Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kom tilfeldigvis over en chat mellom min mann og hans tidligere kollega. Den strekker seg over flere år og i starten er det bare bilder og beskrivelser av hvor de er og hvor kjedelig det er på jobb, hvor de skal møtes for kaffe osv. For et år siden spørr min mann om hun liker å kysse. Første tiden svarer hun unnvikende. Då går han over til å fortelle om at han har lyst til å kysse henne, og etterpå er det bare masse meldinger om hva de har lyst til å gjøre med hverandre - uten klær… Finner ikke helt bevis for at de har ligget sammen.

Er dette utroskap, selv om de ikke har hatt sex?

Anonymkode: da9e1...759

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er iallfall ikke på en flekk ok. 

Anonymkode: 78d64...d19

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg ville definitivt kategorisert det som utroskap. Er langt fra bare sex som er utroskap i mine øyne

• Liker 4
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, han er utro. 

Anonymkode: 5a008...e52

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Må si jeg ikke helt skjønner hvorfor noen er så opptatt av definisjonen og kommer her og spør om dette og dette er utroskap. 

Er det ikke greit for deg så holder vel det.. Det er ikke sånn at han kan si at HÆ du har ikke rett til å reagere, sjekk i denne ordboken står det ikke noe om at meldinger er utroskap, og så sier du bare åja, ok da, da er alt fint?

Det er jo selvfølgelig ugreit å gjøre, og mange vil kalle det emosjonelt utroskap. 

Føles også som forspill til fysisk utroskap. Om de ikke har hatt sex, så er det jo den veien det går mot.

Anonymkode: 4ffb9...978

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Emosjonell utroskap heter vel det.

Anonymkode: 8e21b...153

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hvorfor semantikk-diskusjon er hovedpoenget her. Enten er dette greit for deg eller så er det det ikke. Det hadde ikke vært greit for meg, og jeg er ganske sikker på at mannen min ikke hadde syntes det var greit hvis jeg skrev sånn heller.

Tror du mannen din hadde syntes dette var greit hvis du hadde gjort dette?

Anonymkode: c863c...30a

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Må si jeg ikke helt skjønner hvorfor noen er så opptatt av definisjonen og kommer her og spør om dette og dette er utroskap. 

Er det ikke greit for deg så holder vel det.. Det er ikke sånn at han kan si at HÆ du har ikke rett til å reagere, sjekk i denne ordboken står det ikke noe om at meldinger er utroskap, og så sier du bare åja, ok da, da er alt fint?

Det er jo selvfølgelig ugreit å gjøre, og mange vil kalle det emosjonelt utroskap. 

Føles også som forspill til fysisk utroskap. Om de ikke har hatt sex, så er det jo den veien det går mot.

Anonymkode: 4ffb9...978

Enig!

Uavhengig hva man kategoriserer det, så må man jo heller utgangspunkt i om det føles sårt og vondt. 

Anonymkode: 0c268...dbd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kom tilfeldigvis over en chat mellom min mann og hans tidligere kollega. Den strekker seg over flere år og i starten er det bare bilder og beskrivelser av hvor de er og hvor kjedelig det er på jobb, hvor de skal møtes for kaffe osv. For et år siden spørr min mann om hun liker å kysse. Første tiden svarer hun unnvikende. Då går han over til å fortelle om at han har lyst til å kysse henne, og etterpå er det bare masse meldinger om hva de har lyst til å gjøre med hverandre - uten klær… Finner ikke helt bevis for at de har ligget sammen.

Min mann og jeg har definert hva som er utroskap sammen. Dette er definitivt utroskap, i begges øyne. Jeg hadde avsluttet forholdet og vet at han hadde gjort akkurat det samme. Punktum. 

Anonymkode: c8812...364

AnonymBruker
Skrevet

For meg er det utroskap. Men hva hjelper det deg/dere?

Dere har vel blitt enig om hva som er greit og ikke? Hvor går grensene hos dere?

Elsker du han? Bryr du deg om at han vil kysse en kollega og gjøre seksuelle handlinger med henne? Eller synes du kanskje det er litt ok at han fantaserer sammen med andre?

Som du skjønner spiller det ingen rolle hvor mine grenser går. 

Synes DU denne chatten er grei?

Anonymkode: eb262...1fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme hva kollegaen synes om mannen din og hva hun er med på. HAN er utro! Mannen din høres ut som en desperat, tafatt taper, dessuten. Kipp den fule faen ut av livet ditt! 

Anonymkode: af5c3...dce

Skrevet

Er det greit for deg at han holder på sånn, eller ikke? Det er det eneste du trenger få klarhet i, og handle etter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kall det hva du vil.

Du bestemmer selv om dette er grei oppførsel eller ikke.

Anonymkode: 902c3...ef2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, uten tvil! Det er jo til deg han skal sende slike pirrende meldinger, ingen andre.. 

Anonymkode: 8e885...ed8

Skrevet

Jeg er ikke så ute etter definisjonen på ting. Får det deg til å føle deg trygg og bra? Er det nedbrytende for forholdet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

IKKE OK, UTROSKAP JA...

Anonymkode: b0c10...c51

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker mannen min, men dette får meg ikke til å føle meg trygg. Jeg kunne aldri skrevet slike meldinger med en annen mann. Jeg synes ikke dette er greit!!

TS

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg elsker mannen min, men dette får meg ikke til å føle meg trygg. Jeg kunne aldri skrevet slike meldinger med en annen mann. Jeg synes ikke dette er greit!!

TS

Mannen din hadde garantert ikke godtatt at du hadde gjort det samme som ham. 

Uten tvil utroskap.

Anonymkode: 0b709...b4d

Skrevet

Jeg ville kalt det utroskap.

Jeg er veldig avslappet når det gjelder at mannen min er venner med andre damer, og han synes også det er greit at jeg er vennskapelig med andre menn, men det går en klar grense ved å snakke sånn med «venner». Jeg hadde ikke godtatt dette, i en sånn grad at jeg er usikker på om forholdet vårt ville hatt mulighet til å reddes.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke utroskap. 

Du kom "tilfeldigvis" over en chat? DET er verre enn å chatte. 

Anonymkode: 8024d...9f9

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...