mee mee Skrevet 18. april 2006 #1 Skrevet 18. april 2006 når jeg sitter lenge i vanlig sitte stilling får jeg ofte vondt i knærne. vet at det ligger en mild variant av leddgikt i familien. er det leddgikt jeg har?
Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2006 #2 Skrevet 18. april 2006 Vet ikke om det er leddgikt. Får du også vondt i knærne når du går i nedoverbakker? Da tyder det på at du må trene opp lårmuskulaturen for å "avlaste" kneleddet.
Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2006 #3 Skrevet 18. april 2006 Jeg har leddgikt og jeg får vondt i perioder. altså; en sittestilling kkan fungere den ene dagen, for så stivne benet helt dagen etter. Hvordan vondt kjennes det ut som da?
mee mee Skrevet 18. april 2006 Forfatter #4 Skrevet 18. april 2006 merker bare det når jeg sitter.. det gjør skikkeli vondt, akkurat som det er noe med leddene eller beinet eller ett eller annet. men når jeg får reist meg opp og gått litt så går det som regel over med en gang...
Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2006 #5 Skrevet 18. april 2006 Jeg klør "inni" og bir hoven, nedsatt funksjon
mee mee Skrevet 18. april 2006 Forfatter #6 Skrevet 18. april 2006 Jeg klør "inni" og bir hoven, nedsatt funksjon ← kjenner ikke slik ut på meg. kan hende jeg burde bare trene opp musklaturen som vega sa..
tåkedott Skrevet 18. april 2006 #7 Skrevet 18. april 2006 jeg fikk problemer med knærne etter en gymtime dær gymlæreren sa at vi skulle hoppe av trampolina med strake bein (Idiot!!) og siden jeg har hypermobile ledd fikk nok knærne seg en kraftig støkk... så var det fram og tilbake til forskjellige leger i 2 år, og noen kalte meg omtrent hypokonder, noen trodde det var menisk mens andre igjen trodde det kunne være korsbåndet... omsider tok en lege meg på alvor og åpnet det høyre kneet mitt for å finne ut hva som var galt, det viste seg at en slimpose hadde fått en trøkk, revnet og var nå en hard klump med arrvev. den ble tatt ut og kneet føles bra igjen! skal nok ta det venstre kneet etterhvert også... smertene som var i kneet kjentes ut som de satt bak kneskålen og mellom legg og lårbeinet. så det kjentes ut som beinene ble presset fra hverandre. veldig vondt! knærne stivnet også.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #8 Skrevet 18. april 2006 når jeg sitter lenge i vanlig sitte stilling får jeg ofte vondt i knærne. vet at det ligger en mild variant av leddgikt i familien. er det leddgikt jeg har? ← overvektig? slike ting sliter på knærne
Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2006 #9 Skrevet 18. april 2006 Jeg får også problemer når jeg sitter stille over lengre tid. Har vært hos legen og hos meg er problemet slitasjegikt i begge knær. Knærne blir stive, og veldig vonde, uten at jeg har noe god forklaring på hvordan det gjør vondt. Det er som om noen sitter og drar i senene.. Jeg villle uansett gått til legen hvis jeg var deg, det er jo greit å få bekreftet hva man kan gjøre med problemet. Vondt i kne er ikke gøy.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå