Gå til innhold

Indiske ferdigretter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tenker på disse fra masalamagic og lignende. Er de noe bra? Er det noen som er bedre enn andre?

(Vi lager det meste av maten selv, men jeg er ikke god på indisk og av og til er det praktisk med noe lettvint og raskt.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns toro sin pulverpakke meg chicken tandoori er god iallfall.

Anonymkode: 5d7f0...945

Skrevet

Personlig synes jeg alt fra Toro smaker likt, men Sarita sin korma er god:) 

Anonymkode: 36dc3...671

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg syns toro sin pulverpakke meg chicken tandoori er god iallfall.

Anonymkode: 5d7f0...945

Den her synes jeg og er god. Og jeg er ellers ikke glad i ting fra Toro.

Anonymkode: 9d4a7...ea8

Skrevet

Helt greie de fra saritas.

Anonymkode: bc12e...dcb

• Liker 2
Skrevet

Synes Toro sin tikka masala i pose er bedre enn de på glass. Saritas sin korma er godt likt blant de her som ikke tåler sterk mat, og jeg liker den godt selv også. Lukter veldig godt av krydder når den tilberedes

Skrevet

Jeg bruker bare Sarita sine. Tilsetter gjerne litt ekstra krydder. 

Min favoritt er Punjabi Curry, men både Tikka Masala, Tandoori og Butter Chicken er ok med ekstra krydder,ellers blir de litt for tamme i smaken. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Masalamagic linsegryte med spinat og gryte med kikerter kan anbefales.

Anonymkode: 6e029...0ad

Skrevet

Ellers ligger jo disse forskjellige steder på nettet. (Jeg lagrer ikke mat det tar timesvis å lage!)

image.thumb.png.a4903d7e701ed0a7dff1dedffac50bca.png

Skrevet
sofie777 skrev (9 timer siden):

Ellers ligger jo disse forskjellige steder på nettet. (Jeg lagrer ikke mat det tar timesvis å lage!)

image.thumb.png.a4903d7e701ed0a7dff1dedffac50bca.png

Men stilte ikke ts et spørsmål om ferdigretter? :klo:

Ser ingen grunn til å gi oppskrifter da, selv om jeg lager mye indisk fra bunnen. 

• Liker 3
Skrevet

Sarita sin butter chicken smaker så likt vår beste indiske restaurant her at man nesten kan mistenke dem for å jukse 😮 Men jeg vet de ikke gjør det, for eier har vært i media gjentatte ganger og får skryt for å hente spesielle, indiske kokker til stedet sitt. 

Anonymkode: dfbde...1fd

• Liker 1
Skrevet

Pleier alltid ha noen glass av div Saritas i skapet, synes de er ganske bra som ferdigmat. Ikke så sterkt krydret, så tar ofte litt ekstra chilliflak i 

Anonymkode: 16ea3...c19

• Liker 2
Skrevet
Brunhilde skrev (4 timer siden):

Men stilte ikke ts et spørsmål om ferdigretter? :klo:

Ser ingen grunn til å gi oppskrifter da, selv om jeg lager mye indisk fra bunnen. 

Joda, jeg ble nok revet litt med. Dessuten ville jeg vise at det finnes alternativer. Det tvinger ikke TS (eller andre) til å prøve (eller kommentere) dette :) 

• Liker 1
Skrevet
sofie777 skrev (1 minutt siden):

Joda, jeg ble nok revet litt med. Dessuten ville jeg vise at det finnes alternativer. Det tvinger ikke TS (eller andre) til å prøve (eller kommentere) dette :) 

Sant nok, og hjemmelaget er ofte aller best 😊 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Sarita sin butter chicken smaker så likt vår beste indiske restaurant her at man nesten kan mistenke dem for å jukse 😮 Men jeg vet de ikke gjør det, for eier har vært i media gjentatte ganger og får skryt for å hente spesielle, indiske kokker til stedet sitt. 

Anonymkode: dfbde...1fd

Ser en på ingredienslisten til Saritas, så er det bra råvarer. Bortsett fra sitronsyre og fargestoff, så er det så godt som hjemmelaget

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ser en på ingredienslisten til Saritas, så er det bra råvarer. Bortsett fra sitronsyre og fargestoff, så er det så godt som hjemmelaget

Alle glassene til Saritas er ultraprossesserte.

https://www.tryggmat.app/varer/7475/butterchicken-360g-saritas

Anonymkode: 8d383...caa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alle glassene til Saritas er ultraprossesserte.

https://www.tryggmat.app/varer/7475/butterchicken-360g-saritas

Anonymkode: 8d383...caa

Jeg vet da da, men ser en på ingredienslisten, så er det som sagt bare naturlige ingredienser en ville brukt hjemme, bortsett fra fargestoff og sitronsyre. Det er stor forskjell på ultraprossesert mat, mye er ren søppel, mens annet er av ganske god kvalitet

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Oj, jeg hadde nesten gitt opp denne tråden, men nå har jo svarene haglet inn. Takk til alle! 

Grunnen til at jeg spurte om ferdigmat er at jeg kunne tenke meg noe som kan brukes på de dagene det er så travelt at selv steking av kyllingbiter tar for lang tid, eller de dagene det bare er meg hjemme som skal ha mat og jeg ikke gidder å lage noe.

Jeg tror jeg satser på å linsegryta og kikertgryta, men takk for andre tips også! 

TS

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes denne er god. Kjøper på Meny og den er bare å varme.

Screenshot_20260601-153125.jpg

Anonymkode: e4718...2d6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes denne er god. Kjøper på Meny og den er bare å varme.

Screenshot_20260601-153125.jpg

Anonymkode: e4718...2d6

Bra tips, den ser helt super ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...