men så lenge jeg bidrar like mye økonomisk så bør vi dele det likt. Dermed ble det krangling. Reiste fra han for 1.5 år siden. 

Skal sies at jeg jobber med renhold og har en god nok standard i hjemmet, jeg bare gjorde det ikke på hans måte. 

Anonymkode: 6d176...02e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eks syns at jeg hadde en så teit måte å skjære ost 🙈 det ble faktisk et par krangler fra han på det. Jeg setter den opp for å bruke mest mulig av ost og dermed får mindre av tynn skorpe tilslutt. Det var det teiteste jeg kunne gjort og han ble rimelig sur de gangene jeg gjorde det 😂

Ellers hadde han høye krav til meg om rengjøring og rydding av hjem. Det var kjerring-jobb så han forventet at jeg skulle ta alt på hans måte og når han ønsket det.

Jeg er ingen feminist, men så lenge jeg bidrar like mye økonomisk så bør vi dele det likt. Dermed ble det krangling. Reiste fra han for 1.5 år siden. 

Skal sies at jeg jobber med renhold og har en god nok standard i hjemmet, jeg bare gjorde det ikke på hans måte. 

Anonymkode: 6d176...02e

Og akkurat det er problemet. Hadde du vært en feminist hadde du dratt den første gangen han sa at rengjøring var en kjerringjobb.

Anonymkode: 1844c...665

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mann og jeg har vært sammen i over 20 år og vi krangler sjelden. Hadde aldri orket være i et forhold med mye krangling.

Anonymkode: 275d6...a88

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tull, i mitt barndomshjem krabglet de hele tiden, hvorfor skal du legge fra deg noe du er vokst opp med? Selv er jeg ikke en kranglete person. Liker ikke å krangle!

Fordi det er unødvendig og vitner om manglende kommunikasjonsevner. Det er evner som kan læres og trenes opp. 

Anonymkode: b9152...9b5

Skrevet

Er normalt men er også et tegn på at dere er uenige i grunnleggende ting. Har selv vært i mange forhold med mye krangling men er nå i et forhold hvor vi ikke krangler men snakker jevnlig om hvordan vi har det og har forståelse for hverandre. Jeg foretrekker definitivt sistnevnte. 

Anonymkode: 38cba...6e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...