Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.6.2026 den 20.02):

Så heldig du er med megleren.

Gi han noen år til i bransjen så blir du ignorert og henvist til en assistent.

Anonymkode: 2046f...b23

I dag var megleren hos meg for å ta bilder, han tok nesten ingen.

Han så meg dypt inn i øynene og spurte hvor gammel jeg var, og at han hadde en passende bolig. 

Jeg merker jeg blir mer nysgjerrig enn det jeg har godt av. Søren og.🤚

Anonymkode: fadb8...a56

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.6.2026 den 18.31):

De har valgt det selv.

Få vet hva de går til når de starter bacheloren, så er det er ikke SÅ mange andre jobber enn megler man kvalifiserer for. 

Anonymkode: 9762c...68e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Få vet hva de går til når de starter bacheloren, så er det er ikke SÅ mange andre jobber enn megler man kvalifiserer for. 

Veldig mange jobber ved meglerkontorer gjennom hele utdannelsen, så de vet generelt hva de går til.

Det er jo en fem år lang utdannelse (tre år på BI, og to år som fullmektig), og hvis de skulle ønske å gå videre på studier, kan de for eksempel ta Eiendomsutvikling og - forvaltning ved NMBU eller NTNU. Det er også for eksempel jobbmuligheter innen Økokrim, man kan ta juss, jobber innen kommunen. Det er mange ulike muligheter hvis man ønsker en pause, eller å gå videre.

Anonymkode: 678f6...440

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.6.2026 den 12.37):

Hvor kalles det "megler"? Er kun en glorifisert selger. 

Anonymkode: 04e31...bf1

Skjønner egentlig ikke at du svarer i en slik tråd når du ikke har noe peiling.

Jeg har flere venner som er meglere, og de har fem års utdanning før de kan titulere seg som eiendomsmegler. De jobber veldig mye, hverdager og også i helger der de ofte har visninger hver søndag for eksempel. Det ringer folk til dem døgnet rundt, kan sitte i et festlig lag og plutselig ringer telefonen og det er jobb. De er åpne for at kunder kan kontakte dem når de er på ferie.

Det er ikke et yrke der du bare går og soler deg med fine biler og klær. Du må jobbe for pengene.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har flere venner som er meglere, og de har fem års utdanning før de kan titulere seg som eiendomsmegler. De jobber veldig mye, hverdager og også i helger der de ofte har visninger hver søndag for eksempel. Det ringer folk til dem døgnet rundt, kan sitte i et festlig lag og plutselig ringer telefonen og det er jobb. De er åpne for at kunder kan kontakte dem når de er på ferie.

Det er ikke et yrke der du bare går og soler deg med fine biler og klær. Du må jobbe for pengene.

Men de og tar mye kontakt, snodig folkeslag! megleren min kom helt opp i fjeset på meg og prøvde og plante en ide for hvor jeg kunne kjøpe videre, jeg synes der er j respektløst.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.6.2026 den 21.11):

Matte er feks mye enklere på dette studiet enn andre linjer på BI. De fleste klarer ikke matten.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Enig, men de er selgere. Og egentlig et unødvendig mellomledd i dagens samfunn. Jeg trenger ikke en "megler" for å kjøpe en bruktbil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...